اخبار خودرو جهان
دارای دو مدل تمام الکتریکی و یک نسخه درونسوز

نسخه پروتوتایپ ابرخودروی Elation Freedom معرفی شد

یکشنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ابرخودرو Elation Freedom

ظاهرا دنیای سوپراسپرت ها رونق زیادی پیدا کرده؛ چراکه تقریبا هر هفته شاهد رونمایی یک محصول جدید با عملکرد حیرت آور و قدرت بالا هستیم. یکی از تازه واردهای بیزینس ابرخودروها، کمپانی Elation هایپرکارز بوده که در کالیفرنیای شمالی مستقر است. اولین محصول این کمپانی ابرخودرویی به نام Freedom بوده که به جای بهره بردن از پیشرانه درونسوز، از یک سیستم تمام الکتریکی به عنوان پیشرانه استفاده کرده است.

به گزارش خودرونویس، این ابرخودروی الکتریکی حدود یک ماه پیش درقالب رندرهای رسمی نمایش داده شد و ما موفق شدیم که تصوراتی دقیق نسبت به ظاهر نمونه تولیدی این ابرخودرو کسب کنیم. هرچند این کمپانی تازه تاسیس راه درازی را در پیش دارد، ولی در همین ابتدا ادعا کرده که قصد دارد با ابرخودروی الکتریکی سریع خود با برندهای مطرحی در این زمینه از جمله لوتوس اویجا، ریماک C-Two و پینین فارینا باتیستا به رقابت بپردازد.

این کمپانی برای سرعت بخشیدن به پروژه خود قصد ندارد که ابتدا یک ماکت کامل از این خودرو را طراحی کند؛ در عوض تلاش می کند که یک نمونه پروتوتایپ کاملا کاربردی را به تولید برساند. حتی این نمونه پروتوتایپ یک نام مستعار به نام Dogo 001 نیز دارد که برگرفته از سگ نژاد داگو آرژانتینو بوده که یکی از مطرح ترین سگهای جهان در زمینه شکار محسوب می شود.

نمای عقب ابرخودرو Elation Freedom

ظاهرا قرار نیست که نسخه تولیدی این ابرخودرو را تا پیش از سال 2022 مشاهده کنیم؛ ولی Elation وعده داده که نسخه خیابانی و تولیدی Freedom را به نمایشگاه ژنو 2022 می آورد.

 

مشخصات فنی Freedom الکتریکی

ابرخودروی الکتریکی Freedom دارای یک مدل با سه موتور الکتریکی است که روی هم رفته بیشینه قدرت 1427 اسب بخار و گشتاور آنی 1440 نیوتن متر را تولید می کنند. همچنین این ابرخودرو دارای یک مدل قدرتمندتر با چهار موتور الکتریکی هم بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 1903 اسب بخار است. این نسخه قدرتمندتر قادر است تا طی 1.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 418 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که چیزی مشابه بوگاتی ویرون سوپر اسپرت است.

کابین ابرخودرو Elation Freedom

هر دو مدل سه و چهار موتوره Elation Freedom دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و جعبه دنده اختصاصی دو سرعته هستند. وظیفه تامین انرژی موتورهای الکتریکی این ابرخودرو بر عهده یک پک باتری 100 کیلووات ساعتی است؛ البته به صورت آپشنال امکان سفارش پک باتری پرظرفیت تر 120 کیلووات ساعتی نیز وجود دارد. این باتری پرظرفیت تر با یکبار شارژ کامل ابرخودروی Freedom را قادر به پیمایش 644 کیلومتر مسافت ساخته است.

 

طراحی یک مدل درونسوز برای مخالفان خودروهای الکتریکی

اگر همچنان طرفدار ابرخودروهای سنتی با پیشرانه درونسوز هستید، کمپانی Elation یک نسخه دیگر از Freedom را با پسوند Iconic کالکشن طراحی کرده که به جای بهره بردن از پیشرانه الکتریکی، به یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر با 750 اسب بخار قدرت مجهز شده است. این همان پیشرانه پرتوان دور بالای آئودی R8 است؛ از این رو نیروی تولیدی آن هم به وسیله یک گیربکس اس ترونیک هفت سرعته دو کلاچه به هر دو اکسل Freedom منتثل می شود.

نمای جانبی ابرخودرو Elation Freedom

کمپانی Elation در خصوص تغییراتی که روی این پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی نسبت به نمونه نصب شده روی آئودی R8 و لامبورگینی هوراکان اعمال کرده، مطلبی را عنوان نکرده؛ حتی در این لحظه نمی دانیم که سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک این ابرخودرو کواترو آئودی بوده یا سیستمی متفاوت است. در خصوص عملکرد این نسخه درونسوز Freedom کمپانی Elation اظهار کرده که طی 2.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست می یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز روی 386 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 

سخن پایانی

کمپانی Elation قصد دارد مدل درونسوز Freedom با پیشرانه 10 سیلندر را با قیمتی معادل 2.3 میلیون دلار به فروش برساند؛ این در حالی است که نسخه الکتریکی این ابرخودرو 300 هزار دلار ارزان تر است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟