اخبار خودرو جهان
با هدف افزایش ارزش سهام صورت می گیرد

تغییر نام دایملر به مرسدس بنز AG

شنبه - ۹ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تغییر نام دایملر به مرسدس بنز AG

گروه خودروسازی دایملر AG مدتی پیش بیانیه بسیار مهمی را منتشر کرد که تغییر بسیار بزرگی را در این خودروساز کهنه کار اعمال می کند. سهامداران این شرکت به تغییر نام دایملر AG به مرسدس بنز AG با چهار زیر برند مرسدس AMG، مرسدس میباخ، مرسدس بنز و مرسدس EQ رای داده بودند. بخش تولید پیکاپ و کامیون این گروه سال گذشته منحل شد.

ارزش برند مرسدس بنز AG

به گزارش خودرونویس، اهمیت این تغییر نام آنجا مشخص می شود که قفل ارزش سهامداران این شرکت را باز می کند. قرار است که از اول فوریه سال 2022، این تغییر نام دایملر AG به مرسدس بنز AG رسما صورت بگیرد. مدیرعامل مرسدس اظهار کرد که به موجب این تغییر نام یک شانس جدی برای افزایش چند برابری ارزش سهام این گروه خودروسازی ایجاد شده است. البته به ارزش نهایی سهام گروه خودروسازی مرسدس بنز AG اشاره نشده، ولی هم اکنون مرسدس ارزشی معادل 85.70 میلیارد دلار دارد.

تغییر نام دایملر به مرسدس بنز AG

حال با این تغییر نام، از حدود یک هفته دیگر میزان تاثیر آن روی رشد ارزش سهام مرسدس بنز AG مشخص می شود و اصلا می توان فهمید که آیا تاثیری دارد یا خیر. همچنین متوجه می شویم که این تغییر نام تا چه مدت روی رشد سهام این گروه خودروسازی تاثیر می گذارد. با وجود کنار گذاشته شدن بخش دایمر تراک AG در ماه دسامبر، سهام آن اندکی رشد داشته که نشانه خوبیست. همچنین ارزش سهام مرسدس بنز نیز به بالاترین میزان خود از نوامبر سال 2015 تا به امروز رسیده است. بدین ترتیب ممکن است مرسدس بنز AG به یک ستاره بازار سهام مانند تسلا یا لوسید تبدیل شود. البته بسیاری از تحلیل گران در این خصوص تردید دارند.

تغییر نام دایملر به مرسدس بنز AG

یکی از تفاوت های مرسدس بنز AG با تسلا و لوسید این بوده که هر دو این خودروسازها از همان ابتدا نسبت به تولید خودروهای الکتریکی اقدام کردند. ولی مرسدس بنز هنوز در حال تبدیل خودروهای درونسوز خود به الکتریکیست. محصولات الکتریکی تازه معرفی شده مانند مرسدس EQS و مرسدس EQE شروع بسیار خوبی برای این شرکت هستند. ولی مرسدس هنوز راه زیادی را برای رقابت با تسلا در پیش دارد. همین موضوع می توان رشد ارزش سهام مرسدس بنز AG را محدود کند.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند مانع از رشد ارزش برند مرسدس بنز AG  حتی پس از تغییر نام از دایملر شود، حالت دفاعیست! به عبارت دیگر برندهای لوکس ساز کهنه کاری مانند مرسدس بنز، ب ام و و آئودی وارد لاک دفاعی خود شده اند تا سهم بازار در مقابل برندهای تازه واردی مانند تسلا و لوسید از دست ندهند.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟