اخبار خودرو جهان
رقیب مجلل خودروسازان آلمانی

جنسیس G70 شوتینگ بریک رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
جنسیس G70 شوتینگ بریک

جنسیس مدتی است که سدان G80 و کراس اوور GV80 را به سبد محصولات خود در اروپا که شامل سدان G70 و کراس اوور GV70 بوده اضافه کرده است. ولی قرار است که یک محصول لوکس و شکیل دیگری از جنسیس هم به بازار جهانی از جمله اروپا عرضه شود. این خودرو جنسیس G70 شوتینگ بریک بوده که یک خودروی استیشن شکیل محسوب می شود و آماده رقابت با استیشن های پرآوازه اروپایی مانند آئودی A4 آوانت، مرسدس C کلاس استیشن و ب ام و سری 3 تورینگ است.

ابعاد و فضای بار

به گزارش خودرونویس، نکته جالب در خصوص جنسیس G70 استیشن، ابعاد برابر با نسخه سدان G70 بوده که روی آن توسعه یافته است. جنسیس G70 استیشن دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4685، 1850 و 1400 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2835 میلی متر اعلام شده است. با وجود اینکه ابعاد و فاصله بین دو محور نسبت به مدل سدان دست نخورده باقی مانده، ولی بدنه تغییر شکل یافته این خودرو به مهندسین جنسیس امکان افزایش حجم 40 درصدی فضای بار را نسبت به G70 سدان داده است. جنسیس برای کاربردی تر کردن فضای بار این خودرو، صندلی های عقب را به صورت تاشو 40/20/40 طراحی کرده است.

نمای عقب جنسیس G70 شوتینگ بریک

جنسیس G70 شوتینگ بریک بر پایه نسخه فیس لیفت سدانی توسعه یافته که در سپتامبر 2020 در کره جنوبی رونمایی شد و دقیقا دیزاین مشابهی با همزاد چهار درب صندوقدار خود دارد. سبک طراحی بدنه با خط شخصیت دوگانه در این مدل استیشن G70 هم مانند سایر محصولات جدید جنسیس رعایت شده و برجسنگی این خطوط در این نسخه شوتینگ بریک به خصوص در طراحی چراغ های دو ردیفه عقب روی درب فضای بار بیشتر از مدل سدان شده است. باید اعتراف کنیم که طراحی جنسیس G70 بسیار شکیل و بی نقص به نظر می رسد و رقیب سرسختی برای همتایان آلمانی خود محسوب می شود.

کابین جنسیس G70 شوتینگ بریک

مشخصات فنی جنسیس G70 استیشن

جنسیس در این لحظه مشخصات فنی G70 شوتینگ بریک را منتشر نکرده؛ البته بعید می دانیم که پیشرانه و مشخصات فنی آن با نمونه های نصب شده روی مدل سدان تفاوتی داشته باشد. نسخه موجود در تصاویر جنسیس G70 استیشن از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بهره می برد. ممکن است که نسخه های قدرتمندتر این خودرو به پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر و سیستم انتقال قدرت عقب محرک مجهز باشند.

نمای جانبی جنسیس G70 شوتینگ بریک

سخن پایانی

جهت یادآوری بیان می کنیم که جنسیس برای عرضه به بازار اروپا به خصوص کشورهای آلمان، سوییس و انگلیس از تابستان دورخیز کرده و سپس قصد ورود به سایر بازارهای جهانی را دارد. در ابتدای عرضه G80 سدان و اسیووی GV80 راهی بازار می شوند و سپس مدل های مختلف G70 سدان و کراس اوور GV70 به سبد محصولات این برند لوکس کره ای اضافه خواهند شد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟