اخبار خودرو جهان
رقیب چینی بیوک GL8 و لکسوس LM

هونگچی Q8 ون فوق لوکس چینی ها

شنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ون MPV هونگچی Q8

هونگچی یک ون MPV جدید به نام Q8 را رونمایی کرده است. هونگچی در زبان چینی به معنای پرچم قرمز بوده که امروزه زیر چتر گروه خودروسازی FAW چین فعالیت می کند. هونگچی یکی از اولین خودروسازان چینی بوده و یک برند ملی چینی و به نوعی نماد صنعت خودروسازی چین است. به عنوان مثال رییس جمهور چین با یک لیموزین هونگچی L9 تردد می کند. ولی دوباره به هونگچی Q8 که یک ون یا MPV فوق لوکس بوده می پردازیم.

ظاهر ون لوکس هونگچی Q8

به گزارش خودرونویس، طراحی هونگچی Q8 با سایر محصولات این خودروساز لوکس چینی مشابه بوده و المان های ظاهری یکسانی در همه آنها به خصوص بین این ون و سدان هونگچی H9 و شاسی بلند هونگچی LS7 دیده می شود. هونگچی Q8 یک جلوپنجره بسیار بزرگ دارد که به سبک آبشاری معروف است. این جلوپنجره آبشار مانند عمده مساحت پروفیل جلوی هونگچی Q8 را احاطه کرده است. همچنین یک المان LED بزرگ به عنوان چراغ روشنایی در روز در هر چراغ جلو طراحی شده که تا کنار جلوپنجره امتداد یافته است. درون سپر هم مه شکن و چراغ نور بالا جانمایی شده اند. هونگچی Q8 یک ون بوده و طبیعیست که دارای درب های ریلی جانبی باشه و تریم قرمز روی دستگیره های آن به برند هونگچی اشاره دارد.

ون MPV هونگچی Q8

در قسمت عقب هونگچی Q8 چراغ LED بزرگ و یک اسپویلر اسپرت در راستای سقف را مشاهده می کنیم. متاسفانه هونگچی هنوز رسما تصاویر ون Q8 را منتشر نکرده و این تصاویر توسط وزارت صنعت و فناوری چین منتشر شده اند که کیفیت چندان مناسبی ندارند.

ون MPV هونگچی Q8

مشخصات فنی ماشین هونگچی Q8

هونگچی Q8 یک MPV یا ون سایز متوسط رو به بزرگ محسوب می شود. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5222، 2005 و 1935 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 3200 میلی متر است. این ون لوکس چینی دراای تایرهای 225/60 با رینگ 17 اینچی یا تایرهای 225/55 با رینگ 18 اینچی است. هونگچی Q8 ظرفیت حمل 7 سرنشین را در کابین لوکس خود دارد که دو نفر در ردیف اول، دو نفر در ردیف دوم و سه نفر در ردیف سوم صندلی های این خودرو قرار می گیرند.

نکته عجیب در خصوص هونگچی Q8 این بوده که صندلی های ردیف سوم این خودرو امکان تا شدن ندارند! همین موضوع کاربردی بودن این خودرو را به مراتب کاهش می دهد و امکان حمل و جابه جایی بار از درب عقب نیست. شاید در آینده نسخه لوکس تر چهار نفره هونگچی Q8 نیز به بازار چین و جهان عرضه شود. هونگچی Q8 یک ون بزرگ بوده و وزن خالص آن معادل 2320 کیلوگرم است. حداکثر وزن ناخالص هونگچی Q8 نیز 2885 کیلوگرم اعلام شده که با یک محاسبه ساده مشخص می شود این خودرو توان حمل 565 کیلوگرم بار را دارد.

ون MPV هونگچی Q8

هونگچی Q8 با وجود ابعاد بزرگی که دارد به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با کد CA4GC20TD مجهز شده که قادر به تولید 252 اسب بخار قدرت است. این موتور 2 لیتری جزو نسل جدید موتورهای هونگچی بوده که بازده بسیار بالاتری نسبت به موتورهای سابق این کمپانی دارد. نسل قبلی همین پیشرانه که پسوند 32 در نام آن قرار داشت، روی بسیاری از محصولات گروه خودروسازی FAW چین از جمله هونگچی  HS5 و Bestune T99 نصب شده بود و محبوبیت بسیار زیادی در بین مشتریان پیدا کرده بود. شاید تصور کنید که این موتور 2 لیتری جوابگوی وزن 2.3 تنی این ون بزرگ هونگچی نیست. ولی هونگچی Q8 قادر است با نهایت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و این یک عملکرد بسیار خوب برای یک ون بزرگ لوکس با وزن بالا و موتور 2 لیتریست!

ون MPV هونگچی Q8

کابین هونگچی Q8

کابین هونگچی Q8 با توجه به ذات لوکس این برند چینی نسبت به بسیاری از ون ها و MPVها لوکستر به نظر می رسد. این خودرو دارای یک نمایشگر لمسی بزرگ در میان داشبورد برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا بوده و خوشبختانه همچنان کلیدهای فیزیکی برای کنترل برخی از امکانات روی داشبورد و کنسول میانی این خودرو دیده می شود و همه عملکردها در نمایشگر لمسی خلاصه نشده است. همچنین یک تریم چوبی زیبا نیز روی داشبورد هونگچی Q8 دیده می شود که فضای کابین این ون را لوکس تر جلوه می دهد.

هونگچی هنوز قیمت ون Q8 را اعلام نکرده، ولی رسانه های چینی ادعا کرده اند که قیمتی بین 46 تا 61 هزار دلار دارد. با این قیمت رقبای اصلی هونگچی Q8 را بیوک GL8، لکسوس LM و تویوتا Cena تشکیل می دهند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟