اخبار خودرو جهان
ستون ‌های استوار

معرفی ایمن ‌ترین خودروهای 2020

پنجشنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۹
خواندن 9 دقیقه
آئودی A6

انتخابِ مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین اتومبیل‌های جهان کار آسانی نیست؛ اما خوشبختانه موسسه بیمه و امنیت بزرگراه‌ها یا IIHS ایالات ‌متحده آمریکا خیال ما را راحت کرده و با ارائه گزارش‌هایی به معرفی ایمن‌ترین خودروها در سال 2020 پرداخته است.

به گزارش خودرونویس، باید واقع بین بود و پذیرفت که هر شخصی که پشت فرمان یک اتومبیل قرار بگیرد، با خطرات مختلفی مواجه خواهد شد. حتی اگر شما مقصر وقوع تصادف نباشید؛ احتمالا شخص دیگری با بی احتیاطی به شما خسارت‌هایی را وارد خواهد کرد. به همین دلیل ایلان ماسک پیکاپی به نام سایبرتراک (cybertruck) ساخت تا شاید کمی به شما کمک کرده باشد؛ اما متاسفانه این کار را به خوبی انجام نداد.

گزارش و ارزیابی IIHS براساس معیارهایی مانند برخورداری از سیستم جلوگیری از تصادف، وضعیت صندلی کودکان در هنگام تصادف، قابلیت ضربه‌پذیری خودرو در محافظت از سرنشینان خودرو و سایر موارد مرتبط به ایمنی خودروها بوده و به این ترتیب می‌توان بهترین مدل‌های 2020 از نظر ایمنی را انتخاب کرد. بنابراین در ادامه از شما دعوت می‌کنیم که همراه خودرونویس بوده و با بهترین اتومبیل‌های ایمن و موجود در سال 2020 آشنا شوید.

 

هوندا اینسایت

هوندا اینسایت

هوندا اینسایت جدید با وقفه‌ای چهار ساله و در سال 2019 معرفی شد. هوندا مدل این‌سایت را براساس سیویک ساخته و باید دانست که سیویک مدل دیگری از محصولات کمپانی هوندا بوده و یکی از موفق‌ترین خودروهای ژاپنی در بازار جهانی است. بدنه این‌سایت یکپارچه بوده و این محصول به دلیل برخورداری از سیستم‌های مرتبط با جلوگیری و یا کاهش تصادف و همچنین میزبانی عالی از صندلی کودک در هنگام بروز حوادث رانندگی، موفق به کسب امتیاز بالایی از نظر ایمنی شده است.

این‌سایت از امکانات استاندارد ایمنی مانند چراغ‌های روشنایی روز، سیستم جلوگیری از انحراف در خط حرکتی و… برخوردار است. موسسۀ بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا به این‌سایت امتیازِ Top Safety Pick Plus را داده است. بنابراین هوندا این‌سایت نه تنها یکی از زیباترین سدان‌های بازار است؛ بلکه از ایمنی مناسبی هم برخوردار بوده و از جان شما و سرنشینان خود به خوبی محافظت خواهد کرد.

 

مزدا 3 هاچبک

مزدا 3 هاچبک

مزدا 3 هاچبک تنها مدل ایمن در بین محصولات متنوع کمپانی مزدا نیست و این محصول مانند مدل‌های مزدا 6 سدان  و شاسی‌بلندهای CX-3، CX-5 و CX-9 بوده و از بهترین امکانات ایمنی استفاده می‌کند.

به نظر نمی‌رسد که مزدا هم مانند برندهای دیگر سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای ساخت خودروهای برقی داشته باشد و ظاهراً خیلی برروی ساخت خودروهای برقی متمرکز نشده است. البته این برند ژاپنی اخیراً اولین اتومبیل الکتریکی خود را ساخته و آزمایش‌های مرتبط به آن را شروع کرده است و احتمالاً ما در سال 2021 شاهد عرضه نخستین محصول برقی مزدا خواهیم بود. با این وجود مزدا با استفاده از امکانات و ساختارِ مدل مزدا 3 هاچبک، خریداران را تحت تاثیر قرار داده و در شش تست تصادف موسسۀ بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا، موفق به کسب بالاترین امتیاز و رتبه‌ای عالی شده است. بنابراین فعلاً مزدا برای جذب مشتری نیازی به توسعه و عرضه مدل‌های برقی نداشته و به راحتی سهم خود از بازار را برداشت می‌کند!

 

سوبارو لگاسی

سوبارو لگاسی

سوبارو در سال 2020 دستی به سر و روی مدل لگاسی کشیده و سدانی زیبا و خیره‌کننده را عرضه کرده است. در این مدل می‌توان از توان پیشرانۀ جدید 260 اسب‌بخاری و توربوشارژ سوبارو به همراه سیستم اطلاعات و سرگرمی این برند ژاپنی و صفحۀ نمایش لمسی 11.6 اینچی استفاده کرد.

اما چیزی بیشتر از ویژگی‌های مزبور نظر ما را به خود جلب می‌کند. لگاسی 2020 به مجموعه‌ای از آپشن‌های استاندارد و فعال ایمنی مجهز شده و از جملۀ امکانات یادشده باید به سیستم جلوگیری از تصادف، قابلیت ضربه‌پذیری خودرو در محافظت از سرنشینان خودرو و همچنین محافظت عالی از صندلی کودکان و… اشاره کرد. این خودرو در شش تست تصادف موسسۀ بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا شرکت کرده و علاوه بر کسب امتیاز عالی، رتبه برتر موسسۀ مزبور را به دلیل تاثیر مثبت امکانات ایمنی خود به دست آورده است.

 

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

در کابین مدل 2019 نیسان ماکسیما می‌توان از امکانات جدیدی بهره برد و علاوه بر آن طراحی و چهره بیرونی این محصول هم کاملاً ارتقاء یافته است. بنابراین نیسان مدل 2020 ماکسیما را با کمترین تغییرات عرضه کرده است. البته نیسان به فکر مشتریان خود بوده و امکانات جدید و پیشرفتۀ ایمنی را به ماکسیما 2020 افزوده است. در این محصول شاهد حضور امکاناتی مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خطر حرکتی، نظارت بر نقطه کور، چراغ‌های استاندارد روشنایی روز و… هستیم. بنابراین نیسان ماکسیما 2020 به سادگی در لیست ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار از نظر موسسۀ بیمه و ایمنی بزرگراه‌ها قرار می‌گیرد.

 

تویوتا کمری

تویوتا کمری

تویوتا کمری 2020 فقط یک سدان بزرگ و سایز متوسط نیست؛ بلکه این اتومبیل یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار جهانی است. این محصول در هر سه تست تصادف سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌‌های ملی آمریکا یا NHTSA حضور یافت و در تمام آنها موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شد. این موضوع قطعاً به خوبی می‌تواند ایمن بودن محصولات تویوتا و مدل کمری را اثبات کرده و به تصمیم‌گیری بهتر خریداران کمک کند. علاوه بر این، کمری در شش تست تصادف موسسۀ بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا شرکت داشته و در تمام تست‌های مزبور موفق به کسب بالاترین امتیاز ایمنی شده است.

کمری از تمام جهات خودرویی ایده‌آل بوده و از امکانات ایمنی متعددی مانند دوربین دید عقب، هشدار خروج از خط حرکتی، هشدار برخورد با روبرو، ترمز اضطراری، سیستم تشخیص عابر پیاده و چراغ‌های جلوی اتوماتیک برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های ایمنی تویوتا کمری 2020 باید به سیستم دوربین 360 درجه و ترمز اضطراری خودکار در عقب اشاره کرد.

 

لکسوس ES 350

لکسوس ES 350

مدل 2020 لکسوس ES 350 را باید یکی از نسخه‌های نسل هفتم ES دانست که در سال 2019 معرفی شده بود. به همین دلیل هم هیچ تمایز چشمگیری بین مدل 2020 و 2019 لکسوس ES 350 دیده نمی‌شود. طراحی داخلی چشم‌نواز، سیستم سرگرمی با وضوح مناسب و ایمنی بالا را باید از جملۀ ویژگی‌های مدل 2020 لکسوس ES 350 دانست.

در حالی که لکسوس ES 350 کمتر از نیاز معمول به سنسورهای سیستم هشدار برخورد با جلو مجهز شده؛ اما در دو تست موسسۀ بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا و با سرعت‌های 19 و 40 کیلومتر در ساعت، موفق به جلوگیری از برخورد شده است. همچنین ES 350 در دو تست همپوشانی پیشانی کوچک که توسط IIHS و کمپانی تویوتا به عنوان بخشی از تایید عملکرد مثبت این محصول در هنگام تصادف با روبرو، امتیاز بالایی کسب کرده است. در واقع لکسوس ES 350 فقط اسپرت نبوده و باید آن را خودرویی ایمن دانست.

 

مرسدس بنز C-Class سدان

مرسدس بنز C کلاس

مدل 2020 مرسدس‌بنز C-Class با طراحی بدون نقصِ محیط داخلی و برخورداری از امکانات استاندارد و متنوعی که در مد‌‌ل‌های پیشین به شکل اختیاری و سفارشی عرضه می‌شدند؛ قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار است. این اتومبیل به عنوان محصولی لوکس و کامپکت در انواع مختلفِ سدان، کوپه و کانورتیبل عرضه می‌شود.

از ویژگی‌های ایمنی C-Class می‌توان به سیستم کمکی ترمز فعال اشاره کرد. این سیستم به راننده هشدار داده و در صورت نیاز برای جلوگیری از برخورد با جلو، ترمز خواهد کرد. همچنین سیستم دیدِ 360 درجه فراگیر C-Class به راننده اتومبیل اجازه می‌دهد که اجسام و یا عابرین پیاده را در مکان‌های تنگ و به هنگام پارک کردن خودرو ببیند و از سیستم نقطه کور فعال استفاده کند. این خودرو در دو تست سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌‌های ملی و موسسۀ بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا نمره بالایی گرفته است. جالب است که مدل‌های قبلی این محصول، در لیست خطرناک‌ترین اتومبیل‌های اروپایی قرار داشته‌اند.

 

تسلا مدل 3

تسلا مدل 3

تسلا با عرضه مجموعه‌ای از اتومبیل‌های برقی صنعت خودروسازی را متحول کرد. مدل 3 قطعاً اتومبیل لوکسی نیست؛ اما بسیار بی‌خطر است. علی‌رغم تلاش‌های ناموفق تسلا در بحث ایمنی، امنیت اتومبیل‌ همیشه جزء اولویت‌های این کمپانی آمریکایی بوده است. در حالی که اکنون منتظر عرضه سایبرتراک هستیم؛ مدل 3 با ایمنی قابل قبول خود به ما چشمک می‌زند.

مدل 3 تسلا در آزمون موسسۀ بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا به دلیل قابلیت ضربه‌پذیری خودرو در محافظت از سرنشینان، برخورداری از سیستم جلوگیری از تصادف و کاهش آن و حفاظت از صندلی کودک نمره برتر را گرفته و در مسیر درستی حرکت می‌کند. اما ایمنی عامل جذب خریداران محصولات تسلا نبوده و همیشه این کمپانی با ساخت محصولاتی متمایز مشتریان را به سمت خود کشانده است. در واقع ایمنی و کسب رتبۀ برتر موسسۀ IIHS تنها یکی از جذابیت‌های مدل 3 است.

 

آئودی A6

آئودی A6

مدل 2020 آئودی A6 محیط داخلی جذاب و راحتی دارد. طراحی این محصول در سال 2019 مورد بازنگری قرار گرفت و اکنون مدل 2020 آئودی A6 به عنوان سدانی لوکس و سایز متوسط در بازار حضور داشته و از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. این محصول مورد بررسی NHTSA و IIHS قرار گرفته و در تمام تست‌ها نمره بالایی گرفته است.

 

جنسیس G70

جنسیس G70

همان‌طور که جنسیس می‌گوید؛ رانندگی با G70 در خیابان‌ها شور و نشاط بی نظیری را به شما منتقل خواهد کرد. این اتومبیل به طور غریزی و برای داشتن عملکرد بهتری نسبت به سایر اتومبیل‌ها ساخته شده و سدانی لوکس است. علاوه بر ویژگی‌های مزبور باید گفت که جنسیس G70 ایمنی بسیار خوبی دارد.

این محصول به شکل استاندارد مجهز به سیستم جلوگیری از برخورد با جلو، هشدار نقطه کور، سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو و… است. جنسیس G70 توسط موسسۀ بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا مورد بررسی قرار گرفته و امتیاز Top Safety Pick Plus را به خود اختصاص داده است.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟