اخبار خودرو جهان
به روزرسانی ساده ظاهری بدون تغییر در مشخصات فنی

تویوتا کمری فیس لیفت 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۴ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا کمری فیس لیفت 2021

تویوتا کمری در سال 2018 پس از یک وقفه 16 ساله بار دیگر به بازار اروپا عرضه شد. تویوتا چند ماه پیش بود که این سدان سایز متوسط محبوب را برای عرضه در بازار آمریکا به روزرسانی کرد؛ حال زمان آن فرا رسیده که تویوتا کمری ویژه بازار اروپا نیز به روزرسانی هایی مشابهی را به خود ببیند تا بتواند همچنان حریقی قدرتمند برای رقبا در این قاره سبز باشد.

طراحی ظاهری تویوتا کمری فیس لیفت

به گزارش خودرونویس، از نظر ظاهری تغییرات زیادی در این کمری فیس لیفت شده نسبت به نسخه پیشین دیده نمی شود. در پروفیل جلو شاهد نصب یک سپر جدید با جلوپنجره تغییر شکل یافته هستیم. شاید این تغییرات بسیار جزیی به نظر برسند، ولی تویوتا معتقد است که همین تغییرات ساده نیز باعث شده کمری فیس لیفت استایلی مدرن تر و شکیل تر داشته باشد و عرض آن بیشتر به نظر برسد.

علاوه بر تغییرات ذکر شده، امکان شخصی سازی بیشتر خودرو به صورت آپشنال برای مشتری وجود دارد. آنها قادر هستند برای کمری خود رینگ های 17 و 18 اینچی با دیزاینی جدید ترکیب رنگ جدیدی را برای بدنه سفارش دهند.

نمای عقب تویوتا کمری فیس لیفت 2021

طراحی کابین

اما مهم ترین به روزرسانی اعمال شده در تویوتا کمری فیس لیفت، به کابین آن مربوط می شود. در داخل کابین یک نمایشگر جدید 9 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی این خودرو نصب شده که در قسمت بالاتر داشبورد به منظور دید بهتر و دسترسی آسان تر نصب شده است. عملکرد این نمایشگر نسبت به نمایشگرهای پیشین کمری سریع تر شده و از درگاه اندروید اتو و اپل کار پلی نیز پشتیبانی می کند.

کابین تویوتا کمری فیس لیفت 2021

از نظر ظاهری نیز برای کابین کمری فیس لیفت تودوزی چرمی جدیدی به رنگ بژ یا مشکی قابل سفارش است. البته تودوزی نسخه های استاندارد تویوتا کمری به صورت ترکیبی از چرم مصنوعی و پارچه طراخی شده است. در آخر تویوتا سیستم های جدیدی را به صورت استاندارد به پکیج ایمنی تویوتا Safety Sense Assist اضافه کرده که یکی از آنها سیستم کروز کنترل تطبیقی بوده که حال به صورت استاندارد روی تویوتا کمری فیس لیفت 2021 نصب شده است.

صندلی عقب تویوتا کمری فیس لیفت 2021

مشخصات فنی

تویوتا کمری جدید روی پلتفرم ماژولار TNGA این کمپانی توسعه یافته و در سال 2018 با یک پیشرانه 2.5 لیتری هیبریدی پس از یک وقفه 16 ساله بار دیگر وارد بازار اروپا شد. از آنجایی که این خودرو صرفا یک فیس لیفت بوده و تویوتا در به روزرسانی پیشرانه و تغییر در مشخصات فنی یک خودرو بسیار تنبل بوده، این کمری جدید نیز با همان پیشرانه گذشته راهی بازار اروپا می شود.

نمای جانبی تویوتا کمری فیس لیفت 2021

این پیشرانه 2.5 در کمری قادر به تولید بیشینه قدرت 215 اسب بخار و بیشینه گشتاور 221 نیوتن متر است. چنین قدرتی در سگمنتی که ابرسدان های قدرتمندی مانند ب ام و M5 و آئودی RS6 حضور دارند اصلا به چشم نمی آید. ولی به هر حال کمری فیس لیفت قادر است طی 8.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودرویی با این ابعاد و این پیشرانه عملکرد چندان بدی نیست.

تویوتا قصد دارد فروش کمری فیس لیفت در اروپا را از سه ماه اول سال 2021 آغاز کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟