اخبار خودرو جهان
ساختار شاسی مستقل با موتور هشت سیلندر توربو!

هونگچی LS7 رقیب رولزرویس و بنتلی از چین!

چهارشنبه - ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
هونگچی Hongqi LS7

هونگچی یکی از لوکس ترین خودروسازان چینی بوده و لحظاتی پیش به صورت رسما تصاویر کابین و طراحی بیرونی پرچمدار جدید شاسی بلندهای خود یعنی هونگچی LS7 بزرگ را منتشر کرده است. این شاسی بلند بنزینی بزرگ طراحی بسیار چشمگیری به عنوان یک خودروی چینی داشته و استایل جعبه ای شکل، جلوپنجره بزرگ کرومی، رینگ های آلیاژی و رنگ تیره اجرا شده روی بدنه آن استایل هونگچی LS7 را بسیار زیبا کرده است.

خودروهای مختلف هونگچی

به گزارش خودرونویس، مشخص نیست که هونگچی به عنوان یک خودروساز قدیمی و لاکچری ساز چین روی تولید چه نوع خودرویی به صورت دقیق تمرکز کرده. چراکه هونگچی در حال حاضر از خودروی الکتریکی کوچک تا لیموزین لاکچری با موتور 12 سیلندر V شکل، سدان سایز متوسط با موتور 2 لیتری (هونگچی H5) تا یک اسیووی الکتریکی فوق لوکس (هونگچی E-HS9) را تولید می کند. این خودروها روی پلتفرم های مختلفی توسعه یافته اند که برخی از این پلتفرم ها توسط هونگچی طراحی شده و برخی دیگر از خودروسازان دیگر چینی قرض گرفته شده است.

هونگچی Hongqi LS7

ظاهر هونگچی LS7

هونگچی LS7 که یک شاسی بلند فول سایز بوده یکی از محصولات سری L هونگچی بوده که اسیووی های لوکس و بسیار مجهزی جزو این دسته هستند. از نظر ابعادی هونگچی LS7 بزرگتر از HS7 که خود ماشین بزرگی بوده دارد. لازم به ذکر است که هونگچی یکی از زیربرندهای First Auto Works چین یا همان کمپانی FAW است. هونگچی به معنای پرچم قرمز بوده که خود نماد چین است و همین المان ظاهری یعنی پرچم قرمز روی گلگیرها و درب و همچنین کاپوت هونگچی LS7 نیز اجرا شده است.

هونگچی Hongqi LS7

روی کاپ وسط رینگ های هونگچی LS7 لوگو قدیمی این خودروساز چینی که خورشید طلایی در یک پرچم قرمز بوده قرار داده که اشاره زیبایی به گذشته و تاریخ این خودروساز لوکس چینیست.

هونگچی Hongqi LS7

کابین هونگچی LS7

طراحی کابین هونگچی LS7 مانند استایل بیرونی این خودرو چشمگیر و جذاب است. در سرتاسر کابین از  شاهد استفاده از تزییات چوبی، تودوزی چرمی بژ و تریم طلایی رنگ هستیم. نام هونگچی روی پنل های رودری ها نصب شده در وسط غربیلک فرمان نیز لوگوی قدیمی هونگچی دیده می شود. به جای نصب دو نمایشگر دیجیتالی در یک قاب، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان مجزا از نمایشگر دیجیتالی میان داشبورد طراحی شده است. حلقه طراحی شده داخل غربیلک فرمان برای بوق زدن بوده که این هم اشاره هونگچی به خودروهای کلاسیک و قدیمی تر خود محسوب می شود.

هونگچی Hongqi LS7

در کنسول میانی دو ستون طلایی رنگ طراحی شده و قسمت میانی که شیفتر دنده هم قرار دارد، تریم چوبی بیشتری دیده می شود. در اطراف دریچه های سیستم تهویه مطبوع و ساعت آنالوگ هونگچی LS7 تریم کرومی اجرا شده و یک نوار کرومی ناب های دایره ای شکل سیستم تهویه را به ساعت آنالوگ این شاسی بلند لوگس چینی متصل کرده است.

هونگچی Hongqi LS7

در ردیف دوم هونگچی LS7 دو صندلی مجزا از هم با تکیه گاه پا نصب شده است. دو نمایشگر دیجیتالی نیز در پشت صندلی های جلو برای سرنشینان عقب نصب شده که هر یک از آنها می تواند اطلاعات مورد علاقه هر سرنشین را پخش کند. در رودری ها و کنسول میانی این قسمت نیز تریم چوبی و تودزوی چرمی دیده می شود و یک کنسول میانی عریض با کلیدهای کنترلی و پرچم قرمز هونگچی دو سرنشین عقب را از یکدیگر جدا می کند.

هونگچی LS7 ویژه مشتریان ثروتمند چیمی توسعه یافته که قصد خرید یک خودروی چینی بسیار لوکس را به جای خرید اسیووی های لوکس آمریکایی و آلمانی دارند.

هونگچی Hongqi LS7

مشخصات فنی هونگچی LS7

هونگچی LS7 یک اسیووی شاسی مستقل بوده که همین ساختار باعث شده بتوان در بیراهه نوردی و آفرود روی این خودرو حساب باز کرد. حداقل فاصله کف هونگچی LS7 از سطح زمین 246 میلی متر بوده که برای خودرویی با این ابعاد رقم مناسبیست. هونگچی LS7 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5695، 2095 و 1985 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3309 میلی متر است. بدین ترتیب هونگچی LS7 بزرگترین خودروی سواری تولیدی هونگچی بوده. البته بدون در نظر گرفتن لیموزین ها!

هونگچی Hongqi LS7

هونگچی LS7 دارای یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر V شکل توربوشارژ است. این پیشرانه قادر به تولید 360 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور بوده که برای خودرویی با این ابعاد و وزن هرچند معقول بوده، ولی کافی به نظر نمی رسد. هونگچی به وزن دقیق اسیووی LS7 اشاره نکرده، ولی بی شک سنگین است! هونگچی تخمین زده که شاسی بلند LS7 قادر است با نهایت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت حرکت کند که در مقایسه با رقبا عملکردی قابل قبول است.

قیمت هونگچی LS7 اصلا ارزان نبوده و این شاسی بلند لوکس چینی در مدل پایه قیمتی معادل 236 هزار دلار در بازار چین دارد!

 

4 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟