اخبار خودرو جهان
حاصل سالها همکاری با خودروسازان سطح یک جهان

هونگچی E-HS9 رقیب اسیووی های پریمیوم اروپایی

یکشنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هونگچی E-HS9

یک دهه پیش مقایسه خودروهای چینی با محصولات تولیدی خودروسازان با تجربه و مطرح جهان چیزی شبیه به یک جوک بود. در آن زمان کارشناسان همواره کیفیت پایین خودروهای چینی، عملکرد بسیار ضعیف و ایمنی پایین محصولاتشان را مسخره می کردند. ولی صنعت خودروسازی چین طی این سالها به لطف سرمایه گذاری سنگین خودروسازان مطرح خارجی و انتقال دانش پیشرفت چشمگیری کرده و امروزه خودرویی مانند هونگچی E-HS9 در چین تولید می شود که به هیچ عنوان نمی توان آن را مسخره کرد و نادیده گرفت و به سادگی برای برندهای سطح یک دنیا خط و نشان می کشد.

به گزارش خودرونویس، یقینا استایل ظاهری و سبک طراحی این کراس اوور الکتریکی هونگچی E-HS9 با سلیقه همه مطابقت ندارد؛ ولی حداقل نمی توان این موضوع را به هونگچی E-HS9 نسبت داد که با کپی برداری از خودروی دیگری طراحی شده است. به عبارت دیگر این اسیووی الکتریکی در نمای بیرونی استایل شاخص و منحصر به فردی دارد و در خصوص طراحی کابین نیز کارشناسان اروپایی اظهار کرده اند که این خودرو به اندازه خودروهای لاکچری و پریمیوم تولید شده توسط خودروسازان مطرح دنیا لوکس و زیبا به نظر می رسد. با این حال تنها چهار دستگاه از هونگچی E-HS9 به اروپا تا این لحظه وارد شده که بیشتر در نوروژ هستند.

نمای عقب هونگچی E-HS9

هونگچی E-HS9 ضمن دارا بودن طراحی خاص، بسیار بزرگ بوده و از نظر ابعادی چیزی نزدیک به ب ام و X7 است. این ابعاد بزرگ به معنای دارا بودن مقدار زیادی فضای پا در ردیف دوم و همچنین فضایی جادار برای سرنشینان ردیف سوم است. لازم به ذکر بوده که هونگچی E-HS9 در دو مدل شش یا هفت نفره تولید می شود. به گفته کارشناسان اروپایی که با این خودرو از نزدیک ملاقات داشته اند، کیفیت ساخت بیرون و کابین این خودرو عالی بوده و با استناد تصاویر منتشر شده می توان اظهار کرد که هونگچی با این خودرو رقیب اسیووی پریمیوم موجود در بازار جهانی شده است.

کابین هونگچی E-HS9

مشخصات فنی هونگچی E-HS9

در خصوص مشخصات فنی باید اظهار کرد که دو مدل مختلف از هونگچی E-HS9 با دو پک باتری مختلف توسعه یافته است. نسخه اول از یک پک باتری با ظرفیت قابل 76.5 کیلووات ساعتی بهره گرفته که قادر به تولید 436 اسب بخار قدرت است. نسخه دیگر به یک پک باتری بزرگتر مجهز بوده که ظرفیت قابل استفاده آن 90 کیلووات ساعت بوده و قادر به تولید بیشینه قدرت 551 اسب بخار است. این نسخه قدرتمندتر قادر است طی 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این نسخه از ساختار شارژ سریع 108 کیلوواتی پشتیبانی می کند و به لطف آن می توان طی 35 دقیقه میزان شارژ باتری های خود را از 10 به 80 درصد برساند.

کنسول وسط هونگچی E-HS9

هنگامی که این اسیووی الکتریکی در حال حرکت است، حس و حال لوکس بودن آن به خوبی به سرنشینان و راننده منتقل می شود. به گفته کارشناسانی اروپایی که این خودرو را بررسی کرده اند، کیفیت سواری بسیار عالی بوده و به لطف فاصله بین دو محور زیاد و سیستم تعلیق کاملا بادی، سواری بی نظیری برای هونگچی E-HS9 به ارمغان آمده است.

کابین هونگچی E-HS9

سخن پایانی

هونگچی یکی از زیربرندهای گروه خودروسازی FAW چین بوده و تولید محصول E-HS9 نشان می دهد که این گروه از تمام جوینت ونچرهای خارجی خود و مشارکت با آنها چه اطلاعات و دانشی در زمینه تولید خودرو کسب کرده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟