اخبار خودرو جهان
دست یابی به سرعت 532.93 کیلومتر بر ساعت!

SSC تواتارا رکورد سرعت جهان را شکست

سه شنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
SSC تواتارا

در 13 سپتامبر سال 2007، ابرخودروی SSC آلتیمیت Aero موفق شد با دست یابی به بیشینه سرعت 412.2 کیلومتر بر ساعت، رکورد سرعت در بین خودروهای تولیدی را در آن زمان بشکند و لقب سریع ترین ابرخودروی تولیدی جهان را به خود اختصاص دهد. این رکورد با حرکت در دو جهت مخالف ثبت شد و از این حیث اعتبار بیشتری از رکوردهای تک جهته دارد. رکورد بیشینه سرعت قابل پیمایش در بین ابرخودروها طی این 13 سال چندین بار شکسته شده و آخرین ابرخودرویی که موفق شد به صورت دو جهته رکورد سرعت را بشکند، کونیگزگ آگرا RS بوده که قادر به حرکت با بیشینه سرعت 447.19 کیلومتر بر ساعت بود.

به گزارش خودرونویس، باید یادآوری کنیم که کمپانی ابرخودروسازی بوگاتی مدتی پیش با معرفی یک نسخه خاص از شیرون به نام شیرون سوپر اسپرت 300+، موفق به دست یابی به بیشینه سرعت 490.48 کیلومتر بر ساعت شد و رکوردی خیره کننده را به ثبت رساند و پادشاه سرعت جهان لقب گرفت. اما بسیاری معتقدند که بوگاتی به صورت قانونی این رکورد را ثبت نکرده و شیرون سوپر اسپرت 300+ تنها به صورت یک جهته به این سرعت دست یافته و در جهت مخالف اقدام به رکوردگیری نکرده است. گرچه بوگاتی بعدا توضیح داد که چرا با این ابرخودروی W16 فوق سریع ار پیست Ehra-Lessien فولکس واگن اقدام به رکوردگیری در دو جهت نکرده، ولی به هر حال پادشاه سرعت جهان تا این لحظه بوگاتی بوده است.

رکورد سرعت SSC تواتارا

پادشاه جدید سرعت جهان

اینکه در گذشته چه کسی سریع ترین بوده اصلا مهم نیست، چون یک پادشاه جدید سرعت به نام SSC تواتارا به تازگی ظهور کرده است. این ابرخودرو در خارج از لاس وگاس و در نزدیکی Pahrump و همان مسیری که آگرا RS در سال 2017 رکورد سرعت خودروهای تولیدی جهان را شکست، اقدام به رکوردگیری کرده است. در تاریخ 10 اکتبر، SSC تواتارا به لطف رانندگی اولیور وب حمله وحشیانه ای به رکورد سرعت کونیگزگ آگرا RS و بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+ کرد.

 

 

این ابرخودروی تولیدی با بهره بردن از تایرهای خیابانی و همچنین بدون استفاده از بنزین مسابقه ای به طور متوسط قادر به ثبت رکورد سرعت 508.73 کیلومتر بر ساعت شد که میانگین سرعت دو جهته است. به عبارت دیگر SSC تواتارا در یک جهت موفق به ثبت رکورد سرعت 484.53 کیلومتر بر ساعت و در جهت دیگر موفق به حرکت با بیشینه سرعت 532.93 کیلومتر بر ساعت شد. هنوز تحت تاثیر قرار نگرفته اید؟ پس بهتر است بدانید که راننده اظهار کرده که این خودرو هنوز هم قادر به حرکت با سرعتی بالاتر بود و توان آن را داشت، اما باد شدید در روز تست اجازه آن را نداد.

رکورد سرعت SSC تواتارا

ابرخودروی SSC تواتارا سایر رکوردهایی هم که توسط کونیگزگ آگرا RS به ثبت رسیده شده بود شکست. این ابرخودرو موفق شد در جاده های عمومی هم دو رکورد خیره کننده 503.92 و 517.16 کیلومتر بر ساعت را از خود به ثبت برساند.

نیازی به گفتن نیست، ولی بیشینه سرعت 532.93 کیلومتر بر ساعتی که پیشتر عنوان کردیم در جاده عمومی توسط همین ابرخودرو به ثبت رسید، در حال حاضر سریع ترین رکورد سرعت ثبت شده توسط یک ابرخودروی تولیدی خیابانی در جهان است. راننده ادعا کرده که SSC تواتارا 32 کیلومتر بر ساعت آخر را تنها طی 5 ثانیه به دست آورد و هنوز هم امکان دست یافتن به سرعتی بالاتر را داشت.

پیشرانه SSC تواتارا

ثبت رکورد با شاهد

شرکت SSC یا همان شلبی سوپرکارز برای ثبت این رکورد خیره کننده از دستگاه GPS برای اندازه گیری و همچنین دو شاهد مجاز جهانی برای تایید رکورد به ثبت رسیده استفاده کرد. حدود 15 ماهواره برای اندازه گیری و دقت رکورد به ثبت رسیده و شتاب خیره کننده SSC تواتارا در دو جهت استفاده شدند و جای هیچ شکی را در این رکورد باقی نمی گذارند.

رکورد سرعت SSC تواتارا

مشخصات فنی

ابرخودروی رکورد شکن SSC تواتارا از یک پیشرانه 5.9 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 1750 اسب بخار با سوخت E85 است. در صورت استفاده از سوخت با اکتان 91 هم این ابرخودروی موتور وسط قادر به تولید بیشینه قدرت 1350 اسب بخار می شود. این خودرو وزنی معادل 1247 کیلوگرم و ضریب مقاوت هوایی معادل 0.279 دارد.

کمپانی شلبی سوپرکارز صرفا قصد تولید 100 دستگاه از این خودرو را دارد و به زودی آنها را به مشتریان تحویل می دهد. برچسب قیمت پایه این خودرو یک میلیون و 625 هزار دلار بوده که در مجهزترین نسخه به 1.9 میلیون دلار می رسد.

با استعفای بوگاتی از دور رقابت بر سر رکورد سرعت جهان، حال تمامی حواس ها به هنسی ونوم F5 و کونیگزگ جسکو ابسولوت بوده تا مشخص شود چه حرفی برای گفتن در مقابل تواتارا دارند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟