اخبار خودرو جهان
کراس اوور Tonale جانشین آن می شود

آلفارومئو جولیتا برای همیشه از خط تولید خارج شد

یکشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
آلفارومئو جولیتا از خط تولید خارج شد

آلفارومئو جولیتا سرانجام به پایان راه خود رسید. طبق گزارش های منتشر شده از این خودروساز ایتالیایی، ظاهرا آلفارومئو تصمیم گرفته که تولید جولیتا که هاچبکی جذاب بوده را پس از 11 سال عرضه به بازار متوقف کند.

به گزارش خودرونویس، البته شنیدن خبر توقف تولید جولیتا چندان تعجب هم نداشت. چراکه فابیو میگیلیاواکا  مدیر بازاریابی آلفارومئو سال گذشته در خصوص جولیتا  اظهار کرده بود که این خودرو به زودی از خط تولید این خودروساز ایتالیایی خارج می شود و قرار است که به زودی تولید جانشین آن که کراس اووری به نام Tonale بوده آغاز شود. ولی مقداری برنامه زمانبدی آلفارومئو به دلیل همه گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا به تاخیر افتاده است.

جین فیلیپ مدیرعامل آلفارومئو در خصوص کراس اوور Tonale اظهار کرده عملکرد بهتری را از چیزی که پیشبینی شده بود از پیشرانه پلاگین هیبریدی Tonale انتظار دارد. همین موضوع هم باعث تاخیر در زمان رونمایی و عرضه آلفا Tonale شده که قرار بود در ابتدا در سال 2021 رونمایی شود؛ ولی با توجه به برنامه های توسعه جدید آلفارومئو، ظاهرا این برند ایتالیایی برنامه های دیگری هم دارد.

لازم به ذکر است که Tonale در سبد محصولات آلفارومئو یک پله پایین تر از خودروهای بزرگتری همچون جولیا و کراس اوور استلویو قرار می گیرد و به نوعی در این بازار کراس اوور پسند، نقش ناجی آلفارومئو با فروش بالای خود ایفا خواهد کرد. بدین ترتیب زمانی که مدیران آلفارومئو روی فروش خوب این کراس اوور حساب باز کرده اند، نباید عملکرد آن مشتری را ناامید کند تا از خرید آن منصرف شود.

خوشبختانه آلفارومئو برنانه توسعه جدی برای رشد فروش دارد و تصمیم گرفته که Tonale را پس از رونمایی به صورت گسترده به بازار جهانی عرضه کند. با توجه به توقف تولید جولیتا و فاصله زمانی باقی مانده تا رونمایی کراس اوور Tonale، بدین ترتیب این خودروساز ایتالیایی برای چندین ماه تنها دو محصول جولیا و استلویو را در سبد محصولات خود دارد. برخی از منابع اشاره کرده اند که آلفا Tonale در تابستان سال 2022 از راه می رسد؛ ولی تا اعلام رسمی توسط خود کمپانی، همه این صحبت ها در حد حدس و گمان باقی خواهد ماند.

 

سخن پایانی

کاملا مشخص است که مدیرعامل جدید آلفارومئو تمام تلاش خود را می کند تا این کمپانی را سرپا و زنده نگه دارد. همچنین آمدن آلفارومئو زیر چتر استلانتیس هم کمک های زیادی به این خودروساز ایتالیایی می کند و شانس فعالیت بهتر و حضور در بازارهای گسترده تری را به این شرکت می دهد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟