اخبار خودرو جهان
اسیووی خانوادگی جادار و اسپرت

فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT

یکشنبه - ۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT

فولکس واگن اطلس و اطلس کراس اسپرت دو کراس اوور بسیار بزرگ و جادار هستند؛ ولی رانندگی با هیچ یک از این دو خودرو به جذابیت سواری با کراس اوورهای اسپرت نیست. فولکس واگن قصد دارد که طرفداران کراس اوورهای اسپرت را هم به خود جلب کند و از این رو نسخه ای به نام اطلس کراس اسپرت GT مفهومی را رونمایی کرده که تغییراتی در راستای تهاجمی تر شدن روی آن اعمال شده است.

استایل ظاهری و کابین فولکس واگن اطلس GT

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT مفهومی بر پایه نسخه R لاین تولیدی کارخانه به سفارش علاقمندان به این خودرو طراحی شده است. این کراس اوور اسپرت دارای سیستم تعلیق به روزرسانی شده ST با فنربندی کوتاه تر بوده که به موجب آن فاصله اطلس کراس اسپرت GT تا سطح زمین نسبت به مدل استاندارد کمتر شده است. همچنین رینگ های 22 اینچی ABT اسپرت HR Aerowheel و سیستم ترمز هشت پیستونه Tarox در اکسل جلو نصب شده تا قدرت بیشتری برای متوقف کردن این خودرو داشته باشد.

نمای عقب فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT

بدنه فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT به صورت دستی به رنگ آبی Kingfisher مزین شده که در بازار اروپا برای برخی از محصولات فولکس واگن قابل سفارش است. تریم مشکی براق بیرونی جایگزین تریم کرومی نسخه استاندارد اطلس شده و نشان GT هم در قسمت های مختلف بدنه این اسیووی اسپرت نصب شده است.

رینگ فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT

کابین این خودرو به رنگی هماهنگ با بدنه مزین شده و این رنگ در صندلی های اسپرت ریکارو، شیفتر دنده و کمربندهای ایمنی اطلس کراس اسپرت GT دیده می شود. همچنین یک کنسول میانی برای سرنشینان ردیف عقب نصب شده که طراحی مشترکی با کنسول جلو دارد.

کابین فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT

مشخصات فنی فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT

قلب تپنده این فولکس واگن اطلس مفهومی، همان پیشرانه توربوشارژ 2 لیتری چهار سیلندر نصب شده در گلف R است. ولی برای این مدل توربوشارژهای IS38 و یک رادیاتور اضافی در جلو نصب شده است. این پیشرانه در اطلس کراس اسپرت GT قادر به تولید بیشینه قدرت 300 اسب بخار بوده و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک DSG به هر چهار چرخ این کراس اوور فول سایز منتقل می شود.

کابین فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT

مدیربازاریابی فولکس واگن Sean Maynard اظهار کرد که با اجرای این طرح و معرفی این خودروی مفهویم قصد دارد توجه مشتریان را تا حد بیشتری به اطلس جلب کنیم و قابلیت های زیاد این خودرو در تیونینگ و شخصی سازی را به مخاطبان نشان دهیم.

بهتر است الکی امیدوار نشویم. فولکس واگن هیچ تصمیمی برای تولید اطلس کراس اسپرت GT و تبدیل آن از نمونه مفهومی به تولیدی ندارد؛ حداقل در حال حاضر که این چنین است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟