اخبار خودرو جهان
با بدنه تولیدی پوشانده شده با استیکر

فولکس واگن ID Buzz برای اولین بار شکار شد

دوشنبه - ۷ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن ID Buzz

تا به امروز فولکس واگن ID Buzz الکتریکی چندین بار در حال تست شکار دوربین عکاسان شده بوده که در هیچ یک از عکس ها این خودرو با بدنه خودش دیده نشده بود؛ به عبارت دیگر این ون تمام الکتریکی تا این لحظه همواره در کالبد ترانسپورتر تست می شد و امروز برای اولین بار ID Buzz با بدنه تولیدی خودش در حال تست رویت شد. البته نباید زیاد ذوق زده شد، چراکه فولکس واگن بسیار هوشمندانه بدنه این خودرو را با کاور پوشانده است.

طراحی ظاهری فولکس واگن ID Buzz

به گزارش خودرونویس، بسیاری معتقد هستند که فولکس واگن در طراحی ID Buzz از سبک طراحی ون های رنو پیروی کرده؛ ولی به عقیده ما فولکس واگن در طراحی یک سر و گردن بالاتر از رنو عمل کرده است. جالب است بدانید که فولکس روی چراغ های جلو را با استیکر پوشانده تا گرافیک درونی چراغ ها همچنان پنهان باشند. همچنین مه شکن های نصب شده در گوشه سپر هم مصنوعی بوده و بخشی از کاور نصب شده روی سپر هستند. انتظار می رود که در سپر جلو وردی های هوای با مش بندی لانه زنبوری در قسمت پایین طراحی شده باشند.

فولکس واگن ID Buzz

بیشتر قسمت های مشکی براق جلوپنجره بالایی این خودرو به نظر می رسد که مصنوعی و بسته باشند؛ چراکه خودروهای الکتریکی برخلاف خودروهای درونسوز به جلوپنجره باز نیازی ندارند و این دقیقا همان سبک طراحی بوده که فولکس واگن در سایر محصولات الکتریکی خود مانند ID.3، ID.4 و ID.6 جدید ویژه بازار چین نیاز پیاده کرده است. همین سبک طراحی در کراس اوور کوپه استایل الکتریکی ID.5 که در سال جاری رونمایی خواهد شد نیز رعایت شده است. نوار کرومی نصب شده در جلو به نظر می رسد که نوار LED سرتاسری را ماسکه کرده که به وسیله این نوار چراغ های جلو به یکدیگر متصل شده اند. این نوار LED سرتاسری در پروفیل جلو بیشتر خودروهای الکتریکی خانواده ID و همچنین برخی از محصولات درونسوز جدید فولکس واگن دیده شده است.

نمای عقب فولکس واگن ID Buzz

از آنجایی که تمام شیشه های عقب در پروفیل جانبی با کاور پوشانده شده می توان حدس زد که این نسخه باری ID Buzz استف با نگاه دقیق تر می توان به قالب کلی چراغ های عقب پی برد که مقداری بیشتر از کاور نصب روی در پروفیل عقب امتداد یافته اند. همچنین نوار LED سرتاسری در قسمت عقب زیر کاور مخفی باقی مانده است.

روی ستون عقبی این خودرو کاوری به منظور مخفی کاری نصب شده که شاید به دلیل پنهان کردن باله های افقی باشد که در ID Buzz مفهومی 2017 دیده شده بود. با وجود تمام این مخفی کاری های هوشمندان، می توان به سادگی حدس زد که نسخه تولیدی فولکس واگن ID Buzz تا حد زیادی مشابه با نسخه مفهومی بوده که در چهار سال و نیم پیش در نمایشگاه دیترویت به نمایش گذاشته شده بود.

کابین فولکس واگن ID Buzz

تاریخ رونمایی

بخش تجاری ساز گروه خودروسازی فولکس واگن اظهار کرد که رونمایی رسمی از نسخه تولیدی ID Buzz در سال 2022 صورت می گیرد و این خودرو در ابتدا برای بازار اروپا رونمایی خواهد شد و سپس در سال 2023 نسخه قابل عرضه به بازار آمریکا هم از راه می رسد. در حالی که نسخه اروپایی دارای دو مدل مسافری و همچنین مدل باری با فاصله محور متفاوت با نسخه باری است، در آمریکا این ون الکتریکی تنها در نسخه مسافری با فاصله محور بیشتر عرضه خواهد شد.

فولکس واگن ID Buzz

مشخصات فنی فولکس واگن ID Buzz

انتظار می رود که فولکس واگن ID Buzz در نسخه تولیدی دارای دو مدل تک و دو موتوره به دو صورت عقب محرک و تمام چرخ محرک باشد و همانند سایر محصولات الکتریکی فولکس واگن مانند ID.4، ID.5 و ID.6 روی پلتفرم MEB توسعه یافته و قادر به تولید قدرتی در حدود 300 اسب بخار است. چندین پک باتری مختلف برای این ون الکتریکی قابل نصب خواهد بود که بزرگترین آن یک پک باتری 111 کیلووات ساعتی بوده که در نسخه مفهومی این ون هم نصب شده بود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟