اخبار خودرو جهان
فاتح مسیرهای صعب العبور

جیپ رانگلر رابیکون 392 Hemi رونمایی شد

سه شنبه - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خواندن 7 دقیقه
جیپ رانگلر 392 Hemi

زمانی که فورد برانکو پس از 24 سال غیبت رونمایی شد، جیپ سعی کرد با انتشار خبر رانگلر هشت سیلندر 392 مفهومی توجه طرفداران دنیای اسیووی ها را به خود جلب کند. تنها سوالی که در ذهن طرفداران جیپ وجود داشت، زمان تولید و رونمایی این اسیووی قدرتمند بود و ظاهرا حال زمان آن فرا رسیده است. چراکه جیپ رسما اولین نسخه استاندارد هشت سیلندر رانگلر توسط کارخانه را رونمایی کرده است. جیپ رانگلر رابیکون 392Hemi  ضمن دارابودن عملکردی خیره کننده در مسیرهای صعب العبور برفی، سنگی، گل و ماسه ای، در آسفالت هم به لطف پیشرانه قدرتمندش عملکردی به مراتب بهتر از بسیاری خودروهای اسپرت دارد.

مشخصات فنی جیپ رانگلر Hemi

به گزارش خودرونویس، در ابتدا قصد بیان مشخصات فنی این نسخه هشت سیلندر آفرودر مطرح جهان داریم تا به قابلیت های خیره کننده آن پی ببرید. نسخه تولیدی جیپ رانگلر رابیکون 392 ویژگی های نزدیکی به نسخه مفهومی 392 دارد که در تابستان معرفی شده بود. البته تفاوت هایی هم بین آنها وجود دارد که یکی از این تفاوت ها به پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر Hemi تنفس طبیعی نصب شده در زیر کاپوت مربوط می شود.

نمای عقب جیپ رانگلر 392 Hemi

این همان پیشرانه ای است که زیر کاپوت نسخه 392 مفهومی رانگلر نیز نصب شده، با این تفاوت که بیشینه قدرت تولیدی آن از 450 در مدل مفهومی به 470 اسب بخار افزایش یافته است. ضمن اینکه بیشینه گشتاور تولیدی پیشرانه نیز از 610 به 640 نیوتن متر افزایش یافته است. به لطف این پیشرانه قدرتمند، رانگلر 392 Hemi قادر است طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که این عملکرد برای یک اسیووی بسیار خشن آفرودری فراتر از تصور است. در صورت شرکت در رقابت درگ 400 متر با رانگلر هم، رو سفید خواهید شد؛ چراکه این اسیووی آفرودی تنها 13 ثانیه برای رسیدن به خط پایان درگ 400 متر زمان نیاز دارد!

پیشرانه جیپ رانگلر 392 Hemi

اولین رانگلر با شیفتر تعویض دنده پشت فرمان!

از آنجایی که جیپ تصور می کند بسیاری از مشتریان رانگلر 392 Hemi با این اسیووی قدرتمند به دنبال چالش کشیدن خودروهای اسپرت هستند، پیشرانه هشت سیلندر این خودرو را با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با پدال های تعویض دنده در پشت فرمان مجهز کرده است. این اولین باری است که یک رانگلر به پدال های تعویض دنده در پشت فرمان مجهز می شود. برای تنفس بهتر پیشرانه هم یک سیستم اگزوز فعال طراحی شده که سوپاپ های آن در زمانی که راننده به صورت تخت گاز حرکت می کند به صورت اتوماتیک باز شده، البته امکان بازکردن سوپاپ ها به صورت دستی نیز توسط راننده وجود دارد تا صدای تولیدی آن گوش نوازتر شود.

حالت Torque Reserve(ذخیره گشتاور) یک نوع لانچ کنترل برای این خودرو محسوب می شود تا شروع حرکت با کمترین لغزش همراه باشد. حالت Amax هم از بیشترین گشتاور پیشرانه بهره می گیرد و دنده ها را تا بالاترین حد ممکن پر می کند. این حالت روی جیپ گرند چروکی هلکت Trackhawk نیز پیشتر دیده شده بود.

کابین جیپ رانگلر 392 Hemi

سایر ویژگی های منحصر به فرد رانگلر هشت سیلندر

جیپ رانگلر 392 Hemi طراحی نشده که صرفا یک اسیووی سریع با قابلیت های خیره کننده در خیابان باشد. لازم است یادآوری کنیم که همانند مدل مفهومی این مدل تولیدی نیز کیت لیفت 5 سانتی متری به منظور افزایش ارتفاع و فاصله از سطح زمین دارد. فریم و شاسی این خودرو نیز ارتفا یافته و برای آن سیستم تعلیقی ارتقا یافته با ژئومتری منحصر به فرد، کمک فنرهای Fox، بازوهای کنترلی بالایی و سیستم ترمز Heavy Duty نصب شده است.

جیپ رانگلر هشت سیلندر 392 Hemi به صورت استاندارد به تایرهای 33 اینچی و رینگهای 17 اینچی بیدلاک مجهز شده است. به گفته جیپ نتیجه همه این تغییرات بهبود چشمگیر زاویه حمله و زاویه فرار و همچنین زاویه شکست رانگلر هشت سیلندر نسبت به مدل شش سیلندر و چهار سیلندر این اسیووی آفرودی شده است.

کاپوت جیپ رانگلر 392 Hemi

با وجود طراحی اسکوپ روی کاپوت برای تنفس بهتر پیشرانه هشت سیلندر، رانگلر رابیکون 392 قادر است تا در آب با عمق 85 سانتی متر بدون هیچ مشکلی حرکت کند. این خودرو از سیستم مکش هوای Hydro-Guide با مجاری سه دهنه استفاده می کند که آب را از پیشرانه دور می کند؛ در واقع حتی اگر موج آب را روی کاپوت هم بیاورد، باز مشکلی برای این پیشرانه حجیم 6.4 لیتری ایجاد نمی شود. حتی اگر کاپوت به طور کامل با گل و لای نیز پوشش داده شود، باز هم این سیستم مکش هوا عملکرد خود را به درستی انجام می دهد؛ حتی اگر راننده بخواهد در این شرایط تخت گاز رانندگی کند.

 

سیستم انتقال قدرت

جیپ رانگلر رابیکون 392 دارای سیستم انتقال قدرت فول تایم چهار چرخ محرک بوده که ضریب حالت Low Range یا کمک سنگین آن 2.72 است. این خودرو دارای چهار مد انتقال قدرت 4WD اتوماتیک، 4WD High، N و 4WD Low است. دیفرانسیل های عقب و جلو این خودرو از نوع دانا 44 هستند که درون پوسته دیفرانسیلی ضخیم تر به نسبت نمونه های پیشین قرار گرفته اند. به منظور عملکرد بهتر در بیراهه نوردی، این خودرو به قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب و جلو مجهز شده است.

نمای جلو جیپ رانگلر 392 Hemi

جیپ اظهار کرده که تمام گشتاور بالای پیشرانه هشت سیلندر Hemi در دور پایین در اختیار راننده قرار دارد تا سنگنوردی با این خودرو و عبور از موانع با آن ساده تر شود. برای پایین آمدن از صخره نیز، ضریب کراول 48:1 پایین آمدن ساده ای را برای شما فراهم می کند؛ در واقع راننده می تواند از حجم بالای پیشرانه Hemi به عنوان ترمز پیشرانه بسیار کاربردی برای پایین آمدن از شیب های تند استفاده کند.

 

استایل ظاهری رانگلر رابیکون 392

از جمله تفاوت های ظاهری رانگلر هشت سیلندر با مدل های ضعیف تر می توان به نشان های نصب شده روی بدنه، رینگ و چرخ های ویژه و همچنین کاپوت با اسکوپ بزرگ و برآمده است. جلوپنجره هم به نوعی طراحی شده که به خنک سازی بهتر پیشرانه هشت سیلندر این خودرو کمک شود.

درون کابین هم جیپ نشانگر جدیدی برای پشت فرمان این خودرو طراحی کرده که دیزاین آن مطابق با عملکرد خیره کننده و توانمندی های پیشرانه هشت سیلندر رانگلر است. لوگوی رابیکون 392 روی صندلی های این نسخه رانگلر تودوزی شده؛ همچنین این مدل به صورت استاندارد با تریم چرمی، نمایشگر لمسی مالتی مدیا با جدیدترین رابط کاربری و پکیج ایمنی و کمکی راننده و سقف هارد تاپ همرنگ بدنه به بازار عرضه می شود. خبر خوب اینجاست که موپار نیز اکسسوری های متعددی را برای رانگلر 392 رابیکون در دست توسعه دارد تا جذابیت این اسیووی قدرتمند را بیشتر کند.

جیپ رانگلر 392 Hemi

سخن پایانی

در این لحظه جیپ صحبتی در خصوص عرضه نسخه دو درب رانگلر رابیکون 392 Hemi نکرده، ولی فعلا این کمپانی تنها تصاویر نسخه چهار درب این آفرودر هشت سیلندر را منتشر کرده است. جیپ در این لحظه قیمت نسخه هشت سیلندر رانگلر را اعلام نکرده، ولی یقینا این مدل گران قیمت ترین رانگلر در حال حاضر است.

بآب

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟