اخبار خودرو جهان
خودروی الکتریکی با پیشرانه ماشین فرمول E

دی اس E-Tense پرفورمنس کانسپت معرفی شد

سه شنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
دی اس ای-تنس پرفورمنس E-Tense

شرکت دی اس DS اتومبیل یک خودروساز پریمیوم فرانسوی بوده که عملکرد چشمگیری در موتوراسپرت هم داشته و موفق شده در دو فصل پی در پی قهرمان مسابقات فرمول E شود. این خودروساز لوکس فرانسوی که امروز زیر پرچم استلانتیس فعالیت می کند تجربه خود در تولید خودروهای الکتریکی عملکری در مسابقات فرمول E را به صنعت خودروسازی وارد کرده و نتیجه آن خودروی کانسپت دی اس ای-تنس پرفورمنس E-Tense شده است.

به گزارش خودرونویس، دی اس E-Tense (ای-تنس) پرفرومنس کانسپت را باید نسخه تکامل یافته دی اس E-Tense کانسپت دانست که در سال 2016 معرفی شده بود. دی اس E-Tense پرفورمنس یک خودروی آزمایشی الکتریکی بسیار سریع بوده که برای سرعت بخشیدن به توسعه و تکنولوژی و طراحی محصولات آینده دی اس معرفی شده است.

دی اس ای-تنس پرفورمنس E-Tense

مشخصات دی اس ای-تنس E-Tense پرفورمنس

ماشین دی اس E-Tense پرفرومنس از یک شاسی فیبر کربنی مونوکوک بهره برده که پیشرانه نصب شده برای آن دقیقا از خودروهای مسابقه ای فرمول E قرض گرفته شده است. این خودرو از دو موتور الکتریکی یکی برای اکسل جلو و دیگری برای اکسل عقب بهره گرفته که روی هم رفته 815 اسب بخار قدرت و 8000 نیوتن متر گشتاور را در سر چرخ ها تولید می کنند.

دی اس ای-تنس پرفورمنس E-Tense

اما ویژگی های جذاب دی اس E-Tense پرفورمنس کانسپت به اینجا ختم نشده و این خودرو دارای قابلیت بازیابی انرژی با ظرفیت 600 کیلوواتی است. دی اس اظهار کرده که این بازیابی انرژی صرفا در ترمزگیری بوده و باعث می شود امکان رانندگی به صورت تک پداله با این خودرو فراهم شود. البته که با وجود همین سیستم بازیابی نیروی ترمز یا بازیابی انرژی، دی اس E-Tense پرفورمنس مانند همه خودروها به کالیپرهای ترمز و دیسک برای ایمنی بیشتر مجهز است.

دی اس ای-تنس پرفورمنس E-Tense

البته باتری نیز یکی از مهم ترین بخش های این خودروی الکتریکی دی اس بوده که با همکاری دو شرکت TotalEnergies و Saft توسعه یافته است. جدا از شتاب خیره کننده این دی اس E-Tense کانسپت و همچنین سیستم بازیابی انرژی ترمز 600 کیلوواتی، دی اس با این همکاری یک سیستم خنک کننده سلول های باتری را توسعه داده که در تضاد با فناوری های فعلیست.

ایده اصلی پشت طراحی دی اس E-Tense ای-تنس پرفورمنس پیدا کردن راه هایی برای کاهش هزینه های تولید، ساده سازی تولید و یافتن راه هایی برای استفاده از این ایده ها در خودروهای تولیدی بوده است. بدین ترتیب نسل آینده محصولات دی اس از این تکنولوژی ها بهره مند خواهند شد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟