اخبار خودرو جهان
صفر ستاره ایمنی برای یک ون در سال 2021!

تست تصادف فاجعه بار میتسوبیشی اکسپرس 2020

چهارشنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
تست تصادف میتسوبیشی اکسپرس

خودروهای تولید شده از نظر ابعاد برابر نیستند و سایز خودرو الزاما نمی تواند ضامن ایمنی سرنشینان در تصادف باشد. میتسوبیشی اکسپرس یک ون فول سایز بوده و سال 2020 این ون دوباره به بازار استرالیا و نیوزلند عرضه شد. از این رو موسسه تست تصادف استرالیا یا ANCAP روی این ون فول سایز تست تصادف را آزمایش کرده تا سطح ایمنی این خودرو مشخص شود و نتایج به دست آمده بسیار نا امید کننده هستند.

به گزارش خودرونویس، در واقع این ون فول سایز میتسوبیشی اکسپرس در این تست تصادف هیچ امتیازی را کسب نکرد؛ ولی نباید انگشت اتهام خود را به سمت میتسوبیشی نشانه بگیرید. عملکرد میتسوبیشی اکسپرس 2020 در تست تصادف موسسه استرالیایی به طور کلی فاجعه بوده است. صفر ستاره ایمنی این ون بزرگ از موسسه ANCAP در واقع بر اساس فاکتورهای مختلفی که به چهار دسته ایمنی سرنشینان بزرگ سال، ایمنی سرنشینان خردسال، سیستم های کمکی راننده و ایمنی عابرین پیاده در جاده بوده به دست آمده است.

 

 

 

جزییات تست تصادف

در بین چهار فاکتور اعلام شده، عملکرد میتسوبیشی اکسپرس در محافظت از سرنشین بزرگسال بهتر از فاکتورهای دیگر بود؛ ولی در این زمینه هم این ون بزرگ موفق به دریافت تنها 55 درصد امتیاز شد. پایین ترین امتیاز به دست آمده هم مربوط به سیستم های ایمنی کمکی بوده که میتسوبیشی اکسپرس در این زمینه تنها هفت امتیاز کسب کرد. این ون بزرگ در زمینه محافظت از عابرین پیاده در جاده موفق به کسب تنها 40 امتیاز شد و از آنجایی که این یک خودروی کاری و ویژه حمل بار بوده، محافظت از سرنشین خردسال در آن لحاظ نشد.

با بررسی دقیق تر این تست های تصادف، موسسه ANCAP اظهار کرد که میتسوبیشی اکسپرس در بسیاری از تست های تصادف عملکرد لب مرزی داشت و در سه تست از چهار تست صورت گرفته، احتمال وارد شدن آسیب بسیار جدی به قفسه سینه راننده بسیار بالا بوده است.

بدترین و مخرب ترین تست تصادف این خودرو، هنگام وارد شدن ضربه از قسمت جانبی بود از دور بود که صفر امتیاز از چهار امتیاز ممکن را کسب کرد. در تست ضربه شلاقی هم این خودرو عملکرد فاجعه باری داشت که تنها نیم امتیاز از چهار امتیاز را کسب کرد. بهترین عملکرد میتسوبیشی اکسپرس هم در تست تصادف 100 درصدی از جلو بود که موفق به کسب 7.02 امتیاز از 8 امتیاز ممکن شد. با این حال این مینی ون در مجموع صفر ستاره ایمنی را از این موسسه کسب کرد و ANCAP اظهار کرد که شرایط لازم برای حضور در بازار استرالیا را ندارد.

 

چرا میتسوبیشی مقصر نیست؟

در ابتدای مطلب اظهار کردیم که میتسوبیشی مقصر ایمنی پایین اکسپرس نیست؛ چراکه این ون در واقع نسخه تغییر نام و نشان یافته نسل فعلی رنو ترافیک بوده که از سال 2015 تا به امروز در حال عرضه به بازار جهانی است. رنو ترافیک در سال 2015 توسط موسسه تست تصادف اروپا ENCAP بررسی شد و سه ستاره ایمنی از پنج ستاره را دریافت کرد. رنو ترافیک در تست تصادف سال 2015 در خصوص ایمنی سرنشینان موفق به دریافت 52 امتیاز و مشابه با میتسوبیشی اکسپرس شد؛ ولی در مقوله ایمنی عابرین پیاده موفق به دریافت 53 امتیاز شد که به مراتب بالاتر از میتسوبیشی اکسپرس است.

سیستم های ایمنی نیز به مراتب امتیاز بالاتری را توسط ENCAP نسبت به ANCAP به رنو ترافیک اختصاص داده شد و این خودرو در این زمینه هم 57 امتیاز کسب کرد. ولی نکته اصلی اینجاست که اکنون شش سال از این تست تصادف ENCAP گذشته و استانداردهای ایمنی تا حد زیادی تغییر کرده اند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟