اخبار خودرو جهان
رقیب وولینگ مینی EV و چری QQ Ice Cream

چانگان لومین کورن Lumin Corn هاچبک برقی شهری 300 کیلومتری

دوشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
چانگان لومین کورن Lumin Corn

چانگان خودروی الکتریکی شهری و کوچکی به نام لومین کورن Lumin Corn را با هدف رقابت با پرفروش ترین خودروی الکتریکی چین یعنی وولینگ مینی EV و همچنین چری QQ Ice Cream و سایر خودروهای الکتریکی شهری رونمایی کرده است. مجهزترین نسخه چانگان لومین کورن Lumin Corn دارای یک پک باتری 28 کیلووات ساعتی بوده که قادر به پیمایش 301 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل است. سگمنت خودروهای الکتریکی درون شهری در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته و چانگان نیز با معرفی لومین کورن Lumin Corn قصد سهم خواهی از این بازار را دارد.

به گزارش خودرونویس، چانگان لومین کورن Lumin Corn یک خودروی الکتریکی شهریست که با همکاری چانگان و کمپانی CATL توسعه یافته است. از نظر فنی لومین زیر مجموعه شرکت آواتر تکنولوژی Avatr Technology است. برخی رسانه ها لومین را یک برند یا زیربرند می دانند، ولی در این خصوص اطمینان نداریم که لومین یک زیربرند بوده یا اینکه یک گروه محصول جدید است.

چانگان لومین کورن Lumin Corn

مشخصات فنی چانگان لومین کورن Lumin Corn

چانگان لومین کورن Lumin Corn روی پلتفرم EPA0 این خودروساز چینی که ویژه طراحی خودروهای هاچبک و شهری بوده توسعه یافته است. لومین کورن یک خودروی الکتریکی دو درب با چهار نفر سرنشین است. چانگان لومین کورن دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 3270، 1700 و 1545 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 1980 میلی متر اعلام شده است.

چانگان لومین کورن Lumin Corn

چانگان لومین کورن Lumin Corn در ابتدای زمان عرضه با دو پک باتری 12.92 و 17.65 کیلووات ساعتی به بازار عرضه می شود که به ترتیب در حالت شارژ کامل 155 و 210 کیلومتر مسافت را طی می کنند. در آینده هم یک نسخه با پک باتری 27.99 کیلووات ساعتی از این خودرو به بازار عرضه می شود که در حالت شارژ کامل 301 کیلومتر مسافت را طی می کند. چانگان لومین کورن Lumin Corn دارای یک موتور برقی 41 اسب بخاری بوده که نیروی آن به چرخ های جلو منتقل می شود. در آینده قرار است یک نسخه قدرتمندتر 48 اسب بخاری نیز از این خودرو عرضه شود.

چانگان لومین کورن Lumin Corn

ظاهر چانگان لومین کورن Lumin Corn

چانگان لومین کورن طراحی جذاب و مینیمالی دارد و در طراحی بدنه آن به هیچ وجه از خطوط تیز و شکسته استفاده نشده. به جای آن سعی شده با طراحی آرک مانند جذابیت این خودرو برای بیننده بیشتر شود. چانگان Lumin Corn دارای چراغ های LED دایره ای شکل در جلو و عقب و دستگیره های پاپ آپ برای درب ها بوده که ظاهر این هاچبک الکتریکی شهری را زیباتر کرده اند.

چانگان لومین کورن Lumin Corn

چانگان لومین کورن Lumin Corn تنها دارای پورت شارژ AC بوده و با توجه به کم بودن ظرفیت باتری این اقدام قابل درک است. رینگ های این خودرو دارای کاورهایی به منظور بهبود آیرودینامیک هستند و برای آن ها لاستیک هایی با سایز 165/70 با قطر 14 اینچ نصب شده است.

 

داخل چانگان لومین کورن Lumin Corn

در میان داشبورد چانگان لومین کورن Lumin Corn یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. این نمایشگر دارای سیستم رهیاب بوده، قابلیت پخش موزیک و رادیو و همچنین کنترل برخی از قابلیت ها و ویژگی های خودروست. در زیر آن کلید چراغ فلشر، استات/استاپ موتور و همچنین کلیدهای فیزیکی تنظیم سیستم تهویه مطبوع طراحی شده است. مقداری پایین تر هم یک پورت USB و خروجی برق 12 ولت قرار دارد.

چانگان لومین کورن Lumin Corn

غربیلک فرمان چانگان لومین کورن طراحی بسیار اسپرتی برای یک خودروی شهری برقی آن هم با 41 اسب بخار قدرت دارد. چراکه دیزان سه شاخه آن هم به صورت D شکل معمولا در بین خودروهای اسپرت رایج است. در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتالی تعبیه شده که گرافیکی قدیمی دارد که سرعت، میزان شارژ باتری، مسافت قابل پیمایش و همچنین میزان مصرف انرژی را به راننده نشان می دهد.

چانگان لومین کورن Lumin Corn

در کنسول وسط چانگان لومین کورن Lumin Corn یک شیفتر دنده دایره ای شکل و یک کلید برای انتخاب مد رانندگی تعبیه شده است. این خودرو دارای دو مد رانندگی اکو و اسپرت است. همچنین کلیدهای مربوط به شیشه بالابرها و قفل مرکزی نیز در کنسول میانی قرار دارند.

چانگان لومین کورن Lumin Corn با توجه به ابعاد کوچک دارای صندلی های به نسبت راحت با تودوزی پارچه ای زیبایی بوده که تنها به صورت دستی تنظیم می شوند. صندلی ردیف دوم حالت نیمکت مانند داشته و با توجه به عرض کم خودرو تنها برای دو سرنشین مناسب است. در پشت این صندلی نیز یک فضای بار محدود 104 لیتری تعبیه شده که برای یک خودروی برقی شهری کافیست.

چانگان لومین کورن Lumin Corn

به گفته چانگان، هاچبک برقی لومین کورن Lumin Corn با سه سال یا 120 هزار کیلومتر گارانتی در چین به بازار عرضه می شود. اما موتور و باتری این خودرو دارای 8 سال یا 120 هزار کیلومتر گارانتیست. قرار است که لومین کورن از نیمه دوم سال 2022 به بازار چین عرضه شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟