اخبار خودرو جهان
به پاس گرامیداشت قهرمانی های آئودی در پیست نوربرگ رینگ

آئودی R8 Green Hell ادیشن معرفی شد

چهارشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی R8 ادیشن جهنم سبز و LMS

کمپانی خودروسازی آئودی دارای سابقه درخشانی در زمینه موتور اسپرت است. این برند پریمیوم آلمانی از سال 2012 تا به امروز پنج مقام قهرمانی کلی در مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ آلمان را کسب کرده است. حال امروز آئودی قصد دارد تمام این قهرمانی های شیرین و پرافتخار را با معرفی کی نسخه تولید محدود ویژه از آئودی R8 LMS جشن بگیرد. این نسخه ویژه آئودی R8، Green Hell ادیشن (نسخه جهنم سبز) نام دارد.

استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، این نسخه خیابانی ویژه آئودی R8 دارای چندین تغییر در خصوص استایل ظاهری نسبت به مدل استاندارد است تا شکل و شمایل یک خودروی مسابقه ای واقعی را به خود بگیرد. آئودی بدنه این R8 ادیشن جهنم سبز را به رنگ سبز تیره به نام سبز Tioman مزین کرده است. البته امکان سفارش رنگ های دیگری از جمله سفید ibis، خاکستری دایتونا و مشکی mythos نیز برای بدنه این آئودی R8 وجود دارد.

آئودی R8 ادیشن جهنم سبز

چیزی به به جذابیت رنگ سبز تیره بدنه این سوپراسپرت جذاب افزوده، روکش و تم مشکی رنگی است که روی کاپوت جلو، ستون های A، سقف و پروفیل عقب و برخی از قسمت های دیگر بدنه این خودرو اعمال شده است. همچنین یک تم مشکی مات برای قاب آینه های جانبی، بال عقب، رکاب های جانبی و دیفیوزر این خودرو اعمال شده است. آئودی برای این نسخه خاص تولید محدود R8، رینگ هایی 20 اینچی با دیزاین پنج پره و تم مشکی مات و تریم قرمز نصب کرده است.

نمایع عقب آئودی R8 ادیشن جهنم سبز و LMS

کابین

درون کابین آئودی برای اینکه راننده بیشتر حس نشستن در پشت فرمان یک سوپراسپرت خاص و خودرویی مسابقه ای را داشته باشد، از جیر آلکانتارا در تودوزی غربیلک فرمان، تکیه گاه زانوها، تکیه های آرنج، داشبورد و بسیاری از قسمت های دیگر استفاده کرده است. آئودی برای جذابیت بصری بیشتر، از دوخت آبی رنگی برای بسیاری از قسمت ها مانند قسمت مرکزی صندلی های اسپرت سبک وزن R8 که با جیر آلکانتارا تودوزی شده اند، استفاده کرده است. این تم آبی رنگ همچنین در نمایشگر پشت فرمان، ریل درها، دستگیره درها و کف پایی های ویژه مزین شده به لوگوی GREEN HELL R8 نیز دیده می شود.

کابین آئودی R8 ادیشن جهنم سبز

دلیل اینکه آئودی نام Green Hell ادیشن یا همان ادیشن جهنم سبز را برای این نسخه R8 انتخاب کرد این بوده که هدف آئودی از عرضه این نسخه ویژه گرامیداشت قهرمانی های این برند در پیست نوربرگ رینگ بوده است. از آنجایی که این پیست مطرح آلمان یک مسیر بسیار پر چالش و مطرح در بین خودروسازان مختلف دنیاست، تمامی رانندگان و شرکت ها لقب جهنم سبز را به آن داده اند. واژه جهنم به این دلیل به این پیست نسبت داده شده که پیچ های خطرناک و پرچالشی پیش روی رانندگان در طول این پیست وجود دارد و واژه سبز به این دلیل به آن نسبت داده شده که در طول مسیر درختان انبوه و فضاهای سبز زیبا در بیرون و اطراف پیست مشاهده می شوند.

صندلی آئودی R8 ادیشن جهنم سبز

مشخصات فنی

قلب تپنده این نسخه تولید محدود آئودی R8، یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی است. این پیشرانه خوش صدا قادر به تولید 611 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی آن به وسیله سیستم انتقال قدرت فوق پیشرفته کواترو آئودی به هر چهار چرخ R8 به مدد گیربکس هفت سرعته اس ترونیک منتقل می شود. آئودی اظهار کرده که این نسخه آئودی R8 قادر است طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 331 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

محفظه پیشرانه آئودی R8 ادیشن جهنم سبز

سخن پایانی

آئودی قصد دارد که این ابرخودروی تولید محدود را در کارخانه Bollinger Hofe که آئودی در آن شاسی سازی فضایی نسخه مسابقه ای R8 LMS را نیز می سازد، به تولید برساند. آئودی قصد دارد تنها 50 دستگاه از R8 ادیشن جهنم سبز را تولید کند که برای هر دستگاه آن برچسب قیمت 275 هزار دلار را در نظر گرفته است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟