اخبار خودرو جهان
عملکرد فاجعه بار در تست تصادف گلوبال NCAP

گریت وایل استید 5 ارابه مرگ آفریقایی ها

شنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تست تصادف گریت وال استید 5

موسسه گلوبال NCAP با هدف ارتقا سطح ایمنی خودروهای موجود در بازار جهانی به خصوص بازار آفریقا، تصمیم به تست تصادف یک پیکاپ چینی را گرفت تا مشخص شود عملکرد آن در تصت تصادف چگونه است. کاملا قابل درک است که نسخه انتخاب شده این پیکاپ گریت وال Steed 5 برای این تست تصادف، مدل پایه این خودرو است؛ چراکه بعید است راننده و سرنشینان پس از تصادف بدون دیدن آسیبی جدی بتوانند از خودرو پیاده شوند که این نتیجه عملکرد فاجعه بار این پیکاپ چینی در تست تصادف است.

به گزارش خودرونویس، قطعا خیلی عجیب به نظر می رسد که در روزهای پایانی سال 2020، همچنان پیکاپی مانند نسخه پایه گریت وال استید 5 در بازار کشوری مانند آفریقای جنوبی وجود دارد که کاملا بدون کیسه ایمنی هوا به فروش می رسد. این خودرو نه تنها از کیسه ایمنی هوا بهره ای نبرده، بلکه برای آن تجهیزات ایمنی که مدت هاست روی محصولات موجود در بازارهای جهانی نصب می شود را هم ندارد. به عبارت دیگر گریت وال استید 5 از سیستم ترمز ضد قفل ABS و همچنین توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا همان EBD نیز بهره ای نبرده است.

 

 

 

ویدیو تست

ویدیوی تست تصادف پیکاپ گریت وال استید 5 به خوبی گویای همه چیز است. چراکه در تست تصادف از جلو با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت، سر راننده با شدت بسیار زیادی به غربیلک فرمان فرمان می کند که منجر به مرگ وی یا آسیب جدی می شود. همچنین با تحلیل های صورت گرفته پس از تصادف، به نظر می رسد که نصب کیسه ایمنی هوا ایمنی سرنشینان و راننده را تضمین نمی کند؛ چراکه در اثر این تصادف کابین سرنشینان تغییر شکل داده و غربیلک فرمان نیز جا به جا می شود.

موسسه گلوبال NCAP بیان کرد که بعید به نظر می رسد که نصب کیسه ایمنی هوا به دلیل مشاهده این دو ایراد خیره کننده بتواند ایمنی سرنشین و راننده را تضمین کند. از این رو گریت وال استید 5 در این تست تصادف با گرفتن صفر ستاره ایمنی یکی از ناایمن ترین خودروهای جهان شناخته می شود.

 

عملکرد مشابه نیسان NP300 هاردبادی در تست تصادف

یکی دیگر از پیاپ های ناایمن موجود در بازار بازار آفریقای جنوبی، پیکاپ نیسان NP300 هاردبادی بوده که عملکرد نگران کننده ای را از خود نشان داد. این خودرو هم که دو سال پیش تست شده بود، صفر ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کرد که دلیل این نمره خجالت بار، احتمال مرگ یا آسیب بسیار جدی به سرنشینان و راننده در تصادف واقعی بود.

دیوید وارد مدیرکل موسسه ایمنی گلوبال NCAP در آن زمان بیان کرد که نیسان NP300 HardBody(بدنه سخت) به دلیل دارابودن بدنه بسیار ضعیف و غیر مستحکم به طرز مضحکی نام گذاری شده است.

 

سخن پایانی

دوباره در خصوص گریت وال استید 5 صحبت می کنیم. قطعا کنجکاو هستید که بدانید پیکاپی با این عملکرد فاجعه بار و فقدان تمام تجهیزات ایمنی، چه قیمتی دارد. این پیکاپ خطرناک در نسخه پاهی برچسب قیمتی نزدیک به 13 هزار دلار دارد که در صورت سفارش نسخه SX که به تجهیزاتی مانند دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز نیز مجهز شده، باید مبلغ بیشتری برای این ارابه مرگ هزینه کنید.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟