اخبار خودرو جهان
رقیب مرسدس بنز GLC و آئودی Q5

جنسیس GV70 2022 با جزییات کامل معرفی شد

سه شنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
جنسیس GV70

به لطف تصاویر رسمی منتشر شده توسط جنسیس، دیزاین کلی و طراحی کابین دومین محصول شاسی بلند این کمپانی یعنی GV70 مدل 2022 کاملا برای ما آشکار شده است. طراحی ظاهری زیبا و خطوط بدنه که بی شباهت به اسیووی پرچمدار جنسیس GV80 و همچنین G70 سدان نیستند، باعث شده GV70 در کانون توجه طرفداران این برند لاکچری کره ای قرار گیرد. با توجه به اینکه ما پیشتر نسبت به دیزاین ظاهری و همچنین طراحی کابین GV70 آگاهی کاملی داشتیم، جنسیس امروز ضمن انتشار تصاویر بیشتر، جزییات فنی و مشخصات کامل GV70 را منتشر کرده است.

پیشرانه قابل نصب برای جنسیس GV70

به گزارش خودرونویس، جنسیس در این لحظه قصد دارد کراس اوور GV70 را با سه پیشرانه مختلف به بازار عرضه کند. این سه شامل یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ و یک موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل هستند. هر سه این پیشرانه ها برای انتقال قدرت با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کوپل شده اند که نیروی تولیدی پیشرانه را به محور عقب یا به هر چهار چرخ منتقل می کند. البته لازم به ذکر است که نسخه مجهز به پیشرانه 3.5 لیتری به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است.

با این مشخصات به نظر می رسد که جنسیس GV70 رقیب خوبی برای خودروهایی مانند مرسدس بنز GLC، آئودی Q5، ب ام و X3، لینکلن کورسیر و ولوو XC60 باشد.

نمای عقب جنسیس GV70 اسپرت

مشخصات فنی جنسیس GV70

همانطور که بیان شد جنسیس GV70 از پیشرانه های مشابهی با برادر بزرگتر خود یعنی GV80 بهره می برد. این بدان معناست که نسخه پایه این خودرو از پیشرانه 2.5 لیتری چهار سینلدر دو توربوشارژ بهره گرفته که قدرت تولیدی آن 300 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن 422 نیوتن متر مشابه نمونه نصب شده روی GV80 اعلام شده است. پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ این خودرو هم قادر به تولید بیشینه قدرت 375 اسب بخار و بیشینه گشتاور 530 نیوتن متر است. همچنین پیشرانه دیزلی 2.2 لیتری جنسیس روی GV70 بیشینه قدرت 207 اسب بخار و بیشینه گشتاور 440 نیوتن متر را تولید می کند.

کابین جنسیس GV70

جنسیس در این لحظه تضمین کرده که قصد دارد در آینده نسخه اسپرت GV70 را با استایلی تهاجمی تر به بازار عرضه کند. این نسخه دارای نشان های مشکی رنگ روی بدنه و تم ظاهری تیره و ترکیب رنگ جذابی است تا ظاهر آن نسبت به مدل استاندارد خشن تر شود. هدف جنسیس از عرضه این مدل رقابت با آئودی SQ5 و ب ام و X3 M40i است. همانند این دو کراس اوور قدرتمند آلمانی، جنسیس GV70 اسپرت با دیفرانسیل مجهز به محدود کننده لغزش الکترونیکی راهی بازار می شود تا لذت رانندگی با این خودرو در حالت اسپرت و همچنین محیط های لغزنده بیشتر شود.

جنسیس ادعا کرده که GV70 دارای سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی بوده که با اسکن سطح جاده تنظیم می شود. این تکنولوژی مشابه همان سیستم تعلیق اکتیو بادی کنترل مرسدس بنز است. این سیستم می تواند به لطف اسکنرهای نصب شده در جلو و سیستم رهیاب، ناهمواری ها، پیچ ها و سایر موانع پیش رو را شناسایی کند و میرایی و سختی دمپرها را با توجه به آنها تنظیم کند تا سواری نرم و پایداری مطلوبی برای GV70 به ارمغان آید. این اولین بار بوده که در این سگمنت از چنین سیستمی استفاده می شود؛ چراکه این تکنولوژی بیشتر روی سدان های فول سایز لاکچری و اسیووی های پرچمدار خودروسازان آلمانی نصب می شود.

نمای جانبی جنسیس GV70

تکنولوژی های به کار رفته در جنسیس GV70

همانند هر خودروی مدرن دیگری، جنسیس GV70 2022 نیز با تکنولوژی های رانندگی جذابی معرفی شده است. این سیستم ها شامل هشدار برخورد از جلو و سیستم پیشگیری کننده، مانیتورینگ نقاط کور، کمکی تثبیت خطوط حرکت به صورت استاندارد مجهز شده است. یکی از تجهیزات پیشرفته ایمنی جنسیس GV70 اسکنر اثر انگشت به منظور روشن کردن خودرو و همچنین پرداخت عوارض آزادراهی و هزینه سوخت از طریق حساب در Cloud است. همچنین ویژگی دیگر جنسیس GV70 سنسور تشخیص تنفس نوزاد یا سگ در ردیف عقب بوده که به راننده و سرنشین را پیش از ترک خودرو از وجود آن در ردیف عقب مطلع می سازد.

کابین جنسیس GV70

سیستم Highway Drive Assist II دومین نسل از سیستم های کمک راننده هیوندای بوده که حال شامل سیستم تغییر لاین حرکت اتوماتیک (که با زدن راهنما فعال می شود) و عملکرد سریع تر و دقیق تر سایر سیستم هاست. سیستم کروز کنترل تطبیقی این خودرو که با رهیاب هم تنظیم می شود، سرعت خودرو را در پیچ ها مقداری کاهش داده تا راحتی راننده و سرنشینان تضمین شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟