نگهداری خودرو

دزدگیر تصویری ماشین و قیمت های بازار

دوشنبه - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
دزدگیر-خودرو

دزدگیر خودرو( Car alarm)  سیستمی ضد سرقت است که به هنگام گذر از یک حریم خصوصی یا شکستن یک قفل، با اعلام صدا، این عمل غیر قانونی را اعلان کرده و از به سرقت رفتن خودرو جلوگیری می کند. دزدگیرهای موجود در بازار شاید از لحاظ ظاهری متفاوت باشند، اما ساختار مشترکی دارند

بهترین راه برای حفظ امنیت خودرو چیست؟ همان گونه که محافظت از خانه مهم است، لازم است که از خودرو خود نیز به خوبی محافظت کرد. با خرید دزدگیر ماشین می‌توان جلوی سرقت ماشین و وسایل جانبی آن را گرفت.

خودرو و تجهیزات آن، مانند ضبط و همچنین لاستیک‌های آن، بیشتر مواقع در خطر به سرقت رفتن هستند. بیشتر شرکت‌های بیمه هم معمولا پایین‌ترین نرخ بیمه سرقت خودرو و تجهیزاتش را ارائه می‌دهند. بنابراین خرید سیستم دزدگیر خودرو، عاقلانه‌ترین کاری است که مالک آن می‌تواند انجام دهد.

دزدگیر خودرو( Car alarm)  سیستمی ضد سرقت است که به هنگام گذر از یک حریم خصوصی یا شکستن یک قفل، با اعلام صدا، این عمل غیر قانونی را اعلان کرده و از به سرقت رفتن خودرو جلوگیری می کند. دزدگیرهای موجود در بازار شاید از لحاظ ظاهری متفاوت باشند، اما ساختار مشترکی دارند

موضوعی که خیلی از افراد نمی‌دانند این است که سارقان خودرو با دزدگیرها آشنایی زیادی دارند و می‌دانند دقیقا چگونه دزدگیر را از کار بیندازند.از آن جایی که دزدگیرها برای بالا بردن هر چه بیشتر امنیت مورد استفاده قرار می گیرند در نتیجه باید هنگام خرید آن ها به موارد مهمی دقت کرد.

دزدگیر

نکات مهم برای خرید دزدگیر ماشین

پیش از خرید دزدگیر خودرو با برخی نکات مهم در زمینه خرید این وسیله آشنا شد.

_    برندی که خریداری می کنید باید معتبر باشد.

_ قیمت دزدگیر ماشین باید با کارایی و کیفیت آن متناسب باشد.

_ دزدگیری که قصد خرید آن را دارید باید با کیفیت باشد.

_ ریموت هایی که برای آن طراحی شده است باید از استحکام و مقاومت کافی برخوردار باشند.

_ ریموت هایی که همراه دزدگیر ماشین به مشتری تحویل داده می شود باید برد مناسبی داشته باشند، حتی کشور سازنده ی دزدگیر نیز می تواند در این میان حائز اهمیت باشد.

_ از دیگر ویژگی هایی که باید هنگام خرید دزدگیر ماشین به آن توجه کرد ضمانت نامه است، در واقع وجود ضمانت نامه این اطمینان را به شما می دهد که محصول خریداری شده اورجینال است.

_ دزدگیر خریداری شده باید با انواع ماشین سازگاری داشته باشد.

_ باید ایمنی کاملی در برابر سیگنال های خارجی ناشناخته داشته باشد.

انواع مختلف دزدگیر اتومبیل:

در بازار ما انواع مختلفی از دزدگیرهای اتومبیل وجود دارند. از جمله این دزدگیرها می‌توان به نوع دزدگیر ساده، دزدگیر سیم کارت خور و دزدگیرهای تصویری اشاره کرد. با توجه به امکانات و لایه‌های امنیتی که این دزدگیرها دارند، دارای قیمت‌های مختلفی هستند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خود یکی از این دزدگیرها را برای خود خودرو انتخاب کنید.

دزدگیرهای ساده :دزدگیرهای ساده از جمله رایج ترین و ارزان ترین دزدگیرهای موجود در بازار است. بر خلاف سایر دزدگیرهای ساخته شده، فقط در صورت ضربه زدن به خودرو و یا تکیه دادن به بدنه آن، صدای آژیر آن به صدا در می آید و صاحب خودرو هوشیار و مطلع می شود.

دزدگیر-تصویری

دزدگیر ساده خودرو چه معایبی دارد؟

یکی از نقاط ضعف دزدگیر های ارزان قیمت خودرو برد پایین آنهاست. اگر دزدگیر ساده را بر روی خودرو خود نصب کنید و در محلی دور از خودرو باشید اصلا متوجه سرقت خودرو نخواهید شد. همچنین در صورت بلند شدن صدای دزدگیر ماشین متوجه علت آن نمی شوید.

در مواقعی گاهی با رد شدن یک گربه از روی کاپوت خودرو صدای دزدگیر ماشین بلند می شود! پس دزدگیر ارزان قیمت خودرو نمی‌تواند انتخاب کاملی برای شما باشد.

دزدگیرهای سیمکارت خور:یکی از پیشرفته ترین دزدگیرهای خودرو ساخته شده، دزدگیرهای سیمکارت خور هستند که با قابلیت نصب سیم کارت، امکان اتصال به شبکه موبایل و ارتباط آنلاین را برقرار می کند. این دزدگیرها، با استفاده از سیم کارت دیتا، امکان ارسال اطلاعات وضعیت و موقعیت مکانی خودرو روی نقشه از طریق اینترنت به صاحبان خودرو به وسیله نرم افزارهای طراحی شده فراهم می کند.

معیاب دزدگیرهای سیمکارت خور:

یکی از ضعف های اصلی دزدگیرهای سیم کارت خور وابستگی به آنتن است و باید به شبکه دسترسی داشته باشید. در صورتی که خارج از محدوده آنتن دهی باشید، دسترسی به قابلیت های این دزدگیر برای شما امکان پذیر نیست.از دیگر معایب این نوع از دزدگیرها صرف هزینه شارژ سیم کارت است. سیم کارت های مورد استفاده در این نوع دزدگیرها همانند گوشی های تلفن همراه باید دائما شارژ داشته باشند که بتوان از قابلیت های آن استفاده کرد.

دزدگیرهای تصویری :بهترین دزدگیر خودرو موجود در بازار، دزدگیر تصویری است که با قابلیت های مناسب تر نسبت به دزدگیرهای سیم کارت خور و ساده، در حال حاضر بیشتر مورد استقبال صاحبان خودرو قرار دارد. دزدگیرهای تصویری از یک نمایشگر کوچک برخوردار هستند که در صورت باز شدن در کاپوت و یا در خودرو و یا وارد شدن ضربه ای به بدنه اتومبیل، شما را مطلع می سازند. این دزدگیر همچنین کنترل خودرو از فواصل چند کیلومتری نسبت به محل پارک خودرو را برایتان مهیا می کند.

معایب دزدگیر تصویری:

یکی از ایرادات اصلی دزدگیر تصویری برد کوتاه آن است و فقط در محدوده خاصی می توان کنترل خودرو را در دست گرفت. هر چه فاصله ریموت دزدگیر با خودرو فاصله داشته باشد؛ دیگر نمی توان از قابلیت ها آن بهره مند شد.

دزدگیر-اتومبیل

انواع دزدگیر تصویری ماشین:

به طور کلی دزدگیرهای تصویری نسبت به امکاناتی که دارند به دو دسته تقسیم می شوند:

دزدگیر تصویری ساده

دزدگیر تصویری استارتی

دزدگیر ساده بخریم یا دزدگیر تصویری:

برای پاسخ به این سوال اول از همه تفاوت این دو دزدگیر را باهم بررسی می کنیم:

_ دزدگیر تصویری نسبت به دزدگیر ساده دارای قیمت بالاتری است.

_ برد دزدگیر تصویری نسبت به دزدگیر ساده بیشتر است.

_ ریموت دزدگیر تصویری دارای صفحه نمایش است.

_ بر روی ریموت دزدگیر تصویری تمام اتفاقات بر روی صفحه نمایش، نشان داده می شود.

_ دزدگیر تصویری امنیت بالایی نسبت به دزدگیر ساده دارد.

_ یکی از امکاناتی که باعث شده دزدگیر هایی که دارای صفحه نمایش هستند،فروش خوبی داشته باشند این است که سیستم پیچیده تری دارند و قفل کودک،امکان خاموش کردن خودرو هنگام سرقت و…از مزیت های دیگر این دزدگیر به حساب می آید.

_ امنیت دزدگیر تصویری در مقایسه با دزدگیر ساده بسیار بالاتر است و نسبت به ارزش امنیتی بالا قیمت آن نیز بالاتر است. قیمت این نوع دزدگیر ها حدودا از 900 هزار تومان آغاز و تا بالای 2 میلیون تومان در حال نوسان است.

بهترین برندهای دزدگیر ماشین در ایران

دزدگیر ماشین برندها و تولیدکنندگان مختلفی دارد که رقابت بین آنها بسیار بالاست و با وجود برخی از سیستم های بی کیفیت و تقلبی موجود در بازار، ضروری است که برندهای مطرح و درجه یک را بشناسید، چرا که این شناخت، یک راهنمای خرید و انتخاب بهترین مدل برای شماست.

دزدگیر خودرو استیل میت

دزدگیر خودرو چیتا

دزدگیر خودرو رابین

دزدگیر خودرو ماجیکار

دزدگیر خودرو هوتای

دزدگیر خودرو زنوتیک

دزدگیر خودرو  جردن

دزدگیر خودرو  رویال

دزدگیر خودرو پی ال سی

دزدگیر خودرو اسپای

قسمت‌های مختلف دزدگیر خودرو

جعبه: با هدف ایمنی بییشتر، بهتر است مدار اصلی دزدگیر در جعبه‌ی آهنی قرار گیرد، البته اگر سیم‌کشی دزدگیر توکار باشد ضریب امنیت آن بالاتر خواهد بود.

سیم‌ها: منطقی است که هشت عدد سیم دزدگیر از جعبه‌ی اصلی خارج شوند، غالباً چهار سیم مرتبط با حسگر نوری، دو سیم به ولتاژ مثبت و منفی تغذیه‌ی سنسور نوری و دو سیم هم مربوط به رله، هنگام تحریک است.

صدای آژیر: صدای بلند آژیر یک مزیت برای دزدگیر محسوب می‌گردد، آژیرهای بوقی گزینه‌ی خوبی برای این منظور هستند. اگر بلندگو در داخل جعبه‌ی فلزی جلوباز به صورت محکم‌ و توکار نصب شود، امنیت کار بیشتر است.

دزدگیر-ماشین

قیمت دزدگیر خودرو چقدر است؟

هنگام خرید دزدگیر خودرو باید به قیمت آن و بودجه‌تان توجه کنید. دزدگیرهای خودرو به دلیل تنوعی که در ارائه امکانات دارند، به قیمت‌های مختلفی، از حدود ۲۰۰هزار تومان تا حدود ۳میلیون تومان فروخته می‌شوند. پیش از خرید دزدگیر، ابتدا دزدگیرهای مختلف و امکانات آنها را در فروشگاه‌های معتبر بررسی کنید.

هرگز به دنبال ارزان‌ترین سیستم دزدگیر نباشید. برخی از این نوع دزدگیرها، از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند و آنها نه‌تنها نمی‌توانند از خودرویتان به‌خوبی مراقبت کنند، بلکه در کمتر از یک‌سال از رده خارج می‌شوند.

اگر هم فکر می‌کنید گران‌ترین دزدگیر، بهترین نوع دزدگیر است، اشتباه می‌کنید. برخی از دزدگیرها بیشتر به دلیل نام برندشان گران‌تر از بقیه هستند. شما با کمی جستجو در بازار می‌توانید بهترین دزدگیر را با مناسب‌ترین قیمت بخرید.

نوع محصول

قیمت ( تومان )

دزدگیر ماشین ماجیکار مدل M662C

۲۰,۰۰۰

دزدگیر تصویری چیتا ریموت شارژی S886

۱,۷۵۱,۰۰۰

دزدگیر خودرو ردبت مدل 8006

۲,۱۵۰,۰۰۰

دزدگیر تصویری خودرو زنوتیک مدل FM-V22

۱,۷۵۰,۰۰۰

دزدگیر خودرو هوتای مدل HT-L132

۲,۰۷۰,۰۰۰

دزدگیر ماجیکار HT 300

۴۹,۹۰۰

دزدگیر خودرو ردبت مدل Steel Mate 8006

۲,۲۰۰,۰۰۰

دزدگیر خودرو کویزر مدل KZ1000

۳۱۵,۰۰۰

 

مهمترین امکانات دزدگیر خودرو

وقتی می خواهیم از خصوصیات بارز این وسیله صحبت کنیم، منظورمان این است که چنین نکاتی که در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد را می توان مدنظر قرار داد. در کل می توان گفت یک دزدگیر خودرو خوب موارد زیر را دارا است که می تواند در خرید بهترین دزدگیر ماشین شما را راهنمایی کند.

 حسگر ضربه

این وسیله که به “شوک سنسور” معروف است در قسمت داخلی بدنه خودرو قرار گرفته است. کارایی آن بدین صورت است که بر اثر برخورد به محل نصب دزدگیر ماشین، لرزشی ایجاد می شود و صدای آژیر از آن بلند می شود.

   خروجی چشمی

اگر دقت کنید می توانید به این نکته پی ببرید که در تمامی دزدگیرها، “چراغ های ال ای دی” وجود دارد. چراغی که به صورت چشمک زن کار می کند و روشن و خاموش شدن آن معنای بودن دزدگیر در اتومیبل را می رساند.

عملکرد چراغ های ال ای دی موجود در خودروها که حکم دزدگیر خودرو را می رساند بدین ترتیب است که وجود هر گونه حرکتی را به کیت های دزدگیر منتقل می کند. دقتی که این وسیله از خود به جای می گذارد به قدری بالا است که گذر هوا را نیز حس خواهد کرد.

البته بد نیست این نکته را هم توجه نمایید که قطعه مربوطه را در وسط داشبور نصب می کنند. همچنین قبل از اینکه اقدام به خرید آن نمایید به یاد داشته باشید که کیت دزدگیر خریداری شده باید خروجی قطعه را داشته باشد.

   بالابر شیشه

از دیگر عواملی که بر ویژگی بهترین دزدگیر خودرو می افزاید، وجود بالابر شیشه است. اگر دقت کرده باشید برخی از افراد به هنگام ترک ماشین این نکته را از یاد می برند که شیشه را بالا بکشند.

چنانچه دزدگیر خودرو شما خروجی این وسیله را داشته باشد این امکان به شما داده می شود که با خرید آن مشکلتان حل شود و از خطرات احتمالی نظیر سرقت خودرو جلوگیری به عمل آورد. کارایی این قطعه اینطور است که هنگام قفل درب خودرو، شیشه ها خود به خود بدون اینکه شما حرکتی انجام دهید بالا می رود.

این قابلیت برای کسانی که بعد از پارک کردن خودرو خود یادشان می رود شیشه های ماشین را بالا بدهند می تواند بسیار کاربردی باشد.

   شاسی درب

بهترین دزدگیرهای خودرویی، ویژگی های مثبت زیاد دارند که از میان آن ها می توان به داشتن “شاسی درب” اشاره کرد. این وسیله به این صورت کار می کند که وقتی درب خودرو باز می شود، صدای دزدگیر اتومبیل بلند خواهند شد و یا روی ریموت دزدگیر تصویری را برای شما به معرض دید خواهد گذاشت تا بتوانید به طور واضحی آن را ببینید و مطمئن شوید که درب بسته شده است.

سوال این است که اگر درب کاپوت باز شود چه می توان کرد؟ در دزدگیرهای که امروزه برای خودروها استفاده می شود، شاسی درب کاپوت و صندوق در نظر گرفته شده تا اگر درب آن ها باز شد با صدای آژیر پخش شده، فرد صاحب خودرو متوجه آن شود.

  صندوق پران

اگر این دکمه بر روی دزدگیر خودرو وجود داشته باشد، بدون اینکه از سوئیچ استفاده کنید این امکان را دارید درب صندوق را به راحتی باز کنید.

خرید بهترین سیستم دزدگیر خودرو می‌تواند امنیت خودرویتان را حفظ کند و در عین حال، امکانات باارزشی در اختیارتان قرار دهد. امیدواریم بتوانید با مطالعه این مطلب، مناسب‌ترین دزدگیر را تهیه کنید.

 

3.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟