به گزارش خودرونویس، شارون گاوسی مدیرطراحی بیوک و جنرال موتورز اظهار کرده که خودروی کانسپت وایلدکت Wildcat EV نشان دهنده آینده طراحی محصولات این خودروساز آمریکاییست. وی در ادامه بیان کرد که بیوک در گذشته نیز همیشه آینده نگر بوده و این خودرو یک نمونه از برنامه های گسترده بیوک برای آینده الکتریکی صنعت خودروسازی جهان است.

بیوک وایلدکت Wildcat ev کانسپت

ظاهر بیوک وایلدکت Wildcat EV

بیوک Wildcat EV زبان طراحی جدید این خودروساز آمریکایی را معرفی کرده است. بیوک سعی کرده تمامی المان های بدنه وایلدکت EV را متمایل به جلو طراحی کند و پروفیل جلو کم ارتفاع با جلوپنجره ذوزنقه شکل به همراه چراغ های اصلی باریک و بسیار کوچک را در این قسمت طراحی کند که جزو ترندهای امروزی طراحی خودرو محسوب می شوند.

بیوک وایلدکت Wildcat ev کانسپت

چراغ های عقب بیوک وایلدکت EV خوشبختانه به یکدیگر متصل نیستند. ولی این چراغ های دارای دیزاینی L شکل هستند که از لبه پروفیل عقب آغاز شده و در کنار شیشه عقب به صورت عمودی هم امتداد یافته اند. در خصوص طراحی قسمت عقب بیوک وایلدکت Wildcat EV کاملا مشخص است که با خودرویی کانسپت رو به رو هستیم. شاید طراحی کم ارتفاع پروفیل عقب و عرض زیاد این خودروی کانسپت را بتوان در مدل های تولیدی هم مشاهده کرد، اما اتاق شیشه ای یا بهتر بگوییم روکش شیشه ای اتاق و سقف این خودرو طراحی بسیار فضایی و آینده نگرانه ای دارد. جالب اینجاست که با بازشدن درب ها، یک قسمت شیشه های روی سقف نیز به صورت رو به بالا باز می شود که مشابه سقف تی-تاپ T-Top خودروهای کلاسیک آمریکایی طراحی شده است. بیوک وایلدکت WildCat EV روی رینگ های 18 پره بزرگی قرار گرفته که طراحی آن مشابه با پره های هواپیماست.

بیوک وایلدکت Wildcat ev کانسپت

داخل بیوک وایلدکت Wildcat EV

بیوک قصد داشت که کابین را در تضاد با استایل ظاهری وایلدکت Wildcat EV کانسپت طراحی کند. به همین دلیل سعی کرده فضایی بالانس، هارمونی و دلنشین را طراحی کند. بیوک از رنگ سبز Legato در سرتاسر کابین به خصوص کف پایی ها و رودری ها استفاده کرده است. این رنگ دقیقا در مقابل تریم آلومینیومی پولیش خورده برخی از قسمت های ظاهریست. ضمن اینکه وجود تریم نارنجی رنگ در برخی از قسمت های کابین از جمله کمربندهای ایمنی، جذابیت کابین بیوک وایلدکت Wildcat EV را بیشتر کرده است.

بیوک وایلدکت Wildcat ev کانسپت

برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی بیوک Wildcat وایلدکت EV یک نمایشگر لمسی گسترده و عریض تعبیه شده که به نمایشگر کنترلی طراحی شده در کنسول میانی نیز جفت شده است. کنسول میانی جلو تا صندلی های ردیف عقب نیز امتداد یافته و دارای گرافیک و ترکیب رنگ خاصی بوده تا این کنسول در چشم بیننده حالتی شناور داشته باشد.

بیوک وایلدکت Wildcat ev کانسپت

بیوک در طراحی کابین وایلدکت Wildcat EV راحتی و ریلکس بودن سرنشینان را در جایگاه اول در نظر گرفته است. بیوک ادعا کرده که برای خودروی کانسپت وایلدکت Wildcat EV یک Zen Mode در نظر گرفته که نورپردازی کابین را کاهش داده و رایحه دلنشینی را درون کابین پخش می کند و قابلیت ماساژ صندلی ها را فعال کرده تا برای سرنشینان فضایی آرام فراهم کند.

بیوک وایلدکت Wildcat ev کانسپت

بیوک همزمان با معرفی خودروی کانسپت وایلدکت Wildcat EV اظهار کرد که این شرکت تا پایان دهه فعلی قصد دارد سبد محصولاتی تمام الکتریکی را در بازار آمریکا داشته باشد و اولین خودروی برقی این خودروساز آمریکایی نیز سال 2024 به بازار جهانی عرضه می شود.

منبع Carscoops
5 از 2 رای