اخبار خودرو جهان
مجهز به یک موتور 1.8 لیتری باکسر توربوشارژ

معرفی کامل دومین نسل سوبارو لوورگ

شنبه - ۱ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
سوبارو لوورگ

کاملا قابل درک است اگر ندانید نام Levorg را سوبارو برای محصول خود چگونه انتخاب کرده است. در ابتدا باید بیان کنیم که این نام از ترکیب سه کلمه Legacy، reVOlotion و touRinG تشکیل شده است. این خودرو استیشن در ابتدای زمان عرضه خود در سال 2014، تنها محصولی ویژه بازار ژاپن بود، اما پس از آن در بازارهای دیگری از جمله استرالیا و کشورهای اروپایی نیز عرضه شد و توانست به محصولی موفق برای سوبارو تبدیل شود.

به گزارش خودرونویس، سوبارو به زودی قصد عرضه دومین نسل لوورگ به سرزمین خورشید تابان یعنی ژاپن و سپس سایر بازارهای جهانی را دارد. در این راستا نسخه پروتوتایپ این خودرو و مدل اسپرت STI آن در ماه های اکتبر سال 2019 و ژانویه سال 2020 رونمایی شدند. گرچه این خودرویی که در تصاویر می بینید نیز مشابه نسخه پروتوتایپ سوبارو لوورگ است، اما بد نیست بدانید که سوبارو همراه با تصاویر رسمی نسخه تولیدی لوورگ که منتشر کرده، برای اولین بار کابین لوورگ را هم نمایش داده است.

سوبارو لوورگ

جالب توجه ترین و خاص ترین ویژگی کابین سوبارو لوورگ جدید، نمایشگر 11.6 اینچی ایستاده لمسی میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و نمایشگر 12.3 اینچی تمام دیجیتالی پشت فرمان است. همچنین آینه نصب شده برای دید عقب از نوع دیجیتالی بوده که این موضوع هم به جذابیت لوورگ جدید افزوده است.

 

مشخصات فنی

در حالی که طراحی بیرونی این خودرو ممکن است این حس را در شما ایجاد که این خودرو فیس لیفتی از نسل اول لوورگ است، اما بهتر است بدانید که این یک خودروی تمام جدید است. نسل دوم لوورگ، روی پلتفرم SGP سوبارو توسعه یافته و به یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر باکسر بنزینی توربوشارژ مجهز شده است. البته نسخه پروتوتایپ معرفی شده لوورگ در سال گذشته نیز به همین پیشرانه مجهز شده بود که قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است.

موتور سوبارو لوورگ

ابعاد

نسل دوم سوبارو لوورگ در مقایسه با مدل پیشین، به احتمال زیاد کابینی جادارتر خواهد شد که این مهم نتیجه افزایش ابعاد این خودرو به نسبت گذشته است. نسل دوم لوورگ 65 میلی متر نسبت به نسل پیشین طویل تر شده و حال طول کلی آن به 4755 میلی متر رسیده است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز با 20 میلی متر افزایش، به 2670 میلی متر رسیده است.

با باز کردن درب برقی فضای بار این خودرو، متوجه افزایش حجم فضای بار این خودرو خواهید شد. سوبارو لوورگ در حالت عادی گنجایش باری معادل 561 لیتر داشته که 72 لیتر نسبت به قبل رشد داشته است.

نمای عقب سوبارو لوورگ

دلیل جذابیت لوورگ

دلیل اینکه بسیاری از خودرو دوستان به سوبارو لوورگ علاقه دارند، استایل استیشن آن نیست، بلکه دلیل اصلی این بوده که لوورگ به نوعی رابط و متصل کننده ما به نسل بعدی WRX و WRX STI است. بسیاری معتقد هستند که این این دو سدان عملکردیف المان های ظاهری مشترکی چه در طراخی ظاهری و چه در طراحی بیرونی با لوورگ دارند.

در این لحظه مشخص نیست که سوبارو از چه پیشرانه ای روی این دو نسخه WRX استفاده می کند، اما این پیشرانه می تواند یک نسخه قدرتمندتر از همین پیشرانه 1.8 لیتری نصب شده روی لوورگ باشد. البته بسیاری هم معتقد هستند که سوبارو ممکن است پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ نصب شده روی Ascent جدید را روی WRX نصب کند.

شایعه شده که سوباروSTI  WRX جدید حداقل قادر به تولید بیشینه قدرت 400 اسب بخار و بیشینه گشتاور 490 نیوتن متر است که یک افزایش بسیار زیاد نسبت به نسخه 260 اسب بخاری و 376 نیوتن متری Ascent به خود دیده است. استخراج چنین قدرتی از یک پیشرانه کوچک 1.8 لیتری عملا غیر ممکن یا بسیار دشوار است. در حالی که سوبارو نسخه جذاب تر STI را تنها با گیربکس دستی راهی بازار می کند، یقینا نسخه WRX معمولی هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک با گیربکس CVT راهی بازار می شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟