اخبار خودرو جهان
همزاد فولکس واگن ID.6

انتشار تصاویر آئودی Q5 ای-ترون توسط وزارت صنعت چین

چهارشنبه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آئودی Q5 ای-ترون

آئودی در نمایشگاه شانگهای 2021 یک اسیووی الکتریکی مفهومی رونمایی کرده بود و چند روز پیش هم تصاویر جاسوسی این خودرو در آلمان منتشر شده بود. حال نوبت ملاقات با نسخه تولیدی این اسیووی رسیده است. آئودی برای این خودرو نام Q5 E-Tron (ای-ترون) را انتخاب کرده و لحظاتی پیش تصاویر آن در وب سایت وزارت صنعت و اطلاعات تکنولوژی چین منتشر شد. این بخشی از پروسه همگان سازی خودروهایی بوده که قرار است در چین به فروش برسند.

به گزارش خودرونویس، این کراس اوور الکتریکی با وجود اینکه در نام خود با Q5 مشترک است، اما تقریبا هیچ وجه مشترکی با Q5 درونسوز نداشته و ضمن دارابودن ابعادی بزرگ و بهره بردن از پیشرانه الکتریکی، پایه و اساس طراحی آن فولکس واگن ID.6 بوده است. آئودی Q5 ای-ترون یک کراس اوور الکتریکی با سه ردیف صندلی بوده که دارای طولی معادل 4876 میلی متر همانند فولکس واگن ID.6 است. فاصله بین دو محور این خودرو 2965 میلی متر اعلام شده که نویدبخش کابینی بسیار جادار است.

نمای عقب آئودی Q5 ای-ترون

در این لحظه تصاویر مربوط به کابین این کراس اوور الکتریکی منتشر نشده، ولی می توان نمای بیرونی Q5 ای-ترون را از زوایای مختلفی مشاهده کرد. وزارت صنعت و تکنولوژی چین تصاویر رینگ های مختلف با طرح های متفاوتی را برای این خودرو منتشر کرده و در نسخه های مجهزتر امکان سفارش رنگ هایی جذاب مانند نارنجی نیز وجود دارد. با توجه به عکس های منتشر شده پی می بریم که در برخی از مدل های این خودرو طراحی چراغ ها مقداری متفاوت بوده و از تریمی دو رنگ برای قاب آینه های جانبی نیز استفاده می شود.

نسخه های مختلف آئودی Q5 ای-ترون

مشخصات فنی آئودی Q5 ای-ترون

طبق اطلاعات وزارت صنعت چین، قرار است که این خودرو در دو ترین 35 E-Tron و 50 E-Tron کواترو به فروش برسد که از نظر فنی با نسخه تک موتوره و دو موتوره فولکس واگن ID.6 مشترک هستند. این اسیووی الکتریکی روی پلتفرم MEB ماژولار فولکس واگن توسعه یافته و در نسخه تک موتوره دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک بوده که قادر به تولید 177 اسب بخار توسط یک موتور الکتریکی است. این نسخه قادر است طی 9.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

البته یک نسخه تک موتوره قدرتمندتر نیز رای این خودرو نیز توسعه داده شده که قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت بوده و طی 9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. این مشخصات دقیقا مشابه همزاد این خودرو یعنی فولکس ID.6 هستند.

تریم های مختلف آئودی Q5 ای-ترون

نسخه دو موتوره آئودی Q5 E-Tron دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و قدرت تولیدی آن مقداری از مرز 300 اسب بخار فراتر است. این مدل هم قادر است طی 6.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این کراس اوور الکتریکی وزنی معادل 2410 کیلوگرم دارد که تقریبا با بنتلی بنتایگا هشت سیلندر برابری می کند.

 

سخن پایانی

تصاویر رسمی این خودرو که در وزارت صنعت چین منتشر شده به معنای رونمایی رسمی نیست و قرار است که در نمایشگاه چنگدو چین که در 27 آگوست برگزار می شود، آئودی Q5 E-Tron به صورت رسمی رونمایی شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟