اخبار خودرو جهان
کراس اوور کوپه برقی بیوک روی پلتفرم اولتیوم جی ام

بیوک الکترا ایکس Electra X کانسپت رونمایی شد

دوشنبه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
بیوک الکترا ایکس Electra x کانسپت

بیوک که به تازگی یک کانسپت الکتریکی را معرفی کرده بود، یک خودروی برقی جدید به نام الکترا ایکس Electra X را هم معرفی کرده است. این خودرو روی پلتفرم التیوم جنرال موتورز توسعه یافته و در مرکز فنی طراحی آسیایی جنرال موتورز واقع در چین توسعه یافته است. بیوک الکترا ایکس Electra X یک کراس اوور کوپه برقی بوده و نامی که برای آن انتخاب شده، نام یکی از مشهورترین محصولات بیوک در سالهای گذشته است که یک سدان فول سایز بسیار لوکس بوده که طی هفت نسل مختلف از سال های 1959 تا 1990 تولید شد. بیوک الکترا در سالهای گذشته محصول پرچمدار این خودروساز آمریکایی بود. بدین ترتیب این کراس اوور کوپه برقی یعنی الکترا ایکس Electra X کار سختی را برای محبوب شدن در میان مشتریان پیش رو دارد.

ظاهر بیوک الکترا ایکس Electra X

به گزارش خودرونویس، روی بدنه بیوک الکترا ایکس Electra X لوگوی جدید این خودروساز آمریکایی که چند روز پیش رونمایی شده بود، نصب شده است. البته بیوک این لوگو را روی خودروی کانسپت وایلدکت Wildcat EV هم نصب کرده بود. بیوک الکترا ایکس Electra X یک کراس اوور کوپه با سقف شیبدار در قسمت انتهایی است. این شاسی بلند برقی به رینگ های 21 اینچی مجهز شده که طراحی آیرودینامیکی دارند.

بیوک برای پیروی از ترندهای جدید طراحی، یک نوار LED سرتاسری در پروفیل عقب این خودرو، چراغ های باریکی در پروفیل جلو، دوربین های دید جانبی و دستیگره های پاپ آپ برای درب های الکترا ایکس Electra X طراحی کرده است. اورهنگ های کوتاه عقب و جلوی این خودرو بیانگر این موضوع هستند که بیوک الکترا ایکس Electra X روی پلتفرمی ویژه خودروهای برقی طراحی شده است.

 

داخل بیوک الکترا ایکس Electra X

بیوک برای کابین الکترا X صندلی هایی مجزا از هم در هر دو ردیف طراحی کرده است. ضمن اینکه به دلیل درب های خلاف جهت بازشونده، این خودرو فاقد ستون B بوده که همین موضوع سوار و پیاده شده از بیوک الکترا X را ساده تر کرده است. بارزترین ویژگی کابین بیوک الکترا ایکس Electra X نمایشگر 30 اینچی نصب شده روی داشبورد است. این نمایشگر دارای رزولوشن 6K بوده و نقش نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و همچنین نمایشگر سیستم مالتی مدیا را ایفا می کند. یک نمایشگر به مراتب کوچکتر هم در کنسول میانی نصب شده که تنظیمات سیستم تهویه و سیستم صوتی به کمک آن انجام می شود.

بیوک طراحی هوشمندانه ای را در زمینه دریچه های سیستم تهویه انجام داده و در سرتاسر داشبورد دریچه های باریک مخفی برای سیستم تهویه مطبوع طراحی کرده است. صندلی های عجیب بیوک الکترا ایکس Electra X هم با تودوزی پارچه ای حاصل از بازیافت بطری های پلاستیکی PET تودوزی شده است. طراحی غربیلک فرمان تلفیقی از مدرنیته و المان های کلاسیک بوده و روی رودری ها کلیدهای لمسی خازنی جایگزین کلیدهای فیزیکی برای شیشه بالابرها شده است.

بیوک در حال حاضر در خصوص مشخصات فنی کراس اوور کوپه برقی الکترا ایکس Electra X صحبتی نکرده و صرفا به تکنولوژی های به کار رفته در این خودرو پرداخته است. از درگاه اینترنت 5G گرفته تا سوپر کروز کنترل و سیستم فرمان پذیری صوتی، می توان گفت که بیوک الکترا X یک شاسی بلند بسیار لوکس و مدرن با نگاهی به آینده است. این خودرو به صورت کنترل از راه دور و تنها با کمک تلفن همراه هوشمند می تواند پارک شود یا اینکه از پارک بیرون بیاید.

بیوک الکترا ایکس Electra X در حال حاضر یک خودروی کانسپت بوده و هیچ مطلبی در خصوص احتمال تبدیل آن به مدل تولیدی بیان نشده. ولی این شانس وجود دارد که الکترا X یکی از خودروهای برقی بیوک در آینده نزدیک باشد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟