اخبار خودرو جهان
روی پلتفرم ب ام و سری 8 توسعه یافته است

ابرخودروی ناران با 1062 اسب بخار قدرت معرفی شد

پنجشنبه - ۶ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ابرخودروی ناران

به تازگی یک استارت آپ خودرویی با هدف تولید محصولاتی با تیراژ محدود و به خصوص و همچنین قدرت تولیدی بسیار بالا آغاز به کار کرده است. این کمپانی یک برند بریتانیایی به نام ناران اتوموتیو بوده و به تازگی اولین محصول خود به نام ناران را معرفی کرده است. شاید تصور کنید که این استارت آپ هم یکی مانند هزاران استارت آپ تازه تاسیس امروزی است، ولی باید یادآور شویم که ناران تا حد زیادی با سایر فعالان در این زمینه متفاوت است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، در ابتدا باید بیان کنیم که ناران مانند بسیاری از خودروهای تولید شده امروزی دارای پیشرانه هیبریدی یا تمام الکتریکی نیست. باعث خوشحالی است که بیان کنیم ناران به یک پیشرانه بنزینی 5 لیتری هشت سیلندر مجهز شده که مانند بسیاری از خودروها در جلو خودرو جانمایی شده است. ناران اتوموتیو اظهار کرده که این پیشرانه یکی از محصولات ویژه شرکت ریسینگ داینامیک بوده که به لطف بهره بردن از دو توربوشارژ بیشینه قدرت تولیدی آن به 1062 اسب بخار رسیده است.

ابرخودروی ناران

تمام نیروی تولیدی این پیشرانه توسط سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به محور عقب و جلو ناران منتقل می شود. ناران ادعا کرده که این خودرو قادر است در کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز فراتر از 370 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

سایر ویژگی های ناران

قدرت تولیدی زیاد پیشرانه تنها هدف ناران اتوموتیو در طراحی این خودرو نبوده است. بلکه ناران حس سواری خودروهای مسابقه ای GT3 را به راننده و سرنشین القا می کند که این موضوع به لطف مجهز شدن آن به سیستم تعلیق دو جناغی مسابقه ای و تطبیق پذیر آن حاصل شده است. در این خودرو هیچ سیستم فرمان برقی و کمکی برقیز طراحی نشده و جعبه فرمان هیدرولیکی با استانداردهای خودروهای مسابقه ای برای آن طراحی شده است.

نمای عقب ابرخودروی ناران

برای متوقف کردن این ابرخودروی فوق سریع نیز دیسک های ترمز کربن سرامیکی در جلو و عقب نصب شده است. در نهایت باید اظهار کنیم که ناران به یک کیت آیرودینامیکی فوق پیشرفته مجهز که برای آن نیروی رو به پایینی معادل 1377 کیلوگرم را تولید می کند؛ به لطف همین نیروی رو به پایین ناران حتی در سرعت های بسیار بالا نیز به خوبی پایدار و قابل کنترل است.

 

بهره گیری از تجربه سایرین کلید موفقیت ناران

شاید با خود تصور کنید که وجود این همه ویژگی خیره کننده در یک خودرو آن هم توسط استارت آپی که تازه شروع به کار کرده، غیر منطقی است. کاملا درست است؛ چراکه این شرکت با بهره گیری از تجربه و دانش اساتید این حوزه دست به چنین طراحی زده است. سرپرست تیم طراحی این کمپانی Jowyn Wong بوده؛ وی همان فردی است که طراحی دو ابرخودروی آپولو IE و De Tomaso P72 را در کارنامه خود دارد.

نمای جانبی ابرخودروی ناران

در بخش فنی نیز این خودرو به کمک دانش شرکت مهندسی EY3 طراحی شده و دنیل Mense که پیشتر توسعه خودروی رکورد شکن Nio EP9 را در کارنامه دارد، بر همه چیز ناران نظارت داشته است. ضمن اینکه ناران دارای پلتفرمی اختصاصی نیست، بلکه این ابرخودرو روی ساختار مونوکوک ب ام و سری 8 توسعه یافته؛ پس اگر شباهتی را میان این خودرو با ب ام و مشاهده می کنید دلیلش همین موضوع است.

ناران اتوموتیو تنها قصد تولید یک خودروی مسابقه را نداشته، بلکه این شرکت تولید یک خودروی قدرت لاکچری با امکان شخصی سازی بسیار زیاد را داشته است. در خصوص جزییات شخصی سازی ناران مطلب زیادی توسط این کمپانی بیان نشده؛ ولی این برند بریتانیایی ذکر کرده که تمام 49 دستگاه این خودرو بنا به درخواست مشتری و مطابق سلیقه آنها تولید می شود. پآ

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟