اخبار خودرو جهان
قابلیت حرکت در زیر آب تا سال 2030!

جیپ رانگلر رقیب آینده زیردریایی ها

جمعه - ۱ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
جیپ رانگلر در زیر آب

دیگر نیاز نیست که نگران عمق آب مسیر پیش رو برای عبور باشید؛ چراکه جیپ تصور می کند در آینده می تواند نسخه ای از رانگلر را تولید کند که کاملا قادر به حرکت در زیر آب باشد. این اسیووی فوق توانمند زیر آبی رو، در بخشی از کنفرانس خبری EV Day شرکت استلانتیس در یک تیزر ویدیویی به نمایش در آمد.

به گزارش خودرونویس، در انتهای ویدیو شرکت استلانتیس، یک جیپ رانگلر به نمایش در آمد که به طور کامل در عمق آب در حال حرکت بود و یک ماهی هم در اطراف خودرو در حال شنا بود! جیپ در انتهای این کلیپ جمله ای به معنای این یک داستان پردازی است، تلاش نکنید را ذکر کرده که با آن به نوعی برای رقبای خود خط و نشان کشیده است.

در این کلیپ خودرویی به ما نمایش داده شده که به احتمال زیاد تا سال 2030 از راه می رسد. ولی ما نسبت به تحقق این اتفاق مقداری مشکوک هستیم. چراکه تولید خودروی الکتریکی ضد آب و مقاوم به رطوبت نیاز که در زیر آب قادر به فعالیت و حرکت باشد نیاز به مهندسی بسیار عظیم و دقیقی دارد. همچنین چنین خودرویی قطعا قیمت بالایی خواهد داشت و یقینا کمتر کسی نیاز به یک خودرو برای حرکت در زیر آب و غواصی با آن دارد!

به نظر می رسد که این ایده توسعه یافته سیستم آفرودی خودران بوده که در ابتدای این ویدیو تیزر نیز نمایش داده شده بود. به عبارت دیگر مالک خودرو می توان در هرجایی که باشد به جیپ رانگلر خود بگوید که کجا وی را ملاقات کند. جیپ هم نحوه رسیدن به مالک خود را بررسی می کند و برای رسیدن به صاحب خود از تمامی موانع عبور می کند و اگر لازم باشد حتی به زیر آب هم می رود!

 

تکنولوژی های جذاب آینده جیپ

در این ویدیو تکنولوژی های جذاب دیگری هم نمایش داده شده اند. این خودرو قابلیت تنظیم داینامیک فشار تایر را دارد که می تواند فشار باد درون تایر را بسته به شرایط تنظیم کند. به عنوان مثال برای پیمودن مسیرهای آفرودی می تواند به صورت اتوماتیک فشار باد تایرها را کاهش دهد و سپس برای حرکت در جاده به صورت اتوماتیک فشار باد تایرها را دوباره افزایش می دهد.

همچنین در این ویدیو تکنولوژی Multi Power Port جیپ نیز نشان داده که البته اشاره ای کوتاه به این تکنولوژی شده است. به موجب این تکنولوژی راننده می تواند از نیروی باطری خودرو برای تامین انرژی محیط کمپ در آفرود و بیراهه نوردی استفاده کند. این همان ایده ای بوده که فورد روی پیکاپ الکتریکی F-150 لایتنینگ نیز اجرا کرده است.

 

سخن پایانی

جیپ قصد دارد که برای هر یک محصولات خود تا سال 2025 نسخه 4xe را تولید کند که این برنامه شامل تولید مدل 4xe برای اسیووی فول سایز گرند واگونیر هم می شود. جیپ تخمین زده که تا سال 2025 حدود 70 درصد فروش این شرکت به خودروهای الکتریکی سازی شده اختصاص می یابد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟