اخبار خودرو جهان
بر پایه فولکس واگن ID.6 طراحی شده است

اسیووی الکتریکی جدید آئودی شکار شد

دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
اسیووی الکتریکی آئودی

 در آپریل امسال آئودی خیلی مخفیانه یک اسیووی تمام الکتریکی مفهومی در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 معرفی کرد. این اسیووی الکتریکی که طولی معادل 4.87 متر داشت، روی پلتفرم الکتریکی ماژولار MEB گروه خودروسازی فولکس واگن توسعه یافته و به نظر می رسد که اجزای مشترک زیادی با فولکس واگن ID.6 داشته باشد. پس از شانگهای 2021، دیگر خبری از این اسیووی الکتریکی آئودی نبود تا اینکه تصاویر جاسوسی تازه منتشر شده خبر از تکمیل فازهای توسعه آن را داده اند.

به گزارش خودرونویس، جالب اینجاست که نسخه پروتوتایپ شکار شده این اسیووی الکتریکی در آلمان حضور داشت و تمام بدنه آن به منظور پنهان کاری با استیکر پوشانده شده بود. این خودرو که در یک پارکینگ عمومی پارک شده بود، به نظر می رسد که دارای تمام المان های نسخه تولیدی باشد و شباهت زیادی میان آن با اسیووی مفهومی رونمایی شده در نمایشگاه شانگهای 2021 دیده می شود. سبک طراحی پروفیل جلو و همچنین چراغ های باریک جلو دقیقا مشابه با نسخه مفهومی رونمایی شده در نمایشگاه شانگهای هستند که اتفاقا جذابیت بصری بالایی هم دارند.

نمای عقب اسیووی الکتریکی آئودی

عکاسان نسبت به تصویربرداری از کابین این خودرو هم اقدام کردند که جالب اینجاست درون کابین هیچ کاوری برای پنهان کاری وجود نداشت. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این کراس اوور الکتریکی جدید آئودی دارای صندلی های چرمی زیبا با دوخت سفید رنگ، کنسول میانی شناور و یک نمایشگر لمسی مالتی مدیا عریض در روی داشبورد است. این ترکیب بسیار مشابه سبک طراحی اجرا شده در طراحی Q4 ای-ترون است؛ ولی به نظر می رسد که در ساخت این کراس اوور الکتریکی جدید مواد اولیه ارزان قیمت تری نسبت به Q4 ای-ترون استفاده شده باشد.

نمای جانبی اسیووی الکتریکی آئودی

قرار است که نسخه تولیدی این اسیووی الکتریکی که هنوز نام آن مشخص نیست، از سال آینده در چین به فروش برسد و در آن زمان فضای خالی میان Q5 و Q7 را پر می کند. از دیدی دیگر اگر بخواهیم صحبت کنیم، این اسیووی الکتریکی می تواند نسخه ای مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر از آئودی ای-ترون باشد و از آنجایی که روی پلتفرم MEB و فولکس واگن ID.6 توسعه یافته، یقینا پیشرانه الکتریکی ضعیف تری نسبت به اسیووی ای-ترون دارد.

کابین اسیووی الکتریکی آئودی

سخن پایانی

پیش بینی می کنیم که آئودی تا پیش از پایان سال جاری این اسیووی الکتریکی جدید را رونمایی می کند. در این لحظه تصور می کنیم که این محصول جدید صرفا ویژه بازار چین باشد و انتظار می رود که پیشرانه الکتریکی و بیشینه مسافت قابل پیمایش یکسانی با فولکس واگن ID.6 داشته باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟