اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو مونیخ صورت گرفت

مرسدس AMG EQS 2022 رونمایی شد

سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس AMG EQS 2022

مرسدس EQS مدتی پیش به عنوان سدان تمام الکتریکی پرچمدار این کمپانی معرفی شد  امروز ستاره آلمانی نسخه عملکردی AMG EQS را در نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 معرفی کرد. این اولین عضو AMG خانواده EQ بوده و دارای پیشرانه قدرتمند و عملکردی سریع است.

مشخصات فنی مرسدس AMG EQS

به گزارش خودرونویس، مرسدس AMG EQS تغییرات زیادی را نسبت به مدل استاندارد به خود دیده و قادر است تا 751 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. البته این سطح قدرت تنها زمانی در دسترس بوده که خودرو روی حالت ریس استارت قرار داشته بوده و عملکرد بوست فعال باشد. مرسدس AMG EQS به صورت استاندارد به پکیج AMG داینامیک پلاس مجهز شده و قادر است طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. در حالت عادی این سدان الکتریکی عملکردی و لوکس می تواند 649 اسب بخار قدرت و 949 نیوتن متر گشتاور را تولید کند و مرسدس شتابگیری AMG EQS را در حالت عادی اعلام نکرده است. بیشینه سرعت قابل پیمایش AMG EQS نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب مرسدس AMG EQS 2022

مرسدس AMG EQS دارای موتورهای الکتریکی بوده که به صورت ویژه توسط AMG توسعه یافته اند؛ ضمن اینکه بروزرسانی های مختلفی هم توسط این برند عملکردی در این خودرو اعمال شده است. مهندسین AMG به صورت کامل اتصالات اکسل عقب، محل جانمایی موتورها و فریم اکسل را بازطراحی کرده اند که تنها ویژه همین مدل هستند. بازوهای کنترلی چرخ ها نیز از سایر محصولات AMG پرفورمنس قرض گرفته شده اند.

مرسدس AMG EQS 2022

دو موتور الکتریکی توسعه یافته توسط AMG قلب تپنده AMG EQS را تشکیل داده و این سدان الکتریکی به سیستم تمام چرخ محرک تیون شده توسط AMG مجهز شده و اکسل عقب نیز قابلیت فرمانپذیری تا 9 درجه را به صورت استاندارد دارد. این خودرو دارای پنج مد رانندگی لغزنده، اسپرت، اسپرت پلاس، کامفورت و Individual است. حالت کامفورت روی افزایش مسافت قابل پیمایش تمرکز دارد؛ ولی حالات اسپرت و اسپرت پلاس روی بهبود عملکرد این خودرو تاثیر دارند.

کابین مرسدس AMG EQS 2022

در کنار این مدهای رانندگی، سیستم تجربه صوتی AMG روی این خودرو نصب شده که به عملکرد این سدان الکتریکی بی صدا، جان می بخشد و تجربه صوتی را هم در کابین و هم در بیرون کابین ایجاد می کند. این سیستم دارای سه حالت تولید صدا بالانس، اسپرت و Powerful است. همچنین صداهای به خصوصی برای حالت ریس استارت و همچنین خوش آمدگویی AMG به راننده درنظر گرفته شده است.

سیستم بازیابی نیروی ترمز این خودرو دارای سه حالت بوده که می توان آنها را به وسیله پدال های نصب شده در پشت فرمان تنظیم کرد؛ نیروی به دست آمده از بازیابی ترمزها در پک باتری 107.8 کیلووات ساعتی AMG EQS ذخیره می شود. یکی از ویژگی های جدید تعبیه شده برای این خودرو قابلیت بروزرسانی سیستم مدیریتی باتری طی زمان استفاده است. برای متوقف کردن این سدان الکتریکی قدرتمند سیستم ترمز عملکردی AMG نصب شده که دارای دیسک های ترمز 17 اینچی در جلو و کالیپرهای ترمز شش پیستونه است.

نشان مرسدس AMG EQS 2022

 

طراحی ظاهری و کابین مرسدس AMG EQS

مرسدس AMG EQS به صورت استاندارد به رینگ های 21 اینچی مجهز شده؛ ولی به صورت آپشنال رینگ های 21 و 22 اینچی دیگری نیز برای این خودرو در دسترس هستند. همچنین می توان رنگ کالیپرهای ترمز جلو و عقب این خودرو را قرمز سفارش داد. به صورت آپشنال هم می توان صندلی های عقب راحتی با گرمکن و ماساژور را برای این خودرو سفارش داد.

کابین مرسدس AMG EQS 2022

سرنشینان و راننده درون کابین این خودرو با سیستم مالتی مدیا و سرگرمی MBUX هایپراسکرین مواجه هستند که کل داشبورد را دربر گرفته است. این نمایشگر عظیم دارای نشانگرهای ویژه AMG در بخش پشت فرمان بوده و قابلیت هایی در آن تعبیه شده که صرفا ویژه این نسخه عملکردی است. همچنین AMG EQS به غربیلک فرمان تخت، پدال های اسپرت AMG و نشان AMG روی پارکابی ها مجهز شده است. درون کابین هم تریمی فیبر کربنی برای زیبایی بیشتر دیده می شود. دوخت قرمز رنگ هم موجب زیبایی بیشتر داشبورد و رودری ها شده و برای سرنشنیان نیز صندلی های اسپرت AMG نصب شده است.

کابین مرسدس AMG EQS 2022

مرسدس AMG EQS دارای تجهیزاتی مانند گرمکن فرمان، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن و سردکن صندلی های جلو با قابلیت ماساژ، سانروف پانورامیک، پکیج زمستانی شامل گرمکن شیشه و شیشه شور جلو، شش پورت USB تایپ C و سیستم صوتی سه بعدی برمستر است. همچنین این خودرو به جدیدترین سیستم های ایمنی و کمکی راننده مرسدس بنز نیز مجهز شده است.

نمای عقب مرسدس AMG EQS 2022

سخن پایانی

قرار است که مرسدس AMG EQS 2022 از اوایل سال آینده راهی بازار جهانی شود و در حال حاضر قیمت آن اعلام نشده ولی انتظار برچسب قیمت بالایی را با توان به ارزان نبودن خود EQS باشد داشت. همچنین بیشینه مسافت قابل پیمایش این خودرو نیز هنوز اعلام نشده؛ این در حالی بوده که EQS معمولی با یکبار شاژ می تواند مسافتی حدود 770 کیلومتر را تحت سیکل WLTP طی کند و طی 15 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر در باتری این خودرو ذخیره می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟