اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 2.1 لیتری 505 اسب بخاری

لانچیا 037 توسط کیمرا اتومبیل زنده شد

دوشنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
لانچیا Ev037

با وضع قوانین جدید فدراسیون جهانی اتومبیل رانی FIA برای گروه B در دهه 1980 میلادی، لانچیا مجبور شد که یک خودروی جدید برای شرکت در رقابت های اتومبیل رانی توسعه دهد. از این رو خودروی افسانه ای لانچیا 037 متولد شد. یقینا به دلیل قوانین همسان سازی، تعدادی از خودروی لانچیا 037 Stradale تولید شده و خیابان ها آمده بود؛ ولی شریط می بندیم که تعداد بسیار کمی از این خودروی اسپرت موتور وسط این روزها سالم مانده باشد و هنوز قادر به تردد در خیابان ها باشد.

به گزارش خودرونویس، شرکت کیمرا اتومبیل قصد دارد که با بازسازی و شخصی سازی یک دستگاه لانچیا 037، روزهای خوب این خودروی اسپرت موتور وسط را در دهه 1980 میلادی به همه یادآوری کند. این خودرو کیمرا EVO37 نام دارد که یک بازسازی تمیز و بی نقص بر پایه لانچیا 037 بوده و به نوعی این خودروی مسابقه ای کلاسیک را وارد دنیای مدرن کرده است.

لانچیا Ev037

استایل ظاهری کیمرا EVO37

شرکت کیمرا اتومبیل EVO37 را تا حد ممکن شبیه به لانچیا 037 توسعه داده است. استایل کلی و خطوط بدنه با کمترین تغییرات نسبت به لانچیا 037 حفظ شده اند و تنها تفاوت نسخه کیمرا با خودروی اصلی، اضافه شدن چراغ های LED به این خودرو است. همچنین کیمرا EVO37 مقداری کشیده تر از لانچیا 037 بوده و بدنه این خودرو نیز از جنس فیبر کربن به جای فایبرگلاس نسخه اصلی 037 تولید شده است. همچنین از بال عقب بزرگ و خاص گرفته تا استایل کلی سقف، همه چیز در این نسخه کیمرا EVO37 دست نخورده باقی مانده است.

نمای عقب لانچیا Ev037

مشخصات فنی لانچیا کیمرا EVO37

در ادامه شباهت های این نسخه بازسازی شده توسط کیمرا، پیشرانه نصب شده در پشت صندلی ها نیز که به صورت طولی نصب شده، همان پیشرانه موجود در لانچیا 037 اصلی است. این پیشرانه 2.1 لیتری توسط شرکت Italtecnica توسعه یافته و سپس توسط لانچیا و زیر نسط مهندس برجسته این شرکت Claudio Lombardi از صفر تا صد باز طراحی شده است. با توجه به اضافه شدن سیستم پرخوران توربوشارژ، این پیشرانه حال قادر به تولید بیشینه قدرت 505 اسب بخار و بیشینه گشتاور 550 نیوتن متر است.

سقف لانچیا Ev037

کیمرا EVO37 مانند نسخه اصلی لانچیا 037 هنوز دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک است و انتقال قدرت به چرخ ها توسط یک گیربکس دستی صورت می گیرد. سیستم تعلیق این خودروی بازسازی شده توسط کیمرا از برند Ohlins انتخاب شده برای متوسط کردن این کوپه اسپرت موتور وسط کلاسیک نیز سیستم ترمز برمبو با دیسک های کربن سرامیکی تعبیه شده است.

پیشرانه لانچیا Ev037

سخن پایانی

شرکت کیمرا اتومبیل قصد دارد که تنها 37 دستگاه از خودروی EVO37 را تولید کند که قیمت مدل پایه آن چیزی در حدود 585 هزار دلار اعلام شده است. قرار است که این خودرو در فستیوال سرعت گودوود پیش رو که در ماه سپتامبر برگزار می شود، در معرض عموم به نمایش گذاشته شود.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟