اخبار خودرو جهان
سبک‌تر، قدرتمندتر و به مراتب لوکس‌تر از گذشته

نسل جدید جنسیس G80 معرفی شد

شنبه - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
جنسیس G80

اسیووی تازه رونمایی شده جنسیس GV80 بنیان‌گذار سبک چراغ‌های LED دو ردیفه جلو و عقب در بین محصولات این برند پریمیوم کره‌ای است؛ اما حال این استایل به سدان فول سایز جنسیس نیز ارث رسیده است. مدتی پیش جنسیس نسل جدید سدان فول سایز G80 را با استایلی کاملا متفاوت به نسبت گذشته به صورت آنلاین در کره جنوبی رونمایی کرد که سه پیشرانه جدید و کوهی از تکنولوژی را برای آن درنظر گرفته است.

دیزاینی مشابه با اسیووی GV80

به گزارش خودرونویس، چراغ‌های LED چهار تایی دو ردیفه GV80 بدون کوچکترین تغییری در سدان G80 نیز دیده می شود، مضاف بر آن جلوپنجره تاج خروس مانند جنسیس هم بین این دو خودرو مشترک است. تنها چیزی که باعث تمایز ظاهری GV80 و G80 شده، قسمت پایینی پروفیل جلو است که دارای طرحی گریل مانند در سرتاسر عرض بدنه است.

نمای عقب جنسیس G80

رینگ‌های نصب شده برای G80 هم با نمونه نصب شده در اسیووی GV80 مشترک هستند. این خودرو دارای رینگ‌های 20 اینچی پنج پره نقره‌ای است که زیبایی خیره‌ کننده‌ای به آن از نمای جانبی بخشیده‌اند. حتی چراغ‌های راهنمای دوگانه نصب شده روی گلیگرهای جلو و خط شخصیت دوگانه که چراغ‌های جلو را به چراغ‌های عقب متصل می‌کنند بین این سدان با همزان قد بلندش مشترک هستند.

نمای جلو جنسیس g80

کابینی شبیه به برادر قد بلند

شباهت بین این دو خودرو به اسایل بیرونی محدود نمی‌شود و دیزاین کابین G80 نیز کاملا مشابه GV80 است، اما باید اظهار کنیم که امضای این سدان در فضای کابین به خوبی مشهود است تا بتوان با نگاه اول آن را از سایر محصولات جنسیس تشخیص داد. این خودرو دارای یک نمایشگر بزرگ 14.5 اینچی برای سیستم سرگرمی در میان داشبورد است که جنسیس آن را Touch and Write نامیده است؛ همچنین یک نمایشگر 12.3 اینچی سه بعدی ساخت کانتیننتال در پشت فرمان به همراه هد آپ دیسپلی رنگی نصب شده است.

کابین جنسیس g80

جنسیس G80 به صورت استاندارد دارای درگاه اندروید اتو و اپل کار پلی است. یکی از تفاوت‌های بارز کابین G80 با همزاد قد بلندش، فقدان فرمان دو شاخه GV80 است؛ به عبارت دیگر جنسیس تمایل داشته که در این خودرو از فرمان چهار شاخ متداول‌تری استفاده کند. ولی برای ساخت آن از مواد با کیفیت و مرغوبی همچون چوب، چرم و آلومینیوم درست مانند GV80 بهره برده است.

 

به مراتب لوکس تر از نسل قبل

یکی از ویژگی‌های نسل جدید جنسیس G80 به نسبت گذشته، ارتقا چشمگیر سطح تکنولوژی‌های ایمنی آن است. این خودرو هم اکنون دارای سیستم ترمز خودکار اضطراری، پیشگیری از برخورد در نقاط کور، کمکی رانندگی در بزرگراه و تغییر خطوط تنها با زدن راهنما بدون نیاز به گرفتن فرمان و کروز کنترل تطبیقی با قابلیت یادگیری از شخصیت راننده است. البته لازم به ذکر است که تمام این سیستم‌ها برای اسیووی GV80 نیز لحاظ شده است.

 

مشخصات فنی

در خصوص پیشرانه‌ این خودرو باید بیان کنیم که دیگر جنسیس تمایلی نسبت به نصب نیروگاه‌های 3.3 و 3.8 لیتری شش سیلندر و 5 لیتری هشت سیلندر قدیمی روی نسل جدید G80 نداشت. به جای آن‌ها G80 جدید از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با بیشینه قدرت 300 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 421 نیوتن‌متر بهره می‌برد.

نمای جانبی جنسیس g80

نسخه‌های مجهزتر این خودرو دارای پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ با بیشینه قدرت تولیدی 375 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 530 نیوتن‌متر هستند. البته برای طرفداران پیشرانه‌های دیزلی نیز یک نیروگاه 2.2 لیتری توربو دیزل با بیشینه قدرت تولیدی 207 اسب‌بخار در دسترس است.

نسل جدید G80 علاوه بر بهره بردن از پیشرانه‌هایی پرتوان‌تر، دارای ساختاری سبک‌تر است. به گفته جنسیس به موجب استفاده از آلومینیوم در 19 درصد ساختار شاسی و بدنه، نسل جدید G80 حدود 110 کیلوگرم نسبت به نمونه پیشین خود سبک‌تر شده است. مضاف بر آن نسل سوم پلتفرم عقب محرک جنسیس در این خودرو دارای مرکز ثقلی پایین‌تر است که همین امر موجب فرمانپذیری بهتر آن می‌شود. البته که عرض بیشتر بدنه نسبت به گذشته فضای بیشتری در کابین برای سرنشینان به ارمغان آورده است.

جنسیس در این لحظه مطلبی را در خصوص قیمت تریم‌های مختلف G80 عنوان نکرده، اما قصد دارد آن را از نیمه دوم سال جاری میلادی به بازارهای جهانی عرضه کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟