اخبار خودرو ایران
ون باری بهمن موتور در اوایل اسفند رونمایی می شود

خط تولید وانت کارا بهمن موتور به بهمن دیزل منتقل شد

دوشنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
خط تولید وانت کارا در بهمن دیزل

خط تولید وانت کارا بهمن موتور طی مراسمی به بهمن دیزل در شهرک صنعتی البرز واقع در قزوین منتقل شد. فاز اول این پروژه انتقال خط تولید وانت کارا در شهریور ماه کلید خورد و تا به امروز 600 دستگاه وانت کارا در بهمن دیزل تولید شده است.

به گزارش خودرونویس، با انتقال خط تولید وانت کارا از بهمن موتور به بهمن دیزل، رسما این شرکت به بازار خودروهای تجاری سبک و باری زیر 5 تن ورود کرده است. بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد که سال 1400 سال بسیار موفقی برای گروه بهمن بوده و این شرکت ضمن عرضه دو کراس اوور جدید فیدلیتی و دیگنیتی، معرفی کشنده بهمن دیزل و همچنین کامیونت فورس 6 و 8.5 تن، خط تولید وانت کارا را برای باز شدن ظرفیت تولید در بهمن موتور و همچنین توسعه بهمن دیزل منتقل کرده است.

خط تولید وانت کارا در بهمن دیزل

ون باری اینرودز (رانر) بهمن موتور اوایل اسفند می آید

مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد که به زودی ون باری بهمن موتور به نام اینرودز InRoads که پیشتر تصاویر این ون را با نام ون رانر منتشر کرده بودیم نیز معرفی خواهد شد. ون رانر در واقع همان دانگ فنگ C35 بوده که در ایران توسط بهمن موتور با نام رانر یا اینرودز عرضه خواهد شد. بیوک علیمرادلو اظهار کرد که بهمن موتور قصد دارد ون رانر را در اوایل اسفند به صورت رسمی رونمایی کند، اما تولید این ون با وجود اینکه خودرویی تجاری بوده به بهمن دیزل سپرده نخواهد شد، چراکه ساختار شاسی آن مونوکوک بوده و شاسی مستقل نیست.

خط تولید وانت کارا در بهمن دیزل

سیاست گروه بهمن به این صورت بوده که تولید خودروهای تجاری سبک شاسی مستقل مانند همین وانت کارا را از بهمن موتور به بهمن دیزل منتقل کند. در حال حاضر فاز اول این پروژه از شهریور ماه آغاز شده و قرار است که در اسفند ماه نیز خط رنگ و تولید بدنه وانت کارا نیز به بهمن دیزل منتقل شود. تا تیر ماه سال 1401 تولید وانت کارا به صورت موازی در بهمن دیزل واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین و همچنین بهمن موتور ادامه خواهد داشت و بعد از آن تولید وانت کارا تک کابین و دو کابین صرفا در بهمن دیزل با ظرفیت اسمی روزی 70 دستگاه صورت خواهد گرفت.

خط تولید وانت کارا در بهمن دیزل

پیشرفت بهمن دیزل پس از خصوصی سازی

حسین خزری مدیرعامل بهمن دیزل اظهار داشت که با توجه به تغییر ساختار مدیریتی گروه بهمن و واگذاری به بخش خصوصی در سال 1395، مساحت سایت تولیدی این شرکت از 8 به 33 هکتار افزایش یافته و تعداد پرسنل این شرکت نیز از 395 نفر به چیزی نزدیک به 1200 نفر افزایش یافته و قرار است که بعد از نوروز سال 1401 نیز بهمن دیزل بیش از 200 پرسنل را در راستای گسترش خطوط تولید خود و افزایش تیراژ محصولات جذب کند. طی این مدت بیش از 1000 میلیارد تومان سرمایه گزاری در زمینه خرید ماشین آلات، دستگاه و همچنین فضای تولیدی شده و سرمایه شرکت نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین سهام بهمن دیزل با وجود آشفتگی در بازار بورس افت نکرده است. بهمن دیزل در زمینه خدمات پس از فروش رتبه یک را در میان رقبا داراست و در خصوص کیفیت نیز گام های بزرگی برداشته و محصولات ایسوزو این شرکت همگی دارای پنج ستاره کیفی بوده و سایر محصولات آن هم حداقل دارای چهار ستاره کیفی هستند.

خط تولید وانت کارا در بهمن دیزل

بهمن دیزل در خصوص کامیونت بیش از 50 درصد سهم بازار کشور را به خود اختصاص داده و بیش از 100 هزار دستگاه از محصولات تولیدی بهمن دیزل هم اکنون در جاده های کشور تردد می کنند که تا به امروز چیزی در حدود 3 هزار دستگاه مینی بوس بهمن دیزل از نوع شیلر و ایسوزو نیز فروخته شده است. مدیرعامل بهمن دیزل افزود در سال 1400 با وجود مشکلات متعدد از جمله تحریم ها، این شرکت برنامه تولیدی 2500 دستگاهی را داشته که رکورد شکنی محسوب شده و در سال 1401 نیز برنامه تولید 5 هزار دستگاهی را دارد.

خط تولید وانت کارا در بهمن دیزل

همچنین فروش ریالی این شرکت در 10 ماه ابتدایی سال جاری 1900 میلیارد تومان بوده که هدف این شرکت در سال 1401 فروش 5 هزار میلیارد تومانیست. یکی از اقدامات مهم بهمن دیزل در سال جاری، معرفی کامیونت فورس Force 6 و 8.5 تن به عنوان محصولی مقرون به صرفه بوده که سبد محصولات کامیونت این شرکت را متنوع تر کرده است.

خط تولید وانت کارا در بهمن دیزل

خزری اظهار کرد که تا به این لحظه 600 دستگاه وانت کارا در بهمن دیزل تولید شده و قرار است تا پایان سال تولید این وانت به 1000 دستگاه برسد. ولی برای فاز نهایی این پروژه که در تیر 1401 بوده 600 کارگر در بهمن دیزل جذب خواهند شد. هدف از این اقدام بهمن دیزل و انتقال خط تولید وانت کارا به این شرکت توسعه محصولات تجاری سبک در بهمن دیزل بوده است.

انتقال خط تولید پیکاپ کاپرا از بهمن موتور به بهمن دیزل

به گفته علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن قرار است که تولید وانت کاپرا 2 نیز از بهمن موتور به بهمن دیزل منتقل شود که این اتفاق در 3 ماه اول سال 1401 رخ خواهد داد. اتفاق مهم دیگر در بهمن دیزل، انتقال خط شاسی سازی گروه بهمن به این شرکت بوده که این هم در آینده نزدیک انجام می شود. بهمن دیزل بزرگترین مصرف کننده کارخانه شاسی سازی گروه بهمن بوده و انتقال خط شاسی به این شرکت هزینه های تولید بهمن دیزل را کاهش می دهد.

وانت کارا

خزری مدیرعامل بهمن دیزل در خصوص جانشین وانت کارا اظهار کرد که تا زمانی که کارا تک کابین و دو کابین قادر به پاس کردن استانداردها باشند، تولید آنها در این شرکت ادامه خواهد داشت. البته گروه بهمن به فکر جانشین برای کارا هم بوده، ولی بعید است که تا یک یا دو سال آینده این خودرو به بازار عرضه شود.

وانت کارا

مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد که انتقال خط تولید وانت کارا و پیکاپ کاپرا 2 به بهمن دیزل با هدف ایجاد ظرفیت تولید خودروهای سواری و کراس اوور در بهمن موتور صورت گرفته تا این شرکت بتواند تیراژ تولید خودروهای سواری خود را افزایش دهد و رضایت مشتریان از این شرکت بیشتر شود.

خط تولید وانت کارا در بهمن دیزل

زمان عرضه سدان رسپکت، فیدلیتی و دیگنیتی پرستیژ مشخص شد

علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد که سدان رسپکت بهمن موتور در بهار سال 1401 با قیمتی رقابتی و منصفانه معرفی می شود و دو کراس اوور لوکس و پریمیوم دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ نیز در نیمه دوم سال 1401 به بازار ایران عرضه خواهند شد. کراس اوور الکتریکی گروه بهمن که توسط شریک معتبر چینی تولید شده در حال حاضر در بهمن موتور حضور دارد و برنامه عرضه آن در سال 1402 خواهد بود و تا آن زمان تست های مختلفی روی این خودرو باید اجرا شود.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟