اخبار خودرو جهان
سدان لوکس و جذاب چینی

ماشین چانگان یو نی وی UNI-V مدل 2022 معرفی شد

چهارشنبه - ۲۹ دی ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
چانگان uni-v یونی وی

چانگان UNI-V (یونی وی) به عنوان محصولی تماما جدید از این خودروساز چینی معرفی شد. این اولین سدان شرکت خودروسازی چانگان در خانواده محصولات UNI محسوب می شود. پیشتر چانگان محصولاتی مانند کراس اوور UNI-T و اسیووی UNI-K را معرفی کرده بود.

به گزارش خودرونویس، چانگان UNI-V به گفته این خودروساز چینی تجربه فراموش نشدنی از رانندگی را برای کاربران به ارمغان می آورد. باید اعتراف کنیم که طراحی چانگان یونی وی به معنای واقعی کلمه زیبا و چمشگیر است و نمی توان این خودرو را با محصولات قدیمی چانگان که در بازار ایران حضور دارند مقایسه کرد.

چانگان uni-v یونی وی

ظاهر چانگان UNI-V یونی وی

همانند دو خودروی دیگر خانواده UNI، چانگان یونی وی هم طراحی بسیار باشکوه و جذابی دارد. پروفیل جلوی این خودرو ارای المان های ژئومتریک بوده که وجود آنها در جلوپنجره در کنار چراغ های باریک جلو و LEDهای روشنایی در روز زاویه دار چهره بسیار خشنی را برای این خودرو ایجاد کرده اند.

چانگان سعی کرده که UNI-V اورهنگ کوتاه و همچنین فاصله بین دو محور زیادی داشته باشد. اورهنگ جلوی این خودرو 905 میلی متر بوده بوده که ترکیب این با فاصله زیاد بین دو محور حس سواری یک خودرو اسپرت و در عین حال سدانی لوکس را تداعی می کند. همچنین این سبک طراحی باعث هندلینگ خوب این خودرو نیز شده است. چانگان اظهار کرده که اورهنگ کوتاه جلو، فاصله زیاد بین دو محور و همچنین عرض زیاد اکسل های جلو و عقب به چابکی و پایداری خوب این خودرو در سرعت های بالا کمک بسیار زیادی کرده است.

چانگان uni-v یونی وی

استایل جانبی چانگان UNI-V به لطف دارابودن کاپوتی کشیده و سقف با شیب تند حالت یک خودروی فستبک را دارد. چانگان یونی وی دارای چرخ های بسیار بزرگی بوده که تقریبا نیمی از ارتفاع خودرو را در برد گرفته که ابعاد آنها با سدان های لاکچری اسپرت خودروسازان مطرح دنیا برابری می کند. چانگان اظهار کرده که ارتفاع کم این خودرو باعث مقاومت کمتر این خودرو در برابر جریان هوا می شود و آن را در شتابگیری های ناگهانی، ترمزگیری و چرخش ها پایدارتر می سازد. دستیگره های پاپ آپ جمع شونده درب ها نیز برای یک سدان چینی موضوعی نوآورانه بوده که جذابیت زیادی دارند.

چانگان uni-v یونی وی

در قسمت عقب شاهد یک نوار LED سرتاسری هستیم که چراغ های اصلی را به یکدیگر متصل کرده اند. در این قسمت سپر با دیفیوزری بزرگ و دو خروجی اگزوز مربعی شکل و چراغ استاپ ترمز در قسمت پایینی سپر است. ویژگی جذاب چانگان UNI-V اسپویلر عقب بوده که به صورت الکترونیکی باز و بسته می شود که زمانی که فعال نباشد مخفی می شود. این اسپویلر بسته به سرعت خودرو زاویه خود را تنظیم می کند. البته امکان تنظیم آن به صورت دستی با کلید هم وجود دارد. زمانی که این اسپویلر به صورت کامل باز باشد، 25 کیلوگرم نیروی رو به پایین بیشتری تولید می کند و ضریب مقاومت هوا را به اندازه 0.007 کاهش می دهد که نتیجه آن آیرودینامیک بهتر و بهینه شدن مصرف سوخت می شود.

چانگان uni-v یونی وی

داخل چانگان UNI-V یونی وی

طراحی کابین چانگان UNI-V یونی وی درست مانند فضای بیرونی آن جذاب و چشمگیر است. چانگان کابین را مطابق با نیاز کاربران جوان طراحی کرده و سعی کرده عنصر راننده محور بودن را در طراحی داخلی رعایت کند. از جمله ویژگی های جذاب داخل چانگان یونی وی می توان به دریچه های مخفی سیستم تهویه، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی یکپارچه، کلیدهای کنترلی در کنسول وسط و … اشاره کرد که در عین دارابودن طراحی پیچیده، بسیار هم ساده هستند. چانگان سعی کرده با انتخاب رنگ های جذاب داخل کابین را برای سرنشین و راننده جذابتر کند.

چانگان uni-v یونی وی

چانگان UNI-V دارای چهار نمایشگر 3+1 درون کابین است؛ ولی اینگونه به نظر می رسد که دو نمایشگر نمایشگر در دو قاب مجزا به یکدیگر متصل شده اند. نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، در قسمت بالای داشبورد و پشت فرمان جانمایی شده که به راننده این امکان را می دهد در حین نگاه کردن به جاده، اطلاعات مربوط به خودرو مانند رهیاب و سرعت را نیز در این نمایشگر تنها با 10 درجه حرکت چشم مشاهده کند. همچنین به لطف طراحی جدید ستون A، نقطه کور جلو به میزان 2.88 درجه کاهش یافته که سرنشین و راننده می توانند فضای وسیع تری را در مقابل خود مشاهده کنند.

چانگان uni-v یونی وی

امکانات چانگان UNI-V

چانگان یونی وی دارای کابینی بسیار هوشمند بوده و برای آن دوربین هایی مادون قرمز در بالا غربیلک فرمان و آینه دیجیتالی برای نشان دادن تصاویر عقب تعبیه شده است. این خودرو به کاربران این امکان را می دهد تا با اسکن چهره وارد اکانت شخصی خود مربوط به خودرو شوند و تنظیمات آن را کنترل کنند. همچنین سدان چانگان UNI-V مانند سایر محصولات این شرکت دارای دستیار هوشمند AL بوده که بسته به نیاز کاربران تنظیم می شود و اقداماتی مانند خوشآمدگویی، نورپردازی، یادآوری خستگی راننده، پاسخ به تماس ها و کاهش صدای سیستم صوتی و مواردی از این قبیل را انجام می دهد. همچنین کاربران می توانند موسیقی و سیستم رهیاب را با حرکت دست نیز کنترل کنند. به وسیله دوربین های نصب شده درون کابین، می توان از داخل این خودرو عکس یا فیال هم گرفت.

چانگان uni-v یونی وی

در پشت فرمان D شکل چانگان یونی وی شیفترهای تعویض دنده نصب شده اند. ضمن اینکه در کنسول میانی یک شیفتر دنده الکترونیکی شیفت بای وایر با طراحی زیبا قرار دارد. سرنشین یا راننده می تواند به وسیله وای فای، تلفن همراه خود را به دسته بازی تبدیل کنند و با آن یکی از صدها بازی و برنامه سرگرمی که برای این خودرو طراحی شده را اجرا کند.

چانگان uni-v یونی وی

مشخصات چانگان UNI-V یونی وی

چانگان UNI-V روی پلتفرم ماژولار چانگان موسوم به Ark توسعه یافته که صلبیت بسیار بالا و وزن سبکی دارد. این خودرو نسبت به تمام رقبا 30 میلی متر مرکز ثقل پایین تر دارد و میل لنگ پیشرانه نیز 12 میلی متر پایین تر نصب شده است. چانگان یونی وی از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. یک نسخه قدرتمندتر از این خودرو با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با قدرتی نزدیک به 240 اسب بخاری و همچنین یک مدل پلاگین هیبریدی نیز در دست توسعه هستند که مشخصاتی از آنها منتشر نشده است.

این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4680، 1838 و 1430 میلی متر است. فاصله بین دو محور چانگان یونی وی نیز 2750 میلی متر بوده که نویدبخش کابینی بسیار جادار است.

عکس ماشین چانگان یونی وی UNI-V

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟