اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 صورت گرفت

بیوک GL8 فلگشیپ و اسمارت پاد رونمایی شد

یکشنبه - ۳۰ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
بیوک GL8 فلگشیپ

نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021 در حال برگزاریست؛ ولی همزمان با آن یک رویداد خودرویی مهم دیگر نیز در جنوب چین برگزار شده است. این رویداد نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 بوده که در آن تمام محصولات حاضر در بازار چین و خودروهایی که قرار است در آینده راهی بازار بزرگ این کشور شوند، نمایش داده شده اند. بیوک هم در این نمایشگاه با دو خودروی مفهومی بسیار جذاب به نام های GL8 فلگشیپ و اسمارت پاد حضور یافته است.

به گزارش خودرونویس، ابتدا مطلب را با GL8 فلگشیپ آغاز می کنیم؛ چراکه تداعی کننده یک خودروی امروزیست. بیوک در حال حاضر MPV GL8 آونیر را به بازار چین عرضه می کند و این نسخه مفهومی بیانگر مدل های آینده این مینی ون است. در پروفیل جلو شاهد برخورد بسیار زیبا جلوپنجره با شیشه جلویی هستیم که تا انتهای سقف و هم راستا با کل طول خودرو امتداد یافته است. زیر این سقف شیشه ای، کابینی لوکس و انعطاف پذیر طراحی شده که تعداد صندلی های آن بسته به نیاز مشتری می تواند متفاوت باشد و حتی در آن سینی چایی نیز تعبیه شده است.

بیوک GL8 فلگشیپ

بیوک GL8 فلگشیپ

در جلو داشبورد این خودرو یک نمایشگر 30 اینچی در مقابل راننده قرار دارد و همچنین یک نمایشگر لمسی روی غربیلک فرمان نیز طراحی شده و برای کنترل بهتر خودرو بیوک هد آپ دیسپلی هم برای این GL8 فلگشیپ نصب کرده است. لازم به ذکر است که کابین این خودرو فضای بسیار باز و بدون کنسول میانی دارد. همانند بیشتر خودروهای مفهومی که این روزها معرفی می شوند، وجود راننده درون کابین این خودرو به لطف سیستم رانندگی خودران پیشرفته چندان ضروری نیست.

کابین بیوک GL8 فلگشیپ

بیوک GL8 فلگشیپ

بیوک اسمارت پاد

ولی بیوک GL8 فلگشیپ حداقل امکان کنترل شدن توسط راننده را دارد؛ ولی دیگر کانسپت اسمارت پاد بیوک کاملا بدون راننده طراحی شده و روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز توسعه یافته است. بیوک این خودرو را کانسپتی با طراحی بسیار جسورانه توصیف می کند که تماما نشان دهنده تکنولوژی های بسیار پیشرفته در زمینه الکتریکی سازی، سیستم رانندگی خودران و سیستم های متصل و دیجیتالی بوده که در پکیج بسیار لوکس، گرم و زیبا به سرنشینان ارائه داده می شود.

بیوک اسمارت پاد

بیوک اسمارت پاد

نام اسمارت پاد برای این بیوک مفهومی کاملا مناسب انتخاب شده است. سرنشینان برای جا به جایی وارد کابین این خودروی بدون راننده می شوند و از فضای بسیار لوکسی که برای سرنشینان به منظور کار، خواب یا نشستن در حین جا به جایی از یک مکان به مکانی دیگر فراهم شده استفاده می برند. درون کابین این خودرو قابلیت های زیادی مانند نویز کنسلر، تصفیه کننده هوای داخل کابین تعبیه شده و بسیاری از قسمت ها از مواد اولیه پایدار ساخته شده است.

کابین بیوک اسمارت پاد

بیوک اسمارت پاد

یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته تمام ویژگی های اسمارت پاد را کنترل می کند و سرنشینان نیز این هوش مصنوعی را به وسیله سیستم فرمان پذیری صوتی کنترل می کنند. این هوش مصنوعی قادر به کنترل هرچیزی از نورپردازی داخل کابین گرفته تا رهیاب و … است.

 

سخن پایانی

بیوک اسمارت پاد به معنای واقعی یک خودروی کانسپت و مفهومیست و نباید انتظار داشت که این خودرو در آینده نزدیک به نسخه تولیدی تبدیل شود. در خصوص GL8 فلگشیپ باید اظهار کنیم که پیش نماشی از مدل های آینده این MPV لوکس بیوک بوده و ممکن است از قابلیت های تعبیه شده در آن برای نسل بعدی GL8 استفاده شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟