اخبار خودرو جهان
درگیری میان سامورایی ها!

رقابت جذاب تویوتا کمری TRD، هوندا آکورد و مزدا6

جمعه - ۱۸ مهر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس تویوتا کمری با هوندا آکورد و مزدا6

هرچند رشد محبوبیت کراس اوورها و اسیووی ها باعث شده بسیاری از خودروسازان محصولات کم طرفدارتر خود را از چرخه تولید خارج کنند، اما بعید به نظر می رسد که حالا حالاها سدان های سایز متوسط قصد ترک کردن خط تولید خودروسازان را داشته باشند. چراکه افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند به جای اینکه یک کراس اوور از بین هزاران مدل موجود برای خرید در بازار جهان را تهیه کنند، یک سدان خانوادگی جذاب را خریداری کنند. در این مطلب یک ویدیو از مقایسه سه سدان جذاب ژاپنی یعنی تویوتا کمری TRD، هوندا آکورد و مزدا6 را قرار داده ایم.

به گزارش خودرونویس، این مقایسه و رقابت بین تویوتا کمری، مزدا6 و هوندا آکورد شامل درگ ریس و رولینگ ریس بوده و از این رو عملکرد هر سه محصول در این دو رقابت سنجیده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

مشخصات فنی

در خصوص قدرت باید اظهار کنیم که تویوتا کمری TRD از دو سامورایی دیگر شرکت کننده در این رقابت جلوتر است. پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی این خودرو قادر به تولید 301 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور همانند مدل های XSE و XLE است. این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می شود. هرچند در این ویدیو اشاره ای نشده، اما نسخه TRD تویوتا کمری نسبت به مدل های معمولی از یک سیستم تعلیق به روزرسانی شده، ترمزهای بزرگتر و تایرهای چسبنده تر بهره می برد.

هوندا آکورد از نظر قدرت بین تویوتا کمری و مزدا6 قرار دارد. این خودرو از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره گرفته که قادر به تولید 252 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. نسخه حاضر در این رقابت هوندا آکورد، تریم تورینگ بوده که مجهزترین مدل این خودرو محسوب شده و دارای تجهیزات لاکچری همانند دمپرهای تطبیقی و هد آپ دیسپلی است.

در آخر نیز مزدا6 نیز ضعیفترین خودروهای حاضر در این رقابت محسوب می شود. پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این خودرو قادر به تولید 250 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور در صورت استفاده از سوخت با اکتان بالا است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک بخ چرخ ها منتقل می شود. البته مزدا6 در حالی که کمترین قدرت تولیدی را بین این سه سامورایی دارد، بیشترین گشتاور را نیز تولید می کند. البته لازم به ذکر است که مزدا6 حاضر در این ویدیو نسخه 2020 بوده؛ چراکه مزدا مدل 2021 این خودرو را مقداری به روزرسانی کرده و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 434 نیوتن متر ارتقا داده است.

 

سخن پایانی

با مشاهده مشخصات فنی این سه خودرو روی کاغذ شاید تصور کنید که هوندا آکورد بازنده این میدان بوده و رقابت اصلی میان مزدا و تویوتاست. اما با دیدن ویدیو متوجه عملکرد خیره کننده آکورد می شوید. چراکه هوندا آکورد در هر دو رقابت درگ ریس و رولینگ ریس دو رقیب هم وطن خود را شکست داد. گرچه فاصله میان آکورد و کمری در رولینگ ریس بسیار ناچیز بود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟