اخبار خودرو ایران
طی ماه های آتی وارد بازار می شود

رسپکت سدان جدیدی از بهمن موتور

سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
بهمن رسپکت

دیروز در نشست خبری مدیران ارشد شرکت بهمن موتور، پروژه های آتی (چهار محصول جدید این شرکت) این خودروساز بخش خصوصی برای توسعه سبد محصولات اعلام شد. رسپکت (Respect) نام سدان جدید بهمن موتور است که تا پایان سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی رونمایی می شود. این خودرو در واقع همان کوین ژوآندو (Cowin Xuandu) است که در جایگاه یک سدان کلاس C قرار می گیرد و مشخصات فنی مشترکی با آریزو ۶ خواهد داشت.

به گزارش خودرونویس، کوین در اصل یکی از برند های زیر مجموعه خودروسازی چری است و سدان رسپکت هم از نظر ساختار فنی و پلت فرم از محصولات شرکت چری مانند آریزو ۵ و ۶ بهره جسته است. سدان ژواندو یا ریسپکت یک فیس لیفت کامل از چری آریزو ۷ است که هیچ وقت به ایران راه نیافت. رسپکت قرار است تا با همان پیشرانه آشنای چری یعنی ۱.۵ لیتری توربو شارژ به بازار عرضه شود.

بهمن رسپکت

مشخصات فنی و تجهیزات رسپکت بهمن موتور

بهمن رسپکت توانی در حدود 147 اسب  بخار را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر ارائه می‌دهد و سیستم انتقال قدرت آن از نوع اتوماتیک CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته خواهد بود.

از نظر ظاهری رسپکت را می‌ توان یک سدان کلاس C با طراحی نسبتا معقول و در بعضی از موارد مانند چراغ های عقب، سنت شکن دانست (چراغ های خودرو در عین حال که مانند دیگر خودرو های این روزها، به هم پیوسته نیستند اما طرحی کشیده و جالب توجه دارند).

کابین بهمن رسپکت

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌ توان به مواردی همچون ۶ کیسه هوا،  نمایشگر مالتی مدیا 10.2 اینچی لمسی، دوربین ۳۶۰، سانروف، سیستم کنترل پایداری، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور و باران و… اشاره کرد. بهمن موتور قصد دارد که طی ماه های جاری سدان رسپکت را به بازار ایران عرضه کند و اظهار داشته که قیمتی منطقی و معقول برای آن در نظر گرفته است.

4.7 از 9 رای

دیدگاه شما چیست؟