اخبار خودرو جهان
بهبود عملکرد در کنار استایلی اسپرت تر

بنتلی بنتایگا S معرفی شد

چهارشنبه - ۵ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
بنتلی بنتایگا S

بنتلی پس از معرفی نسخه های به روزرسانی شده بنتایگا و بنتایگا اسپید، حال تنوع نسخه های این اسیووی سوپر لوکس را افزایش داده و محصولی جدید به نام بنتایگا S را رونمایی کرده است. این مدل یک عضو اسپرت بوده که به خانواده بنتایگا اضافه شده ولی در قامت نسخه اسپید W12 نیست.

مشخصات فنی بنتلی بنتایگا S

به گزارش خودرونویس، بنتلی اظهار کرده که بنتایگا S به درخواست افرادی توسعه یافته که قصد دارند از عملکرد و داینامیک بنتایگا در جاده لذت کامل ببرند. یکی از ویژگی های برجسته بنتایگا S، وجود سیستم داینامیک راید کنترل بنتلی در این خودرو است. این ویژگی یک سیستم آنتی رولینگ فعال بوده که از یک موتور 48 ولتی استفاده می کند که به ادعای بنتلی این اولین نمونه ابداع شده در صنعت خودروی جهانی است.

نمای عقب بنتلی بنتایگا S

این سیستم طی تنها 0.3 ثانیه واکنش نشان می دهد و قادر به مقابله با 1300 نیوتن متر گشتاور جانبی به هنگام مانورها و حرکت با سرعت بالا در پیچ های تند است. این سیستم به صورت استاندارد در بنتلی بنتایگا S نصب شده و این کمپانی ادعا کرده که پایداری بی نظیری برای کابین و بیشتری تماس چرخ با سطح زمین را به ارمغان می آورد.

چراغ جلو بنتلی بنتایگا S

یکی دیگر از تغییراتی که در بنتایگا S نسبت به مدل معمولی این اسیووی اعمال شده، اضافه شدن حالت رانندگی اسپرت برای بهبود فرمانپذیری، پاسخ بهتر دریچه گاز نسبت به فشردن پدال و سختتر شدن 15 درصدی سیستم تعلیق به لطف افزایش فشار دمپرهاست. یک سیستم اگزوز عملکردی با اصطکاک کمتر و لوله های ثانویه برای بنتایگا S به صورت استاندارد نصب شده و در آخر هم باید اظهار کنیم سیستم توزیع هوشمند گشتاور بنتلی در بنتایگا S برای عملکرد بهتر دوباره کالیبراسیون شده است.

بنتلی بنتایگا S

زیر کاپوت بنتلی بنتایگا S هیچ به روزرسانی نسبت به مدل استاندارد صورت نگرفته است. این اسیووی سوپرلوکس همچنان از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 542 اسب بخار و بیشینه گشتاور 770 نیوتن متر است. این قصر لوکس طی 4.4 ثانیه می تواند از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 290 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بنتلی در خصوص مصرف سوخت این مدل اظهار کرده که در صورت رانندگی معمولی، این خودرو با مخزن سوخت پر می تواند مسافتی معادل 650 کیلومتر را طی کند.

سقف بنتلی بنتایگا S

تفاوت های ظاهری

این نسخه اسپرت تر بنتلی بنتایگا به لطف چندین تغییر ظاهری از مدل استاندارد این اسیووی لوکس قابل تشخیص است. در فضای بیرونی ظاهد نصب آینه های مشکی رنگ، رکاب های مشکی و چراغ های جلو و عقب با تم دودی هستیم. همچنین در پروفیل عقب اسپویلری بزرگتر با طراحی جدید در راستای خط سقف نصب شده است. دو خروجی اگزوز بیضی شکل نیز در قسمت زیرین سپر و درون دیفیوزر بنتایگا S طراحی شده اند. اگر متوجه این تغییرات هم نشدید، با دیدن نشان S در کنار نام بنتایگا متوجه می شوید که این مدل استاندارد نیست.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟