اخبار خودرو جهان
دارای طراحی گیرا و خیره کننده

نسل جدید دی اس 4 2021 رونمایی شد

شنبه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
دی اس 4 مدل 2021

یکی از چندین برندی که زیر هلدینگ استلانتیس فعالیت می کند، شرکت خودروسازی DS بوده که در سال 2009 به عنوان بازوی لاکچری و لوکس ساز کمپانی سیتروئن فرانسه فعالیت خود را شروع کرد؛ ولی در سال 2015 به خودروسازی مستقل تبدیل شد. سبد محصولات این برند لاکچری هک اکنون متشکل از دی اس 3 کراسبک، دی اس 7 کراسبک و سدان پریمیوم دی اس 9 است.

به گزارش خودرونویس، ولی روز گذشته این خودروساز لوکس ساز فرانسوی در راستای کاهش فاصله میان محصولات خود و گسترش تنوع آنها، نسل جدید دی اس 4 را که هاچبکی کامپکت محسوب می شود را معرفی کرد تا جای خالی نسل پیشین این خودرو را که در سال 2018 تولیدش متوقف شده بود را پر کند. همچنین در همان سال برادر بزرگتر این خودرو یعنی هاچبک دی اس 5 نیز از خط تولید این کمپانی خارج شده بود.

دی اس 4 مدل 2021

طراحی ظاهری و پلتفرم

همانند بسیاری از محصولات گروه خودروسازی پژو سیتروئن که طی دو سال گذشته روونمایی شده اند، دی اس 4 نیز روی پلتفرم EMP2 این گروه خودروسازی توسعه یافته که ساختاری مشترک با سیتروئن C4 دارد. دی اس 4 جدید به مراتب شکیل تر از نسل پیشین خود بوده و دارای نورپردازی و چراغ های بسیار زیبا بوده که نمونه آن روی محصولات جدید دی اس و همچنین خودروهای پژو سیتروئن مشاهده شده است.

در پروفیل جلو شاهد نصب LEDهای ماتریکس به عنوان چراغ های اصلی هستیم؛ همچنین چراغ های روشنایی در روز با طراحی خیره کننده دارای 98 دیود ساطع کننده نور هستند که چهره خاصی به دی اس 4 جدید بخشیده اند. به جای دستگیره های مخفی درهای عقب نسل پیشین دی اس 4 که نزدیک به ستون C جانمایی شده بودند، دستیگره هایی به سبک پاپ-آپ درست در جای معمول نصب شده اند.

نمای عقب دی اس 4 مدل 2021

نسل جدید دی اس 4 کشیده تر و عریض تر از نسخه پیشین بوده و حال طول کلی آن به 4.4 متر و عرض آن به 1.83 متر رسیده است. ولی ارتفاع کلی خودرو به 1.47 متر کاهش یافته است. مشتریان می توانند برای دی اس 4 جدید رینگ هایی تا سایز 20 اینچ را هم سفارش دهند که طراحی آنها مخاطب را به یاد خودروی مفهومی دی اس Aero اسپرت Lounge می اندازد.

 

مشخصات فنی دی اس 4 مدل 2021

پیشرانه های قابل نصب متعددی برای دی اس 4 جدید در دسترس هستند که نسخه های بنزینی PureTech دارای قدرت هایی معادل 130، 180 و 225 اسب بخار هستند. همچنین یک پیشرانه دیزلی BlueHDi نیز برای این خودرو در دسترس بوده که قادر به تولید 130 اسب بخار قدرت است. تمامی این پیشرانه ها برای انتقال قدرت با یک گیربکس هشت سرعته خودکار کوپل شده اند که این گیربکس حتی در نسخه پلاگین هیبریدی دی اس 4 هم حضور دارد.

کابین دی اس 4 مدل 2021

پیشرانه نسخه پلاگین هیبریدی دی اس 4 متشکل از یک موتور بنزینی 180 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 110 اسب بخاری بوده که روی هم رفته 225 اسب بخار قدرت را تولید می کند. این نسخه در حالت شارژ کامل باتری خود در حالت تمام الکتریکی قادر است بیشینه مسافت 50 کیلومتر را با درنظر گرفتن سیکل WLTP طی کند.

 

نسخه های مختلف دی اس 4 و تجهیزات آنها

کمپانی خودروسازی دی اس این خودرو را در سه نسخه مختلف شامل دی اس 4 کراسبک(کراس اوور) و یک مدل اسپرت به نام دی اس 3 پرفورمنس لاین توسعه داده است. برای تریم داخلی این خودرو هم بسته به سفارش مشتری تودوزی هایی از جنس جیر آلکانتارا و چرم ناپا قابل اجرا است.

داشبورد دی اس 4 مدل 2021

لیست تجهیزات درنظر گرفته شده برای دی اس 4 بسیار گسترده بوده که شامل یک سیستم صوتی با قدرت 690 وات از برند Focal و سیستم تصفیه هوای داخل کابین است. همچنین یک هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده نیز برای این خودرو نصب شده که ابعاد بزرگی معادل 21 اینچ در مقابل راننده دارد. همچنین سیستم رانندگی نیمه خودران سطح دو نیز مانند سایر محصولات تولیدی دی اس در این خودرو نیز لحاظ شده است.

قرار است دی اس 4 در سه ماه چهارم سال 2021 در بازارهای مختلف جهانی عرضه شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟