اخبار خودرو جهان
گران قیمت تر از ب ام و سری 5!

دی اس 9 آماده عرضه به بازار جهان شد

سه شنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
دی اس 9

سرانجام خودروسازان اقتصادی فرانسوی نیز دست و دل بازی به خرج داده و اقدام به معرفی سدان لاکچری پریمیوم کرده اند. این سدان لوکس دی اس 9 نام داشته که در ماه فوریه سال 2020 با طراحی خاص و تکنولوژی های مدرنی رونمایی شده بود. سرانجام دی اس 9 آماده عرضه به بازار بیشتر کشورهای اروپا و جهان شده و همانطور که انتظار می رود برچسب قیمت این سدان لوکس فرانسوی چندان ارزان نیست.

قیمت و مشخصات دی اس 9

به گزارش خودرونویس، دی اس 9 پرفورمنس Lince در بازار فرانسه برچسب قیمت پایه ای معادل 47 هزار و 700 یورو داشته که چیزی معادل 57 هزار و 75 دلار می شود. نسخه پایه دی اس 9 به یک پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز شده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 225 اسب بخار است. اگر نسخه ای مجهزتر از این سدان لوکس را بخواهید باید تریم Rivoli را انتخاب کنید که برچسب قیمت پایه آن چیزی معادل 61 هزار و 862 دلار اعلام شده است.

نمای عقب دی اس 9

دی اس 9 به پیشرانه پلاگین هیبریدی قدرتمندتری در مقایسه با نسخه پرفورمنس Lince مجهز شده که همین موضوع موجب افزایش چشمگیر قیمت آن شده است. این نسخه الکتریکی سازی شده که E-Tense نام داشته قادر به تولید بیشینه قدرت 360 اسب بخار بوده که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته خودکار به هر چهار چرخ دی اس 9 منتقل می شود. ارزان قیمت ترین نسخه دی اس 9 E-Tense چیزی در حدود 78 هزار و 375 دلار قیمت داشته که این قیمت در مجهزترین و لوکس ترین مدل این خودرو تا 81 هزار و 845 دلار افزایش می یابد.

کابین دی اس 9

گرانتر از رقبای پریمیوم آلمانی

جهت مقایسه بیان می کنیم که در فرانسه یک دستگاه ب ام و سری 5 که از نظر ابعادی با دی اس 9 در یک رنج قرار می گیرد، قیمت پایه ای معادل 60 هزار و 187 دلار دارد. گران قیمت ترین نسخه سری 5 بدون در نظر گرفتن مدل های M پاور نیز برچسب قیمتی معادل 78 هزار دلار داشته که به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر دیزلی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و جعبه دنده هشت سرعته خودکار مجهز شده است. نسخه 530e xDrive پلاگین هیبریدی سری 5 هم در فرانسه قیمتی معادل 75 هزار و 981 دلار دارد.

کنسول میانی دی اس 9

نکته مهم و قابل توجه در خصوص قیمت های اعلامی نسخه های مختلف دی اس 9 این بوده که تمامی آنها بدون درنظر گرفتن هزینه آپشن های اضافی و سفارش عنوان شده؛ به طوری که دی اس اظهار کرده اگر این سدان پریمیوم با آپشن های سفارشی فروخته شود، برچسب قیمت آن تا 95 هزار و 724 دلار افزایش می یابد که چیزی در محدوده سدان های فول سایز و فوق لوکسی مانند مرسدس بنز اس کلاس، ب ام و سری 7 و آئودی A8 است!

 

سخن پایانی

دی اس در ابتدا قصد دارد این سدان لاکچری را با پنج رنگ مختلف برای بدنه راهی بازار جهانی کند. درحالی که هم اکنون فروش دی اس 9 آغاز شده، ولی تحویل آن به مشتریان در ماه سپتامبر سال 2021 صورت گرفت که چیزی در حدود 18 ماه پس از رونمایی اولیه است. این یعنی که ظرفیت تولید این برند پریمیوم فرانسوی به هیچ وجه با رقبای قدرتمند آلمانی آن قابل مقایسه نیست.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟