اخبار خودرو جهان
عضو جدید باشگاه صفر ستاره ای ها

عملکرد ضعیف فورد کا پلاس در تست تصادف

یکشنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تست تصادف فورد ka پلاس

یک خودروی دیگر به تازگی به باشگاه خودروهای دارای صفر ستاره ایمنی در تست تصادف پیوسته است. جالب است بدانید که این خودرو هم اکنون هم در حال عرضه به بازار کشورهای آمریکای لاتین بوده که نام آن فورد کا پلاس بوده که یک سدان کوچک و اقتصادی است. البته لازم به ذکر است که همین خودرو در بازار اروپا نیز عرضه می شد.

به گزارش خودرونویس، این تست تصادف توسط موسسه لاتین New Car Assessment Program یا به اختصار LNCAP برگزار شده که این سدان سایز کوچک در این تست با وجود دارابودن دو کیسه ایمنی هوا به صورت استاندارد، با اقتدار صفر استاره ایمنی به دست آورد!  البته وجود دو کیسه ایمنی هوا در این خودرو باعث شده بود که در تست تصادف از رو به رو، فورد کا پلاس قادر باشد محافظت خوبی را از سینه، سر و گردن سرنشین و راننده بزرگسال به عمل آورد.  البته محافظت از زانوی سرنشینان جلو نیز امتیاز لبه مرز داشت.

 

 

نقطه ضعف اصلی فورد کا پلاس سدان در تست تصادف جانبی بود. در حالی که این خودرو در زمینه محافظت از سر، شکم و لگن سرنشینان در تست تصادف جانبی امتیازات قابل قبولی را کسب کرد، ولی موسسه تست تصادف لاتین NCAP محافظت از سینه سرنشینان را ضعیف ارزیابی کرد. همچنین این خودرو در تست تصادف از عقب نیز به دلیل اتصال ضعیف صندلی ها عملکردی ضعیف از خود نشان داد. ارزیابی ستون جانبی نیز انجام نشد، چراکه این خودرو به صورت استاندارد دارای محافظ جانبی سر سرنشین نیست.

 

ایمنی کودک در فورد کا پلاس

از طرف دیگر، فورد کا پلاس در حفظ ایمنی کودن نیز امتیاز نا امید کننده ای را کسب کرد و تنها موفق به کسب 4.57 امتیاز از بیشینه نمره 49 شد. در خصوص محافظت از عابر پیاده نیز موسسه تست تصادف آمریکای لاتین بیان کرد فورد کا پلاس قادر به پاس کردن استاندارد UN 127 به منظور محافظت از عابر پیاده نیست.

 

سایر اعضای باشگاه صفر ستاره ای ها!

با توجه به ورود کا پلاس به باشگاه صفر ستاره ایمنی ها در موسسه تست تصادف لاتین NCAP، باید اظهار کنیم که این سدان کوچک آمریکایی به خودروهای دیگری همچون کیا پیکانتو، گریت وال استید 5، ماروتی سوزوکی S-Presso در باشگاه نا امن ترین ها پیوسته است.

داشتن صفر ستاره ایمنی برای این خودروهای ارزان قیمت یاد شده، موضوعی بسیار نگران کننده است؛ چراکه قیمت ارزان این خودرو باعث می شود که افراد بیشتری اقدام به خریدشان کنند و این رو تعداد آنها در خیابان ها به مراتب بیشتر از خودروهای گران قیمت تر ایمن است.

 

سخن پایانی

با توجه به اهمیت بالای ایمنی سرنشینان و سخت تر شدن تست های تصادف، خودروسازان باید تلاش خود را  برای کسب نمره های بالاتر در تست تصادف و ارتقا ایمنی محصولاتشان بیشتر کنند. چراکه در چنین خودروهایی جان سرنشینان در معرض خطر بوده و نمی توان هیچ ارزش مادی را برای جان افراد داخل خودرو متصور بود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟