اخبار خودرو جهان
لانچیا Ypsilon 2021 فیس لیفت

لانچیا Ypsilon 2021 فیس لیفت معرفی شد

یکشنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
لانچیا وایپسیلون فیس لیفت 2021

آن حضور پر رنگ لانچیا در دنیای خودروسازی و رالی حال تنها به عرضه یک محصول آن هم فقط در بازار یک کشور محدود شده است. شرکت مادر یعنی هلدینگ استلانتیس هم به جای اینکه تصمیم به تعطیلی این خودروساز بگیرد، قصد دارد که آن را حفظ کند و لانچیا را به یک برند پریمیوم در کنار برندهایی همچون دی اس و آلفارومئو زیر چتر خود تبدیل کند. تا زمانی که این هدف محقق شود، تنها مدل فعلی لانچیا یعنی Ypsilon به تازگی فیس لیفت میان دوره ای شده و به روزرسانی هایی را برای عرضه به بازار ایتالیا به خود دیده است.

طراحی ظاهری و کابین

به گزارش خودرونویس، نسل سوم خودروی شهری لانچیا Ypsilon (وایپسیلون) از سال 2011 در حال عرضه است؛ این خودرو برای اولین بار در سال 2011 فیس لیفت شده بود. برای فیس لیفت 2021، لانچیا این خودروی شهری را به جلوپنجره ای جدید با خطوط عمودی مجهز کرده و تمام تریم های کرومی بدنه با تریم مشکی تعویض کرده است. رنگ آبی الگانت به پالت رنگ های قابل اجرا روی بدنه وایپسیلون اضافه شده که به نوعی یادآور رنگ آبی کلاسیک محصولات پیشین لانچیا است. چراغ های به روزرسانی شده جلو هم به LED های روشنایی در روز مجهز شده و طراحی سپر جلو به گونه ای بوده که گویی خودرو به شما لبخند می زند.

نمای عقب لانچیا وایپسیلون فیس لیفت 2021

درون کابین این خودرو لانچیا یک نمایشگر هفت اینچی جدید برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی نصب کرده که از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند. لانچیا وایپسیلون می تواند به پکیج EcoChic مجهز شود که قابلیت فیلتر کردن هوای کابین و جذب 99 درصد آلرژی ها را دارد؛ همچنین این فیلتر باکتری های موجود در هوا را نیز تا 98 درصد جذب می کند.

کابین لانچیا وایپسیلون فیس لیفت 2021

نکته جالب تودوزی پارچه ای جدید لانچیا وایپسیلون بوده که از پلاستیک های بازیافت شده از دریای مدیترانه تولید شده است. اگر علاقه دارید که چهره کابین لوکس تر باشد، لانچیا همچنان تودوزی جیر آلکانتارا را به صورت آپشنال روی این خودرو پیاده می کند.

صندلی لانچیا وایپسیلون فیس لیفت 2021

مشخصات فنی

فیات کرایسلر سال گذشته یک پیشرانه با سیستم هیبریدی ملایم را برای فیات 500 و پاندا رونمایی کرد که حال روی لانچیا وایپسیلون هم نصب شده است. ایت پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر از خانواده موتور های FireFly این کمپانی بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 70 اسب بخار است. همچنین یک ژنراتور استارتر 12 ولتی با موتور الکتریکی و پک باتری لیتیوم یونی هم در کنار این پیشرانه فعالیت می کند که لانچیا اظهار داشته تا 13 درصد باعث کاهش تولید کربن دی اکسید در مقایسه با پیشرانه های غیر هیبریدی می شود.

لانچیا وایپسیلون فیس لیفت 2021

همچنین یک پیشرانه با حجم 0.9 لیتر با سازگار با سوخت متانول هم برای لانچیا وایپسیلون قابل نصب بوده که قادر به تولید 70 اسب بخار قدرت است. یک پیشرانه 1.2 لیتری سازگار با گاز مایع LPG هم برای این خودرو تولید شده که قادر به تولید 69 اسب بخار قدرت بوده و بنا به سفارش مشتری روی خودرو نصب می شود.

 

سخن پایانی

لانچیا وایپسیلون 2021 در دو نسخه سیلور و گلد عرضه می شود که هم اکنون فروش آن در ایتالیا آغاز شده است. نسخه پایه این خودرو که سیلور بوده، برچسب قیمتی معادل 18 هزار و 100 دلار دارد. نسخه مجهزتر این خودرو هم که گلد نام داشته، دارای برچسب قیمتی معادل 20 هزار دلار است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟