اخبار خودرو ایران
دارای دو نسخه 6 و 8.5 تن

کامیونت فورس Force بهمن دیزل رونمایی شد

دوشنبه - ۸ آذر ۱۴۰۰
خواندن 7 دقیقه
کامیونت فورس بهمن دیزل

بهمن دیزل امروز طی مراسمی با حضور چند تن از نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه، مدیران عامل رایزکو و کروز و سهامداران، رییس انجمن خودروسازان و همچنین اعضای کمیسیون صنایع مجلس دو محصول کامیونت جدید Force (فورس) در دو مدل 6 و 8.5 تن را رونمایی کرد.

به گزارش خودرونویس، علی مرادلو مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد که این شرکت سالهاست که تعیین کننده و لیدر سگمنت خودروهای تجاری در کشور به ویژه در زمینه کامیونت محسوب می شود. طبق آمار منتشر شده در کشور چیزی در حدود 360 هزار خودروی در حمل و نقل برون شهری فعالیت می کنند که بیش از 25 درصد آنها فرسوده هستند که همین فرسودگی موجب آلایندگی بالا و ایمنی پایین آنها شده و گاها سوانحی هم در جاده ها به همین دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل کشور اتفاق می افتد.

بیوک علی مرادلو

به گفته مدیرعامل گروه بهمن، این شرکت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشوری را یکی از مسئولیت های خود می داند با ارائه محصولاتی مدرن و جدید قصد تعویض خودروهای تجاری فرسوده با نمونه های جدید و ایمن را دارد تا به این وسیله سیستم حمل و نقل کشور نیز ارتقا یابد.

کامیونت فورس بهمن دیزل

لازم به ذکر است که گروه بهمن دارای دو زیر مجموعه تجاری ساز به نام های بهمن دیزل و سیبا موتور بوده و در حال حاضر مشغول تولید انواع کامیونت ها، مینی بوس و کامیون در بالاترین سطح کیفیست. در آینده نزدیک هم گروه بهمن اتوبوس را نیز به سبد محصولات تجاری خود اضافه خواهد کرد.

خضری بهمن دیزل

حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل ضمن اشاره به سال تاسیس این شرکت در 1382 اظهار کرد که این شرکت تا پیش از خصوصی سازی تنها در زمینی به مساحت 8 هکتار در شهرک صنعتی البرز استان قزوین فعالیت می کرد؛ ولی اکنون بهمن دیزل در زمینی به مساحت 33 هکتار در همان شهرک صنعتی فعالیت می کند و 400 نفر پرسنل نیز به لطف خصوصی سازی و گسترش کسب و کار اعم از کاربری سازی به خانواده بهمن دیزل اضافه شده اند.

کامیونت فورس بهمن دیزل

خضری اشاره کرد که بهمن دیزل در سال 1399 مجموعا 1159 دستگاه از انواع محصولات خود را تولید کرده؛ ولی در سال 1400 تا انتها آبان ماه این شرکت رکورد تولید 1464 دستگاه را ثبت کرده و قصد دارد تیراژ تولید خود را تا پایان سال به 2555 دستگاه برساند. این نشان از رشد بیش از دو برابری تولید در بهمن دیزل ضمن افزایش تنوع محصولات در سال 1400 دارد. بهمن دیزل همواره در زمینه سهم بازار خودروهای تجاری یکی از رهبران این سگمنت بوده و در حوزه کامیونت نیز به تنهایی سهمی بیشتر از 50 درصد بازار کامیونت های کشور را به خود اختصاص داده است.

نمای عقب کامیونت فورس بهمن دیزل

بهمن دیزل در حوزه محصولات مسافری هم اکنون مینی بوس پگاسوس را در دست تولید دارد. این مینی بوس دارای 18+1 صندلی بوده؛ ولی تیم توسعه بهمن دیزل قصد دارد در آینده نسخه 22 نفره و بالاتر از پگاسوس را نیز معرفی کند. لازم به ذکر بوده که این مینی بوس از پیشرانه ایسوزو بهره می برد که نرمی و راحتی خوبی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. تا این لحظه 160 دستگاه از مینی بوس پگاسوس در سال 1400 تولید شده و بهمن دیزل قصد دارد تا پایان سال تیراژ تولید این مینی بوس را به 300 دستگاه برساند.

نمای عقب کامیونت فورس بهمن دیزل

کامیونت Force محصول جدیدی از بهمن دیزل

خضری اظهار کرد که بهمن دیزل همچنان نمایندگی رسمی ایسوزو ژاپن محسوب می شود و محصول تجاری این شرکت را با 5 ستاره کیفی که بالاترین رده در بازار ایران محسوب می شود با قیمتی منطقی عرضه می کند. این شرکت در اولین قدم برای افرادی که به دنبال کامیونتی ارزان تر و با کیفیت خود بودند، محصول شیلر 6 تن را عرضه کرد. حال بهمن دیزل در راستای افزایش تنوع سبد محصولات کامیونت خود، محصول جدید Force را معرفی کرده که دارای دو مدل 6 و 8.5 تن به صورت کابین خوابدار و بدون خواب راهی بازار ایران می شود.

پیشرانه و گیربکس کامیونت فورس بهمن دیزل

هر دو مدل 6 و 8.5 تن کامیونت فورس دارای پیشرانه کامینز هستند که امتحان خود را در بازار ایران به خوبی پس داده اند. این پیشرانه توربودیزل چهار سیلندر خطی 16 سوپاپ حجم دقیقی معادل 3760 سی سی دارد که از سیستم اینترکولر نیز بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت در دور2600 و 491 نیوتن متر گشتاور بین 1200 تا 1900 دور بر دقیقه بوده که قدرتمندترین پیشرانه کامینز نسبت به رقباست.

کابین کامیونت فورس بهمن دیزل

گیربکس نصب شده برای هر دو مدل 6 و 8.5 تن کامیونت فورس از برند Wanliang چین تامین شده که دارای مهندسی کمپانی ZF آلمان است. نکته مثبت گیربکس قابلیت تحمل گشتاور تا 550 نیوتن متر بوده که فراتر از گیربکس های رایج 500 نیوتن متری در بازار ایران است. همین موضوع سبب شده که طول عمر گیربکس کامیونت فورس بالاتر باشد؛ ضمن اینکه تعویض دنده های نرمی را هم با این گیربکس تجربه خواهید کرد و موقعیت قرارگیری دنده ها نیز به ساده تر تعویض شدن دنده ها کمک کرده است. ضریب نهایی دیفرانسیل این کامیونت نیز 4.3 اعلام شده است.

کابین کامیونت فورس بهمن دیزل

بهمن دیزل در خصوص کامیونت فورس شعار به قدرت کامیون به راحتی سواری را انتخاب کرده است. دلیل اعلام به قدرت کامیون که پیشرانه کامینز و ظرفیت باربری بالای نسخه 8.5 تن این خودرو بوده که آن را مناسب حمل و نقل های برون شهری کرده است. دلیل استفاده از عبارت به راحتی سواری کیفیت مواد استفاده شده در کابین، سبک طراحی، غربیلک فرمان مولتی فانکشن و سیستم مالتی مدیا لمسی و نرمی سواری بوده که به لطف فنرهای تخت پارابولیک حاصل شده است. بهمن دیزل می توان کامیونت فورس را در کاربری های مختلفی اعم از آتش نشانی، یخچال و ایزوله و … تولید کند. سیستم ترمز نصب شده برای فورس نیز از نوع کاسه ای پنوماتیک بوده که ساخت برند Wabco است.

کابین کامیونت فورس بهمن دیزل

یکی دیگر از ویژگی های کامیونت فورس مخزن باک 200 لیتری آلومینیومی آن بوده که فراتر از مخزن های سوخت 100 و 120 لیتری رایج در بین سایر کامیونت هاست. این کامیونت قادر است شیب 39 درصدی را نیز بالا برود.

وزن خالص نسخه 6 و 8.5 تن فورس به ترتیب 3000 و 3200 کیلوگرم بوده و حداکثر وزن قابل تحمل روی محورهای عقب و جلوی آن به ترتیب 6800 و 3200 کیلوگرم اعلام شده که بیشترین میزان در بین رقباست. نسخه 6 تن دارای طولی معادل 6881 میلی متر بوده؛ ولی نسخه 8.5 تن دارای طولی معادل 7781 میلی متر بوده که همین موضوع آن را تا حد زیادی مناسب کاربری های مختلف کرده است.

کابین کامیونت فورس بهمن دیزل

نسخه 6 تن فورس به دلیل ابعاد کوچکتر و ظرفیت باربری مناسب سیستم های توزیع و باربری های درون شهری بوده؛ ولی نسخه 8.5 تن به ویژه مدل جای خوابدار به خوبی مناسب حمل و نقل های برون شهری بوده و بخشی از سهم بارهای 8 تا 16 تن باربری ها را به خود اختصاص می دهد.

کامیونت فورس با همکاری یکی از شرکت های سطح اول چینی و تولید کننده مطرح خودروهای تجاری توسط بهمن موتور توسعه یافته و 300 هزار کیلومتر تست در شرایط آب و هوایی مختلف و یک تست 600 هزار کیلومتری روی این خودرو انجام شده که نشان از اطمینان بالا به این محصول است. همچنین بهمن دیزل یک سال یا 50 هزار کیلومتر تمامی سرویس ها و قطعات مصرفی فورس را رایگان انجام می دهد.

کابین کامیونت فورس بهمن دیزل

کامیونت فورس دارای تجهیزات رفاهی مانند سیستم مالتی مدیا با رهیاب، بلوتوث و درگاه USB و SD، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع، چراغ های روشنایی در روز و مه شکن های جلو و عقب، شیشه بالابرهای برقی و قفل مرکزی، گرمکن آینه های جانبی، کروز کنترل، دوربین دید عقب آپشنال و امکان تعبیه دو فضای خواب یکی در پشت صندلی ها و یکی در صندلی های جلو برای راننده و سرنشین است.

رودری کامیونت فورس بهمن دیزل

قیمت و زمان عرضه کامیونت Force

خضری مدیرعامل بهمن دیزل اظهار کرد که این محصول قرار است با قیمتی معادل 949 میلیون تومان به بازار عرضه شود. در حال حاضر 80 دستگاه از این کامیونت تولید شده که از 15 آذر به مشتریان تحویل داده می شود. همچنین بهمن دیزل بنا دارد که تا پایان سال 380 دستگاه دیگر از کامیونت Force را تولید کند. در حال حاضر بهمن دیزل مطلبی را در خصوص قیمت نسخه 6 تن فورس اعلام نکرده است.

کامیونت فورس بهمن دیزل

محصولات آتی بهمن دیزل و افتخارات کسب شده

گروه بهمن دارای دو زیر مجموعه تجاری ساز بهمن دیزل و سیبا موتور بوده که هر دو در سال 1399 رتبه اول و دوم را در زمینه خدمات فروش و پس از فروش به مشتری کسب کرده اند. این شرکت در حال حاضر طی 17 سال فعالیت بیش از 100 هزار محصول تولید کرده که شامل 2600 دستگاه مینی بوس است. طی سالهای گذشته بهمن دیزل به صورت میانگین سالانه یک محصول جدید را رونمایی می کرد، ولی در مدت اخیر سرعت توسعه محصول این شرکت به واسطه خصوصی سازی افزایش یافته است.

بهمن دیزل قصد دارد که در ماه های آتی دو محصول جدید شامل یک کشنده و یک مینی وانت 4 تا 5 تن را نیز به بازار ایران عرضه کند تا تنوع محصولات تجاری خود را گسترش داده باشد.

4.1 از 9 رای

دیدگاه شما چیست؟