اخبار خودرو جهان
با همکاری هواوی، CATL و چانگان و طراح ایرانی توسعه یافت

ماشین چانگان آواتار E11 معرفی شد

شنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
چانگان آواتار E11

در تمام دنیا به جز ایران درخواست ها برای خرید خودروهای الکتریکی به مراتب بیشتر شده و تمام کشورها در تلاش هستند که خودروهای الکتریکی را جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی صفر کیلومتر در تمامی سگمنت ها کنند. در همین راستا یکی از خودروسازان مطرح چینی یعنی چانگان یک کراس اوور الکتریکی به نام Avatar E11 ( آواتار E11) را معرفی کرده که توسط جوینت ونچر آواتار توسعه یافته است. این جوینت ونچر با سرمایه گذاری مستقیم سه شرکت هواوی، CATL و شرکت خودروسازی چانگان شکل گرفته که اولین محصول آن همین کراس اوور الکتریکی Avatar E11 بوده که طراح آن یک ایرانیست!

هنرنمایی نادر فقیه زاده در طراحی چانگان آواتر E11

به گزارش خودرونویس، در ابتدا باید بیان کنیم که طراح چانگان آواتر E11 نادر فقیه زاده بوده که طراح پیشین و مطرح ب ام و بوده که طراحی خودروهای سرشناسی را برای این خودروساز آلمانی در کارنامه خود دارد. ولی از مدتی قبل نادر فقیه زاده به چانگان رفته و مشغول طراحی برای این شرکت شده که اولین پروژه آن همین اسیووی الکتریکی Avatar E11 است.

مشخصات ماشین چانگان Avatr E11

به گفته رسانه های چینی چانگان Avatr E11 در حالت شارژ کامل باتری ها قادر است بیشینه مسافتی معادل 700 کیلومتر را طی کند که البته این مقدار بر اساس سیکل تست چین اعلام شده که در صورت محاسبه با سیکل واقع بینانه آمریکایی این مقدار به مراتب کمتر است. جدا از بیشینه مسافت قابل پیمایش زیاد چانگان آواتار E11، این خودرو در زمینه عملکرد نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و طبق ادعای چانگان قادر است طی 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو دارای ساختار شارژ سریع 200 کیلوواتی بوده و حداکثر سرعت قابل پیمایش آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب چانگان آواتار E11

کراس اوور الکتریکی Avatar E11 توسط شرکت جوینت ونچر Avatar تکنولوژی توسعه یافته که در راس مدیریت آن غول تکنولوژی چین یعنی هواوی، CATL و شرکت خودروسازی چانگان قرار دارد. ماشین چانگان Avatar E11 یک کراس اوور الکتریکی پریمیوم و بسیار مدرن و لوکس بوده که توسط این جوینت ونچر توسعه یافته است.

چانگان آواتار E11

ظاهر ماشین چانگان Avatar E11

این کراس اوور الکتریکی دارای طراحی بسیار پویا و اسپرتی بوده و مانند عمده خودروهای امروزی چراغ های اصلی باریک و خطی در پروفیل جلو دارد. از آنجایی که Avatar E11 خودرویی الکتریکیست، نیازی به جلوپنجره باز برای رساندن هوا به محفظه پیشرانه ندارد و تقریبا عمده پروفیل جلو و دماغه خودرو بسته است. این خودرو دارای دستگیره های درب مخفی یکپارچه با بدنه بوده و سبک طراحی چراغ های عقب نیز مشابه جلو بوده که بسیار جذاب و زیبا هستند. چانگان Avatar E11 طول کلی معادل 4.8 متر دارد که خودروی سایز متوسطی محسوب می شود که به دلیل بهره بردن از رینگ های بزرگ، چهره آن به مراتب جذابتر شده است.

نمای عقب چانگان آواتار E11

قیمت چانگان Avatar E11

قرار است که نسخه پایه چانگان Avatar E11 با قیمتی معادل 300 هزار یوآن یا چیزی معادل 47 هزار و 200 دلار دارد که اصلا خودروی ارزان قیمتی نیست. تولید و عرضه چانگان Avatr E11 قرار است که از سه ماه سوم سال 2022 آغاز شود. جوینت ونچر Avatar تکنولوژی تصمیم دارد که چندین خودروی الکتریکی دیگر را طی سال های پیش رو معرفی کند.

نمای جانبی چانگان آواتار E11

ورود هواوی به دنیای خودروسازی

شرکت هواوی چین که یکی از غول های تکنولوژی در این کشور محسوب می شود، پیشتر ادعا کرده بود که هیچ گاه خودروساز نخواهد شد. ولی این شرکت رسما به خودروساز بودن نزدیک شده و در ابتدا خودروی Seres SF5 را با همکاری کمپانی Sokon شریک تجاری دانگ فنگ معرفی کرد. در قدم دوم این شرکت خودروی Aito M5 را بار دیگر با همکاری کمپانی Sokon معرفی کرد و در جدیدترین قدم نیز همین خودروی چانگان آواتار E11 را با معرفی کرده که هواوی یک راس مثلث مدیریتی آواتار تکنولوژیست.

عکس ماشین چانگان آواتار E11

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟