اخبار خودرو جهان
مقداری ضعیف تر و مجهز به پک باتری کوچکتر

فولکس واگن ID.4 با دو مدل پایه جدید از راه رسید

سه شنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن ID.4

هدف فولکس واگن از ورود به بازار خودروهای الکتریکی، در دسترس عموم قرار دادن این خودروهای پاک بوده است. فولکس واگن مدتی پیش کراس اوور الکتریکی ID.4 را به بازار عرضه کرد که امروز نسخه پایه جدید و ارزانتری را به نام Pure و Pure پرفورمنس معرفی کرده که در دو تریم سیتی و استایل قابل سفارش هستند.

مشخصات فنی فولکس واگن ID.4 Pure

به گزارش خودرونویس، نسخه Pure فولکس واگن ID.4 در دو تریم سیتی و استایل از یک پک باتری 52 کیلووات ساعتی بهره گرفته اند که قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور توسط یک موتور الکتریکی نصب شده هستند. این دو نسخه طی 10.9 ثانیه قادرند از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابند و بیشینه سرعت قابل پیمایش آنها 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این دو نسخه در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 343 کیلومتر مسافت هستند.

نمای عقب فولکس واگن ID.4

مشخصات فنی فولکس واگن ID.4 Pure پرفورمنس

نسخه Pure پرفورمنس فولکس واگن ID.4 دارای دو مدل استایل و سیتی بوده که مقداری نسبت به نسخه Pure قدرتمندتر هستند. این مدل هم از یک موتور الکتریکی بهره گرفته که قادر به تولید 170 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور  است. این مدل طی 9 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این دو مدل هم از همان پک باتری 52 کیلووات ساعتی بهره برده اند که در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 343 کیلومتر هستند.

کابین فولکس واگن ID.4

قیمت و تجهیزات

برچسب قیمت فولکس واگن ID.4 Pure چیزی معادل 48 هزار و 900 دلار بوده که به لطف حمایت دولتی برای مصرف کننده و خودروساز، قیمت آن به 45 هزار و 300 دلار در اروپا کاهش یافته است. این نسخه به صورت استاندارد دارای چراغ های جلو و عقب LED، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران، نورپردازی چند رنگ کابین و نمایشگر مالتی مدیا و سرگرمی 10 اینچی لمسی است. همچنین این خودرو به سیستم های ایمنی مانند کمکی تعویض خطوط، کروز کنترل تطبیقی، تابلوخوان مسیر و هشدار و کمکی پیشگیری از برخورد از جلو مجهز شده است.

فولکس واگن ID.4 سیتی Pure هم قیمتی معادل 53 هزار و 800 دلار دارد که به رینگ های 18 اینچی، چراغ های LED ماتریکس، نوار LED جلوريال چراغ های LED عقب سه بعدی، دستگیره های نورپردازی شده درها، شیشه عقب دودی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع سه گانه، دوربین دید عقب، سیستم های کمکی راننده و پکیج چمدان در فضای بار است.

نسخه های سیتی Pure پرفورمنس و استایل Pure پرفورمنس فولکس واگن ID.4 هم به ترتیب قیمتی معادل 50 هزار و 800 و 55 هزار و 800 دلار هستند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟