اخبار خودرو جهان
ثمره دیگری از جوینت ونچر فولکس با SAIC موتورز چین

فولکس واگن ID.4 X معرفی شد

جمعه - ۱۶ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن ID.4 X

معرفی و عرضه کراس اوور الکتریکی فولکس واگن ID.4 را باید یکی از بزرگترین گام های فولکس در خصوص ورود به دنیای خودروهای الکتریکی برشمرد. به تازگی خبرهایی شنیده که در چین قرار است یک نسخه اختصاصی و ویژه از ID.4 با استایلی متفاوت از نسخه پیشتر معرفی شده و ویژگی هایی به خصوص عرضه شود. این نسخه جدید، ID.4 X نام داشته و قرار است که در کنار مدل معمولی تر ID.4 Crozz به بازار چین عرضه شود.

طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن ID.4 X در قسمت جلو طراحی متمایزی نسبت به ID.4 معمولی و حتی ID.4 Crozz موجود در بازار چین داشته و دارای ورودی های هوای بزرگتری در قسمت های کناری سپر جلو است. طراحان فولکس واگن چراغ هایی جدیدی را هم برای ID.4 X طراحی کرده اند که به نظر می رسد دارای یک لبه تیز در قسمت منتهی به گلگیر هستند که نمونه آن در ID.4 معمولی مشاهده نشده بود. گرافیک درونی چراغ ها هم به نظر کمی متفاوت از ID.4 می رسند.

فولکس واگن ID.4 X و ID.4 Crozz

طراحان فولکس تغییرات بیشتری در پروفیل عقب این خودرو اعمال کرده اند. چراغ های LED با استایل X شکل این خودرو توسط یک نوار LED سرتاسری که در قسمت مرکزی درب عقب طراحی شده، به یکدیگر متصل شده اند. این چراغ های X شکل بخشی از چراغ های اصلی عقب هستند و درست در قسمت مرکزی آن طراحی شده اند. جهت مقایسه بیان می کنیم در ID.4 معمولی، این نوار LED سرتاسری در قسمت بالایی چراغ های عقب طراحی شده، ولی در مدل ID.4 X این نوار از میان چراغ ها عبور کرده است. قسمت پایینی پروفیل عقب این مدل جدید ID.4 نیز تغییراتی را نسبت به مدل استاندارد به خود دیده است.

درون کابین هم تغییرات جزیی بین فولکس واگن ID.4 X با مدل های معمولی دیده می شود. مهندسین فولکس کنسول مرکزی متفاوتی را برای ID.4 X طراحی کرده اند و کلیدهای تعبیه شده در قسمت پایینی نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی دیزاین جذاب تری به نسبت سایر مدل ها دارند.

فولکس واگن ID.4 X در شارژ

مشخصات فنی

از آنجایی که فولکس واگن ID.4 X یکی از ثمره های جوینت ونچر این برند آلمانی با کمپانی سایک موتورز چین محسوب می شود، نباید توقع داشته باشید که این خودرو به بازارهای خارج از چین عرضه شود. در بازارهای جهانی دیگر، فولکس واگن نسخه معمولی تر ID.4 را با استایلی عامه پسندانه تر عرضه می کند. این خودروی الکتریکی به یک پک باتری 82 کیلووات ساعتی مجهز شده که بنا به ادعای فولکس در حالت شارژ کامل ID.4 X را قادر به پیمایش بیشینه مسافت 402 کیلومتر می سازد.

کابین فولکس واگن ID.4 X

مشتریان قادر هستند این کراس اوور الکتریکی را به صورت تک موتوره و دو موتوره سفارش دهند. نسخه تک موتوره آن از یک موتور الکتریکی روی اکسل عقب بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 201 اسب بخار و بیشینه گشتاور 309 نیوتن متر است. نسخه دو موتوره دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و علاوه بر موتور الکتریکی روی اکسل عقب، دارای یک موتور الکتریکی اضافی روی محور جلو بوده که بیشینه قدرت تولیدی مجموع این دو موتور 302 اسب بخار گزارش شده است.

فولکس واگن ID.4 X و ID.4 Crozz

فولکس واگن ID.4 X در کنار ID.4 Crozz

سخن پایانی

در خصوص فولکس واگن ID.4 باید اظهار کنیم که برچسب قیمت نسخه پایه آن 40 هزار دلار اعلام شده و اولین سری تحویل آن در اواخر ماه دسامبر صورت می گیرد. نسخه تمام چرخ محرک آن نیز برچسب قیمتی معادل 43 هزار و 700 دلار داشته و از اواسط سال 2021 به مشتریان تحویل داده می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟