اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه شانگهای صورت گرفت

فولکس واگن تالاگون 2021 معرفی شد

شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فولکس واگن تالاگون 2021

فولکس واگن اولین بار در آپریل 2019 با معرفی خودروی مفهومی SMV در نمایشگاه خودرو چین به عرضه یک اسیووی بزرگ اشاره کرده بود. حال نسخه تولیدی این اسیووی بزرگ با فاصله زمانی دو سال در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 رونمایی شده است. این اسیووی جدید Talagon (تالاگون) نام دارد که طول، عرض و ارتفاعی بیشتر نسبت به اسیووی پرچمدار فعلی این شرکت یعنی اطلس دارد.

ابعاد و پلتفرم فولکس واگن تالاگون

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن تالاگون طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5152، 2002 و 1795 میلی متر دارد که فاصله بین دو محور آن 2980 میلی متر بوده که با اطلس یکسان است. اسیووی های اندکی در بازار جهانی وجود دارند که نسبت به تالاگون بزرگتر هستند که عمدتا اسیووی های فول سایز غول پیکر آمریکایی همچون شورولت تاهو، جی ام سی یوکان و کادیلاک اسکالید هستند.

نمای جانبی فولکس واگن تالاگون 2021

این اسیووی فول سایز با همکاری فولکس واگن و شریک چینی این خودروساز آلمانی یعنی FAW توسعه یافته و بزرگترین اسیووی گروه خودروسازی فولکس واگن بوده که تا به امروز روی پلتفرم ماژولار MQB این شرکت توسعه یافته است. این پلتفرم به حدی وسیع بوده که روی مدل MQB A0 آن خودروهای کوچکی همچون آئودی A1، سئات Ibiza و فولکس واگن پولو تریو هم طراحی شده اند. این اسیووی فول سایز روی مدل MQB Evo این پلتفرم توسعه یافته و به صورت سه ردیف صندلی با قابلیت حمل شش یا هفت سرنشین تولید می شود.

کابین فولکس واگن تالاگون 2021

استایل ظاهری و کابین فولکس واگن تالاگون

طراحی بیرونی تالاگون مشابه با سایر اسیووی های رونمایی شده در مدت اخیر فولکس واگن است؛ ولی دیزاین کابین به خصوص داشبورد این خودرو مشابه نسل جدید گلف اجرا شده است؛ با این تفاوت این تالاگون دارای کنسول میانی شناور است. کابین این خودرو به لطف تودوزی چرمی، نورپردازی زیبا و دو نمایشگر نصب شده در میان داشبورد و سانروفی که به طور کامل بالای سر سرنشینان ردیف اول و دوم را در بر گرفته، جذاب، مدرن و لوکس به نظر می رسد.

داشبورد فولکس واگن تالاگون 2021

مشخصات فنی فولکس واگن تالاگون

فولکس واگن قصد دارد که تالاگون را با پیشرانه های مختلفی عرضه کند که مجهزترین نسخه این خودرو به یک پیشرانه 2.5 لیتری شش سیلندر V شکل با توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 295 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت 4Motion به هر چهار چرخ تالاگون منتقل می شود.

صندلی فولکس واگن تالاگون 2021

سخن پایانی

تالاگون تنها اسیووی نیست که فولکس واگن در نمایشگاه شانگهای 2021 معرفی کرده؛ بلکه این خودرو آلمانی در این رویداد بزرگ خودرویی دو اسیووی تمام الکتریکی دیگر با نام های ID.6 X و ID.6 Crozz را معرفی کرده است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟