اخبار خودرو جهان
رقیب چینی مرسدس، آئودی و ب‌ام‌و

هونگچی H9، رولزرویسی از سرزمین اژدها

شنبه - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
هونگچی H9

همانطور که کمپانی هونگچی در هنگام رونمایی سدان لاکچری H9 وعده داده بود، فروش این چینی لوکس از ماه مارس آغاز شده و به موجب آن تصاویر بهتر و دقیق‌تری از این سدان لوکس سایز متوسط در اینترنت پخش شده است. کمپانی هونگچی زیر مجموعه شرکت FAW چین بوده و به عنوان قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز این کشور پرجمعیت شناخته می‌شود.

به گزارش خودرونویس، هدف هونگچی از توسعه سدان H9 آغاز رقابت با سدان‌های لوکسی مانند آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و ب ‌ام ‌و سری 5 بوده است. هونگچی H9 در مقایسه با رقبای اروپایی خود حتی نمونه‌های طویل Long WheelBase آن‌ها مانند E کلاس L و A6 L، فضای پا بیشتری در ردیف عقب دارد. از نظر ابعادی این خودرو با دارابودن طول کلی 5.2 متر و فاصله بین دو محوری بیشتر از 3 متر، ابعادی نزدیک به سدان‌های فول سایز دارد و فضای پا سرنشینان در ردیف عقب آن نیز با سدان‌های فول سایز امروزی برابری می‌کند.

نمای جانبی هونگچی h9

الگوبرداری مستقیم از طراحی رقبا

به گفته این خودروساز چینی، طراحی H9 برگرفته از جدیدترین زبان طراحی هونگچی است؛ اما طراحی کلی این خودرو کاملا بیانگر تقلید مستقیم این کمپانی چینی از تمام خودروهای رقیب اروپایی و آمریکایی است. به عنوان مثال تم دو رنگ بدنه از محصولات می‌ باخ، طراحی گوشه‌های پروفیل عقب برگرفته از کادیلاک XTS و طراحی پروفیل جلو نیز از رولزرویس الگوبرداری شده است.

نمای عقب هونگچی h9

پیوستن مدیر طراحی رولزرویس به هونگچی

البته هونگچی خاطرنشان گرده که طراحی H9 قبل از ورود گیلز تیلور به عنوان مدیرجهانی و مدیر ارشد طراحی به این کمپانی FAW در سال 2018 صورت گرفته است؛ اگر گیلز تیلور برایتان آشنا نیست باید یادآور شویم که وی طراحی کمپانی رولزرویس بوده است. جلوپنجره کرومی بزرگ هونگچی H9 با چراغ‌های LED نواری باریکی که به تکنولوژی LED ماتریکس مجهز هستند احاطه شده است. لوگوی پرچم مانند هونگچی هم از اواسط کاپوت به صورت یک خط قرمز نازک آغاز شده و تا بالای جلوپنجره امتداد یافته است.

داشبورد هونگچی h9

یکی از ویژگی‌های جالب هونگچی H9 دستگیره‌های پاپ-آپ درها و همچنین رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی آن هستند که به زیبایی ظاهری این سدان لاکچری چینی افزوده‌اند. فضای کابین این خودرو مملو از تودوزی چرمی و قطعات چوبی و کرومی است و در آن دو نمایشگر بزرگ یکی برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نشانگرهای پشت فرمان طراحی و نصب شده‌ است. نورپردازی کابین و وجود شیفتر تعویض دنده لمسی هم به زیبایی فضای داخلی این خودرو افزوده‌اند. هونگچی اظهار کرده که به صورت آپشنال امکان سفارش H9 به صورت چهار سرنشین نیز وجود دارد.

صندلی عقب هونگچی h9

مشخصات فنی

قلب تپنده این سدان لاکچری چینی یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 252 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 380 نیوتن‌متر است. البته به صورت آپشنال امکان نصب یک پیشرانه سه لیتری شش سیلندر سوپرشارژ با بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی 272 اسب‌بخار و 400 نیوتن‌متر هم وجود دارد که جدا از نوع پیشرانه، نیروی تولیدی آن توسط گیربکس خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

موتور هونگچی h9

هونگچی اظهار کرده که نسخه شش سیلندر این خودرو قادر است در کمتر از 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودروهای امروزی عملکردی عادی است. در آخر باید اظهار کنیم که این خودرو دارای تعلیق بادی و سیستم‌های نیمه خودران سطح 2.5 است.

4 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟