اخبار خودرو جهان
زیر پرچم استلانتیس محقق می شود

شیرجه لانچیا، دی اس و آلفارومئو در خودروهای الکتریکی

چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
اهداف آینده استلانتیس

کمپانی استلانتیس یک کنفرانس خبری روز گذشته برگزار کرد که نتایج فروش زیربرندهای خود را در نیمه اول سال 2021 بررسی کند. در این مطلب قصد اعلام آمار و ارقام فروش را نداریم و روی مطالب دیگری تمرکز کرده ایم. همانطور که همه انتظار داریم، الکتریکی سازی امروزه تنها موضوعی بوده که همه خودروسازان جهانی در حال فعالیت پیرامون آن هستند و برنامه های آینده خود را در این زمینه اعلام می کنند. استلانتیس هم به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان برنامه های مربوط به الکتریکی سازی که برای سه زیربرند خود درنظر گرفته را اعلام کرده است.

به گزارش خودرونویس، سه برند لانچیا، دی اس اتومبیل و آلفارومئو به عنوان اعضای پریمیوم استلانتیس محسوب می شوند و قرار است که بخش عمده خط تولید آنها طی سال های آینده الکتریکی شود. لانچیا که در حال حاضر محصول Ypsilon را در ایتالیا عرضه می کند، قرار است که از سال 2024، 100 درصد الکتریکی سازی شود. این بدان معناست که ترکیبی از خودروهای هیبریدی و الکتریکی را طی سه سال آینده به بازار عرضه می کند. شرکت فرانسوی دی اس اتومبیل هم قرار است که از سال 2024 به بعد تنها خودروهای الکتریکی را معرفی کند. این بدان معنا نیست که تولید محصولات مجهز به پیشرانه درونسوز دی اس در سال 2024 متوقف می شود.

در خصوص آلفارومئو هم شرکت مادر یعنی استلانتیس برنامه ریزی کرده که در سال 2027 این برند مطرح ایتالیایی خودروهایی تماما الکتریکی به بازار اروپا، آمریکای شمالی و چین عرضه کند. در حال حاضر سبد محصولات آلفارومئو به دو محصول جولیا سدان و اسیووی استلویو محدود شده است. ولی قرار است در سال 2022 کراس اوور کامپکت Tonale نیز به سبد محصولات آلفارومئو اضافه شود. همچنین در ادامه یک کراس اوور تمام الکتریکی نیز به نام Brennero به لیست محصولات این کمپانی اضافه خواهد شد.

اهداف آینده استلانتیس

استلانتیس متعهد شده که تا 10 سال آینده در تمامی زیربرندهای خود سرمایه گذاری می کند و این بدان معناست که دو زیربرند ایتالیایی ضعیف این شرکت سرانجام محصولاتی جدید عرضه خواهند کرد. استلانتیس برای تمامی زیربرندهای خود شعار انتخاب کرده تا اهداف آنها در زمینه تولید خودروهای الکتریکی را نشان دهد و شعار آلفارومئو نیز این بوده که از سال 2024، آلفارومئو به Alfa e-Romeo تبدیل خواهد شد.  شعار لانچیا نیز زیباترین راه برای محافظت از سیاره بوده و شعار دی اس اتومبیل هم The Art of Travel, Magnified است.

فیات هم قصد دارد که با عرضه جانشین پانتو که سال 2018 از خط تولید خارج شده بود، بار دیگر به سگمنت خودروهای کلاس B اروپا ورود کند. قرار است که این خودرو سال 2023 روی یک پلتفرم اشتراکی تولید شود؛ این بدان معنا بوده که قطعات فنی به کار رفته در این خودرو به منظور کاهش هزینه های تولید و توسعه با برخی از محصولات زیربرندهای استلانتیس مشترک است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟