اخبار خودرو جهان
مهندسی ایتالیایی در برابر دقت آلمانی

درگ ب ام و M5 کامپتیشن با فراری 488 پیستا

یکشنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس ب ام و M5 با فراری 488

ب ام و M5 مدل F90 یکی از جذاب ترین سدان های اسپرت تولید شده تا به امروز در صنعت خودروسازی جهان بوده و قادر است به راحتی بهترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت های تولید شده امروزی را هم به چالش بکشد. در این مطلب قصد داریم که عملکرد ب ام و M5 کامپتیشن تیون شده را در مقابل ابرخودرویی مانند فراری 488 پیستا در درگ ریس، رولینگ ریس و تست ترمز بسنجیم. فراموش نکنید که M5 یک سدان اسپرت لاکچری 2 تنی بوده که در مقابل فراری 488 پیستا که یک ابرخودروی مسابقه محور بوده، قرار گرفته است.

به گزارش خودرونویس، البته ب ام و M5 یک سدان لاکچری سنگین وزن هم محسوب می شود؛ ولی به لطف بهره بردن از یک پیشرانه دو توربوشارژ هشت سیلندر، گیربکس اتوماتیک هشت سرعته با تعویض دنده های بسیار سریع و همچنین سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، باید اعتراف کرد که M5 واقعا یک سلاح بسیار توانمند در رقابت های درگ ریس 400 متر است.

اما افرادی هستند که به این عملکرد خیره کننده M5 در حالت استاندارد اکتفا نمی کنند و برای ارتقا این خودرو به سراغ تیونرها می روند. این M5 کامپتیشن حاضر در این درگ ریس هم، توسط شرکت Evolve تیون شده که به لطف ارتقاهای صورت گرفته به راحتی می تواند هر ابرخودرویی را به چالش بکشد. اگر باور نمی کنید بهتر است این ویدیو را تماشا کنید.

 

 

مشخصات فنی ب ام و M5 کامپتیشن

ب ام و M5 F90 کامپتیشن یک دان اسپرت، لاکچری و قدرتمند حتی در حالت استاندارد کارخانه است. این خودرو از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 617 اسب بخار و بیشینه گشتاور 750 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ M5 منتقل می شود. به لطف این سیستم انتقال قدرت خیره کننده و گیربکس با تعویض دنده های سریع، نسخه کامپتیشن M5 قادر است در کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و قادر است طی 10.9 ثانیه از حالت پایان درگ 400 متر عبور کند.

ولی به لطف تغییراتی که کمپانی Evolve در ورودی های هوا، سیستم اگزوز و ای سی یو اعمال کرده، حال این M5 حاضر در این رقابت قادر به تولید بیشینه قدرت 800 اسب بخار و بیشینه گشتاور 950 نیوتن متر است.

 

مشخصات فنی فراری 488 پیستا

در آن سوی میدان، فراری 488 پیستا قرار دارد که در واقع کامل ترین نسخه ابرخودروی 488 GTB محسوب می شود. این خودرو مسابقه محورترین مدل خانواده محصولات 488 فراری بوده و به لطف قرارگرفتن موتور در وسط، هندلینگ بسیار خیره کننده ای در پیست دارد. قلب تپنده فراری 488 پیستا، یک پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بوده که قادر به تولید 710 اسب بخار و بیشینه گشتاور 770 نیوتن متر بوده که این انجین قدرتمندترین پیشرانه هشت سیلندر فراری تا به امروز محسوب می شود. به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن در ساختار بدنه، 488 پیستا خدود 91 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به مدل استاندارد فراری 488 دارد.

 

سخن پایانی

اما درگ ریس یقینا یک برنده دارد و رقابتی سخت بین مهندسی خیره کننده فراری و عملکرد چشمگیر ب ام و تیون شده وجود دارد. یقینا نتیجه این رقابت شما رو شوکه خواهد کرد. پس حتما ویدیو موجود در این مطلب را تماشا کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟