اخبار خودرو جهان
اوضاع شکننده و بحرانی کووید 19 در ژاپن

لغو نمایشگاه توکیو اتو سالن 2021 به دلیل ویروس کرونا

چهارشنبه - ۳ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
توکیو اتو سالن 2020

ظاهرا ویروس کرونا و آسیب های آن به صنعت به ویژه خودروسازی تمامی ندارد. در ادامه تمام لطمه هایی که این ویروس به رویدادهای خودرویی در سال گذشته وارد کرد، نمایشگاه توکیو اتو سالن یکی دیگر از مراسم های مهم خودرویی که به دلیل خطر همه گیری ویروس کرونا در سال 2021 لغو شده است. این تصمیم توسط برگزار کنندگان این رویداد بزرگ خودرویی در مرکز همایش های Makuhari Messe گرفته شد؛ چراکه ظاهرا هیچ نشانی از کندی شیوع ویروس کرونا در ژاپن دیده نمی شود.

به گزارش خودرونویس، اوضاع کرونا در ژاپن نه تنها بویی از بهبود ندیده، بلکه به مراتب در این ماه ها بدتر هم شده است. طی 9 ماه ابتدایی شیوع ویروس کرونا، ژاپن حدود 100 هزار مورد مبتلا را به ثبت رساند؛ ولی طی این دو ماه گذشته تعداد مبتلایان به کووید 19 در این کشور نزدیک به دو برابر شده است. وضعیت در پایتخت ژاپن به مراتب بحرانی تر است؛ توکیو بیشترین آمار مرگ و میر در اثر کرونا را در میان شهرها ژاپن داشته و تا به امروز 568 نفر در این شهر جان خود را از دست داده اند. این در حالی بوده که شمار مبتلایان به کرونا در توکیو نیز به سرعت در حال افزایش هستند.

 

عودت پول بلیت بازدیدکنندگان از توکیو اتو سالن

لازم به ذکر است که افرادی که هزینه بلیت بازدید از نمایشگاه توکیو اتو سالن را پرداخت کرده بودند، پول بلیت آنها کاملا عودت داده خواهد شد که جزییات مربوط به عودت وجه در وب سایت رسمی این نمایشگاه اعلام می شود. اما خبر مهم اینجاست که این رویداد خودرویی به نوعی هم برگزار می شود؛ در واقع برگزار کنندگان توکیو اتو سالن قصد دارند که مراسم را به صورت مجازی برگزار کنند و درهای دیجیتالی این نمایشگاه خودرویی در تاریخ 15 ژانویه گشوده خواهد شد!

این بدان معناست که با وجود لغو توکیو اتو سالن به صورت حضوری، ولی ما همچنان قادر به دیدن خودروهای عجیب ویژه بازار ژاپن در این رویداد مجازی هستیم و این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

مروری بر نمایشگاه اتو سالن 2020

نمایشگاه توکیو اتو سالن 2020 که در اوایل سال جاری و پیش از همه گیری ویروس کرونا برگزار شده بود، رویداد بسیار شلوغ و پر ازدحامی بود. در این رویداد ضمن معرفی تعداد زیادی خودروی شخصی سازی شده، شاهد به نمایش گذاشتن برخی خودروها برای اولین بار در جهان بودیم. این خودروها شامل هوندا سیویک تایپ R به روزرسانی شده، تویوتا GR یاریس و نسخه مجهز به گیربکس CVT آن و سوبارو لوورگ STI اسپرت بودیم که به نوعی به نسخه WRX و WRX STI اشاره داشت. هوندا هم در این رویداد اکسسوری های جذاب و متنوعی را برای S2000 معرفی کرده بود. نیسان هم اینفینیتی Q50 را که بر پایه اسکای لاین توسعه یافته بود با ظاهری مسابقه ای و مشخصات ویژه در توکیو اتو سالن 2020 به نمایش گذاشته بود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟