اخبار خودرو جهان
استفاده از پلتفرم الکتریکی سازی شده متفاوت

ابرخودروی هیبریدی جدید مک لارن سال 2021 می رسد

سه شنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
مک لارن هیبریدی جدید

مک لارن با توسعه محصولاتی مانند P1 و اسپیدتیل، با تولید ابرخودروهای هیبریدی و الکتریکی سازی شده چندان بیگانه نیست. مهندسین این کمپانی به تازگی از یک پلتفرم و ساختار جدید برای تولید یک ابرخودروی الکتریکی سازی شده جدید رونمایی کرده اند. ظاهرا اولین محصول جدید مک لارن که قرار است روی این بستر جدید توسعه یابد، در سال 2021 معرفی می شود. البته مک لارن در این لحظه نسبت به اعلام جزییات مربوط به این ابرخودرو کمی خساست به خرج داده است.

به گزارش خودرونویس، اگر نگران هستید که سخت افزار و قطعات اضافی ناشی از نصب پیشرانه هیبریدی موجب اضافه وزن محصولات الکتریکی سازی شده آینده مک لارن شود، بهتر است بد به دلتان راه ندهید! چراکه این ساختار جدید مک لارن امکان استفاده از فیبر کربن در ساختار بدنه و شاسی را تا حد بیشتری فراهم کرده که همین موضوع موجب کاهش وزن تا حد ممکن شده و ایمنی این محصول هیبریدی جدید را نیز نسبت به ابرخودروهای فعلی مک لارن ارتقا می دهد.

مک لارن بدون اشاره به جزییات اظهار کرده که این پلتفرم جدید برای توسعه ابرخودرو، متکی بر فرآیندهای جدید و تکنیک های نوآورانه برای اولین بار در جهان به منظور کاهش وزن و سبک سازی خودرو و همچنین مقاوم سازی و ارتقا سطح ایمنی بوده است.

 

توسعه محصولات مختلف روی این پلفترم جدید

این سوپراسپرت الکتریکی سازی شده جدیدی که مک لارن قصد عرضه آن در سال 2021 را دارد، صرفا یکی از چندین محصول جدیدی است که این کمپانی بریتانیایی قصد توسعه روی این ساختار را دارد. به عبارت دیگر، این پلتفرم انعطاف پذیر می تواند در سال های آینده پایه و زیرساخت توسعه محصولات مختلف مک لارن را فراهم کند.

بنا بر ادعای مایک فلویت مدیر عامل مک لارن:

این پلفترم جدید در مقایسه با پلتفرم MonoCell مک لارن که در سال 2010 با رونمایی MP4-12C معرفی شده بود دارای یکپارچگی بیشتری در ساختار و کیفیت به مراتب بالاتری است.

مدیر عامل مک لارن در ادامه بیان کرد که این پلتفرم جدید راه را برای توسعه اولین ابرخودروی تمام الکتریکی مک لارن نیز هموار کرده است؛ اما وی به تاریخ دقیقی برای عرضه این ابرخودرو اشاره نکرد. مایک فلویت پیشتر بیان کرده بود که برنده شدن در رقابت کاهش وزن، کلید اساسی و اصلی در خصوص توسعه خودروهای الکتریکی سازی شده است.

مک لارن برای رسیدن به این هدف مبالغ هنگفتی در حدود 65 میلیون دلار در مرکز تکنولوژی کامپوزیتی خود در Sheffield در شمال انگلستان هزینه کرده است. این کارخانه که در سال 2018 افتتاح شده بود، تا به امروز نقش اصلی در توسعه پلتفرم فیبر کربنی مک لارن را ایفا کرده که قرار است در سال های پیش رو به عنوان ساختار پایه محصولات متنوعی از این کمپانی استفاده شود. یکی از محصولاتی که مک لارن در سال های آتی قصد عرضه آن را دارد، جانشین 570S بوده که تا به امروز چندین بار در حال تست رویت شده و استایلی بسیار شبیه به مک لارن GT دارد. شایعه شده که این خودرو به جای بهره بردن از پیشرانه مطمئن و تست شده هشت سیلندر مک لارن، به یک پیشرانه شش سیلندر دو توربوشارژ مجهز شده است. البته در این لحظه هیچ چیزی صورت رسمی تایید نشده است.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟